تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

وضعیت بحرانی آب در استان کرمان

کمبود آب در کل استان مطرح است و ۱۳ شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

کد خبر: ۳۰۷۱۴
۱۲:۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

وضعیت بحرانی آب در استان کرمان

 
دیدارنیوز ـ "سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی"  در نشست با اعضای شورای شهرستان کرمان با بیان اینکه تمام توان خودمان را برای رفع مشکلات شهرها و روستاها در زیرمجموعه فعالیت‌های معاونت عمرانی استانداری به کار می‌گیریم، عنوان کرد: سهمیه خوبی در بخش تسهیلات روستایی برای استان کرمان در نظر گرفته شده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه کمبود آب در کل استان مطرح است و 13 شهرستان ما در وضعیت بحرانی قرار دارند گفت: شهر کرمان با کسری یک هزار و 200 لیتر بر ثانیه‌ای آب در زمان اوج مصرف مواجه است که برای رفع آن در تابستان امسال مقرر شد تا از چاه‌های آب بهداشتی بلااستفاده دستگاه‌ها و صنایع کمک گرفته شود.
 
وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و عملکرد سال گذشته استان در جذب تسهیلات روستایی، امسال کرمان به عنوان سومین استان در دریافت تسهیلات روستایی است و 36 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهرستان کرمان بیان داشت: کمبود آب در کل استان مطرح است و 13 شهرستان ما در وضعیت بحرانی قرار دارند.
 
آیت‌اللهی موسوی ادامه داد: شهر کرمان با کسری یک هزار و 200 لیتر بر ثانیه‌ای آب در زمان اوج مصرف مواجه است که برای رفع آن در تابستان امسال مقرر شد تا از چاه‌های آب بهداشتی بلااستفاده دستگاه‌ها و صنایع کمک گرفته شود.
وضعیت بحرانی آب در استان کرمان
وی افزود: همچنین برای عبور از کم‌آبی تابستان امسال 5 حلقه چاه در دشت جوپاری با اجرای 11 کیلومتر خط انتقال تا 15 مرداد ماه وارد مدار خواهند شد، اما برای سال آینده وضعیت مناسبی نداریم و باید طرح‌های اساسی دیده شود.
 
آیت‌اللهی موسوی کاهش سطح آب‌های زیرزمینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طرح‌های انتقال آب مطرح شده، مشکل همه استان شده است، ضمن اینکه باید از آب سدها هم برای شرب کمک بگیریم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان در خصوص پروژه فاضلاب شهر کرمان عنوان کرد: این پروژه از سال 76 آغاز شد و تا 25 درصد با استفاده از اعتبارات دولتی پیش رفت، اما اکنون فولاد بوتیا به عنوان بخش خصوصی اجرای آن را به عهده گرفته که حداکثر طی 5 سال به اتمام برسد.
 
وی به برآورد سرمایه‌گذاری یک هزار و 800 میلیارد تومانی فولاد بوتیا در پروژه فاضلاب شهر کرمان اشاره داشت و تصریح کرد: آب استحصالی از این پروژه برای صنایع مورد بهره قرار خواهد گرفت.
 
آیت‌اللهی موسوی به پیگیری‌های استاندار کرمان برای راه اندازی موزه آثار معاصر کرمان پرداخت و گفت: توافق‌نامه این موزه میان استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبادله شده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به پروژه‌های شهری کرمان پرداخت و خاطرنشان کرد: در هیچ یک از توافق‌نامه‌های پروژه های شهری مسئله مبنی بر تعهد استانداری برای تامین اعتبار وجود ندارد اما با همه این وجود استانداری بیشترین حمایت از شهرداری کرمان را در دوره کنونی داشته است به .طوری که 18 میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری پرداخت کردیم، کارهای زیربنایی که در پروژه های شهری انجام شده هیچ موردی به حساب فی‌مابین شهرداری گذاشته نشده است.
 
آیت‌اللهی موسوی ادامه داد: طرح میدان شهداء ( مشتاق) نیز مصوب شده و آماده اجراست، مسئله پیاده‌راه بودن آن مصوب شده و تنها به پیگیری امور از سوی شهرداری نیاز دارد. 
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مسئول تامین اعتبار برای پروژه‌ها است، اما در زمینه زیربنایی بارها پیگیری و کمک‌ها را داشتیم  اظهار کرد: با وجود بدهکاری شهرداری به پیمانکار، اما کار در حال اجراست و اکنون نیز سگمنت‌های پل راه آهن در حال نصب است و معارضات پل امیرکبیر نیز برطرف شده و به زودی کار ادامه می‌یابد.
 
آیت‌اللهی موسوی افزود: در زمینه گردشگری نیز مانند همیشه حمایت‌های لازم را داریم تا استان کرمان جایگاه واقعی خود را در این صنعت پیدا کند.
 
وی تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در زمینه درآمدزایی برای حوزه خود وارد شوند و طرح‌‌‌های اشتغالزایی و اقتصادی ارائه دهند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: برای آسفالت معابر روستایی نیز توافق‌نامه‌ای با بنیاد مسکن در حال تنظیم داریم که به صورت مشارکتی اجرا صورت گیرد، همچنین اگر طرحی در قالب چند روستا قابلیت اجرایی داشته باشد، طبق نظر موافق دیوان محاسبات از محل فاقد شوراها و دهیاری‌ها می‌توانیم اعتبار دریافت کنیم.
 
آیت‌اللهی موسوی در خصوص جاده شهداد – نهبندان گفت: این محور از ابتدا نیز به عنوان محور اضطراری مطرح بوده و مسئله ارتباط بین شهداد و نهبندان را نداشته است اما با این حال، با پیگیری‌های متعدد 40 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این محور دریافت کردیم، اما در کل این مسیر به دلیل موقعیت زمین‌شناسی نمی‌تواند دائمی باشد. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی