تیتر امروز

مذاکرات ایران و آمریکا؛ ورود عراقچی به رم/ ساعت و مدت زمان گفتگوها مشخص شد
دور دوم گفتگوها امروز در رم ایتالیا (بروز رسانی می‌شود)

مذاکرات ایران و آمریکا؛ ورود عراقچی به رم/ ساعت و مدت زمان گفتگوها مشخص شد

دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا که گفته می‌شود غیر مستقیم است، امروز شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ در سفارت عمان در رم ایتالیا برگزار می‌شود. دور اول مذاکرات در مسقط عمان مثبت و سازنده عنوان شد و باید...
پشت‌پرده مذاکرات تهران – واشنگتن/ زنگ خطر برای نظام سلامت/ کالابرگ زیر ذره‌بین؛ حمایت یا محدودیت؟
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

پشت‌پرده مذاکرات تهران – واشنگتن/ زنگ خطر برای نظام سلامت/ کالابرگ زیر ذره‌بین؛ حمایت یا محدودیت؟

این یازدهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
چشم از بعضی‌ها برندارید!
افاضات اضافه

چشم از بعضی‌ها برندارید!

عوام‌الملک در نامه‌ای جدید به مسعود، دلیل اینکه مدتی است که به او نامه ننوشته را توضیح داده و از مسعود خواسته چشم از برخی خواص برندارد.

توصیه‌های تلگرامی حسام‌الدین آشنا به سخنگوی جدید دولت

به دنبال انتخاب علی ربیعی به عنوان سخنگوی دولت، مشاور رئیس جمهوری در یادداشتی به مرور برخی وظایف و اهمیت جایگاه سخنگویی دولت پرداخت.

کد خبر: ۲۶۴۲۰
۰۹:۲۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در کانال تلگرامی خود، در یادداشتی با عنوان «برای دستیار رئیس جمهور در ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دولت» نوشت:

«ارتباط یعنی خلق و انتقال آنچه اشتراک می‌آفریند. وقتی از ارتباط سخن می‌گوئیم از فرآیندی دوسویه یاد می‌کنیم که گفتن و شنیدن، دیدن و دیده شدن و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی ابعاد اصلی آن هستند. موفقیت ارتباط در گرو خلق اعتماد، مشارکت و رضایت است.

تحولات فناورانه و افزایش پرتنوع منابعِ آگاهی، رابطه جامعه و حاکمیت را هم تحت تأثیر جدی قرار داده است. تبلیغات انتخاباتی در ایران یک جریان پرفشار است که در مدتی اندک منجر به انتخاب رئیس جمهور به عنوان محصول اعتماد اولیه مردم به یک فرد و یک جریان می‌شود؛ اما در فردای تشکیلِ دولت، با افزایش مطالبات، مردم او و دولتش را هدف خواسته‌ها و گلایه‌های متنوع خود قرار می‌دهند و به سرعت احساس سرخوردگی و ناکامی می‌کنند. رئیس جمهور و کل دولت باید بتوانند - در طول دوره مسئولیت - با گفتار، رفتار و اقدامات سیاستی خود اعتماد اجتماعی، مشارکت عمومی و رضایت ملی را تضمین کنند؛ بدون اعتماد اجتماعی، مشارکت عمومی به دست نمی‌آید و بدون مشارکت، رضایت ملی از دست می‌رود و نه تنها زمینه برای فعالیت رقبا فراهم می‌شود بلکه امکان موفقیت سیاست‌ها و اقداماتی که نیازمند اعتماد مردم به دولت و رئیس جمهور است به سرعت و شدت کاهش می‌یابد.

مهارت‌ها و انعطاف‌هایِ ارتباطی در سطح فردی، شرطی لازم برای موفقیت یک دولت‌مدار است، اما مهمتر از آن وجود سازوکارهایی نهادی برای تعامل هدایت‌شده، هدفمند و مستمر با افکار عمومی و مطالبات اقشار مختلف اجتماعی است. وجود نهادهای پراکنده و کم‌ارتباط با یکدیگر تنها هدر دادن فرصت، بودجه و نیروی انسانی را به دنبال داشته است. اکنون پس از گذشت سال‌ها از استقرار دولت در ایران به جایی رسیده‌ایم که باید بدون اضافه کردن زیرساختارهای جدید، یک ساختار هدایت‌گر و هماهنگ‌کننده در سطح معاون رئیس جمهور را مسئول ارتباطات دولت و ملت قرار دهیم.

«دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت» مسئول برقراری ارتباطات مؤثر و دوسویه میان دولت و ملت است؛ او از یک‌طرف باید:

۱. رئیس جمهور و دولت را مستمراً در جریان نظرات، مطالبات و اولویت‌های مردم قرار دهد.

۲. بازخورد اجتماعی گفتارها، اقدامات و کاستی‌ها را به دولت منتقل کند.

۳. برای اصلاح رفتار اجرایی و ارتباطی دولت در جهت کسب بیشترین رضایت عمومی برنامه‌ریزی و اقدام نماید.

و از طرف دیگر باید:

۱. تمامی امکانات رسانه‌ای عمومی را در جهت سیاست‌های ملی هماهنگ و هم‌افزا کند.

۲. همکاری نهادهای مدنی و غیردولتی را برای اهداف و برنامه‌های بخش عمومی جلب نماید.

۳. بیشترین مشارکت‌اجتماعی را برای اجرای سیاست‌ها و اقدامات ملی فراهم کند.»
ارسال نظرات
امروز شنبه ۳۰ فروردين
امروز شنبه ۳۰ فروردين
امروز شنبه ۳۰ فروردين
امروز شنبه ۳۰ فروردين
پرطرفدارترین ها