تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

شعار حج ۹۸ اعلام شد

حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شعار حج ۹۸ را «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» اعلام کرد.

کد خبر: ۲۴۳۷۸
۱۴:۳۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی  در حاشیه برگزاری همایش روحانیون، معین‌ها و معینه های حج سال ۹۸، در تبیین اهداف شعار حج امسال، اظهار کرد: کلید واژه‌های این شعار پس از کار کارشناسی با عنایت به لزوم خودسازی زائران در حج، بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال و مسایل داخلی و بین‌المللی انتخاب شده است.

وی بیان کرد: خودسازی یکی از اهداف حج است و اخوت دینی هم گرایش داخلی دارد و هم جهت‌گیری تقریب و ارتباط مذاهب اسلامی با یکدیگر را در بر می‌گیرد که یکی از مهمترین رسالت‌های زائران و علما و فرهیختگان در این سفر معنوی است.

نماینده ولی فقیه با بیان این‌که حج فرصت بی‌نظیری برای همفکری امت اسلامی درباره مهمترین چالش‌های جهان اسلام است، اظهار کرد: تمدن اسلامی به عنوان یکی از مهمترین کلید واژه‌های حج امسال بیانگر اقتدار، عزت و عظمت این تمدن برای حل این چالش‌ها است که می‌تواند در پرتو توسعه فرهنگ دینی و توجه به ارزش‌های والای اسلامی تحقق یابد.

امسال زائران ایرانی از ۱۷ تیرماه برای شرکت در مناسک حج تمتع راهی عربستان می‌شوند. طبق تفاهم‌نامه‌ی ایران و عربستان، ظرفیت تعیین شده برای حج ایرانی‌ها ۸۶ هزار نفر است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی