تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش:

سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس امری دشوار و زمانبر است

News Image Lead

چهاربند با بیان اینکه باید مدارس صالح شکل بگیرند که زیرساخت یک جامعه صالح هستند گفت: بدون وجود مدیر شایسته این امکان فراهم نمی‌شود.

کد خبر: ۲۰۵۱
۱۴:۰۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - اسفندیار چهاربند در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد با بیان اینکه حدود ۱۰۷هزار واحد آموزشی در کشور داریم گفت: ۶۵ هزار مدرسه مستقل‌اند و بیش از ۱۲۰ دانش آموز دارند؛ مابقی کمتر از ۱۲۰ دانش آموز دارند اما به هر حال یک واحد آموزشی محسوب می‌شوند.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت فراگیرترین شبکه ارتباطی با مردم را در اختیار دارد و مهمترین عامل بسط و توسعه عدالت اجتماعی است. کادرسازی برای برنامه های آینده کشور منوط به عبور از سیستم تعلیم و تربیت است و مدارس خط اول توسعه منابع انسانی هستند.

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دارای سازوکار مشخص هستند و محیط اجتماعی سازمان یافته و هدفمند محسوب می‌شوند گفت: فرزندان ما زندگی اجتماعی را در مدارس تجربه می‌کنند. دانش آموز باید برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی آماده شود.

چهاربند ادامه داد: پیش نیازها و الزاماتی وجود دارد. مجموعه سازوکارهای لازم برای تحقق اهداف مدنظر باید در محیط مدرسه فراهم شود و این وظیفه مدیر مدرسه است که با استفاده از ظرفیتهای درونی و بیرونی زنجیره‌ای از فرصتها و موقعیتها را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در نهایت باید مدارس صالح شکل بگیرند که زیرساخت یک جامعه صالح هستند اظهار کرد: بدون وجود مدیر شایسته این امکان فراهم نمی‌شود. اکنون در راستای تحقق سیاست مدرسه محوری و شکل گیری مدارس صالح سه موضوع تقویت و توانمندسازی مدیر مدرسه، تضمین کیفیت و پایش عملکرد و فرایند انتخاب مدیران مدارس دنبال می‌شود.

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوستان ما در جهاددانشگاهی به عنوان مشاور وزارتخانه در طراحی و تولید و استقرار نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در کنار ما حضور دارند گفت: استقرار سنجش صلاحیت‌ها یک امر دشوار و زمانبر است اما اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: استقرار این نظام از گام‌های اولیه اجرای سند تحول است و زیربنای خوبی برای توسعه و تعالی مدارس محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی