تیتر امروز

جواد میری: در جنگ ۱۲ روزه این «مردم» بودند که تصمیم به تغییر نظام نگرفتند/ «حسینیه» کردن «کاخ سفید» به کجا رسید؟/ چند درصد از کسانی که ژست انقلابی می‌گیرند، وضعیت مردم را درک می‌کنند؟
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس:

جواد میری: در جنگ ۱۲ روزه این «مردم» بودند که تصمیم به تغییر نظام نگرفتند/ «حسینیه» کردن «کاخ سفید» به کجا رسید؟/ چند درصد از کسانی که ژست انقلابی می‌گیرند، وضعیت مردم را درک می‌کنند؟

«تیتر» در یکی دیگر از سلسله برنامه های خود به سراغ سید جواد میری استاد دانشگاه و جامعه شناس رفت؛ او در این برنامه از تاثیرات مکانیسم ماشه بر جامعه و آینده ایران گفت.
مهدی پازوکی: به دلیل بازگشت تحریم‌ها، تصویب دیرهنگام CFT هیچ تاثیر مثبتی بر وضعیت اقتصاد ایران ندارد/ مجمع تشخیص مصلحت، استاد از دست دادن فرصت‌هاست/ علم‌الهدی باید پاسخ بدهد تصویب CFT که حرام بود به یکباره حلال شد؟
واکنش تند یک اقتصاددان به تصویب دیرهنگام پیوستن به CFT در گفتگو با دیدارنیوز

مهدی پازوکی: به دلیل بازگشت تحریم‌ها، تصویب دیرهنگام CFT هیچ تاثیر مثبتی بر وضعیت اقتصاد ایران ندارد/ مجمع تشخیص مصلحت، استاد از دست دادن فرصت‌هاست/ علم‌الهدی باید پاسخ بدهد تصویب CFT که حرام بود به یکباره حلال شد؟

امثال علم‌الهدی، دنیا را نمی‌شناسند و با این عدم شناخت خود برای کشور هزینه ایجاد می‌کنند. الان، آقای علم‌الهدی باید پاسخ بدهد که تصویبCFT که حرام بود به یکباره حلال شد؟ این مصوبه که از دل مجمعی...
ترامپ: دوباره به ایران حمله می‌کنیم!/ سرنوشت حماس با پذیرش صلح ترامپ؟/ گام بعدی آمریکا برای منطقه و ایران؟
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ترامپ: دوباره به ایران حمله می‌کنیم!/ سرنوشت حماس با پذیرش صلح ترامپ؟/ گام بعدی آمریکا برای منطقه و ایران؟

این صد و بیست و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
بهرامی سیف‌آباد می‌گوید کاهش واردات صرفا با بهینه‌سازی امکان‌پذیر است

مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالف است/ خودرو‌های ایرانی ۳ برابر استاندارد‌ها بنزین مصرف می‌کنند!

محمد بهرامی سیف‌آباد، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین و اینکه خودرو‌های ایرانی ۲ تا ۳ برابر استاندارد‌های جهانی بنزین مصرف می‌کنند، گفت: اگر خودرو‌ها با استاندارد بین‌المللی در کشور تولید می‌شد، مصرف بنزین به‌جای ۱۲۰ میلیون لیتر در روز حدود ۶۰ میلیون لیتر خواهد بود که به معنای صادرات ده‌ها میلیون لیتر بنزین در روز است.

کد خبر: ۱۷۵۳۱۸
۰۹:۲۳ - ۲۱ آبان ۱۴۰۳

مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالف است

دیدارنیوز: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است کاهش واردات بنزین بدون توجه به بهینه‌سازی به اجرای سیاست‌های قیمتی منتهی می‌شود که مجلس به شدت با این مهم مخالف است چراکه فشار‌های اقتصادی بیشتر به مردم و گران شدن تمامی کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی را شاهد خواهیم بود.

به نقل از رسانه خانه ملت، محمد بهرامی سیف‌آباد به خلاء‌های حوزه انرژی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: بودجه واردات بنزین در سال جاری ۹۰ هزار میلیارد تومان بود، اما برای سال آینده به ۶۵ هزار میلیارد کاهش پیدا کرده این در حالی است دولت در شرایط عادی باید این عدد را برای سال ۱۴۰۳ به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه کاهش بودجه واردات بنزین در قانون برنامه هفتم آمده است، اما این مهم به شرط هزینه‌کرد بودجه باقی مانده در حوزه بهینه‌سازی است، بنابراین دولت باید با در مسیر صرفه‌جویی در مصرف بنزین به استانداردسازی خودرو‌های موجود، واردات خودرو‌های با کیفیت، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی تجهیزات از تولید تا توزیع با هدف جلوگیری از پرتی، استانداردسازی بنزین تولیدی با هدف سوختن کمتر در خودرو‌ها و... اقدام کند در غیر این صورت کاهش واردات بدون توجه به بهینه‌سازی به اجرای سیاست‌های قیمتی منتهی می‌شود که مجلس به شدت با این مهم مخالف است چراکه فشار‌های اقتصادی بیشتر به مردم و گران شدن تمامی کالا‌ها به ویژه کا‌های اساسی را شاهد خواهیم بود.

بهرامی با بیان اینکه خودرو‌های ایرانی ۲ تا ۳ برابر استاندارد‌های جهانی بنزین مصرف می‌کنند، ادامه داد: اگر خودرو‌ها با استاندارد بین‌المللی در کشور تولید می‌شد، مصرف بنزین به‌جای ۱۲۰ میلیون لیتر در روز حدود ۶۰ میلیون لیتر خواهد بود که به معنای صادرات ده‌ها میلیون لیتر بنزین در روز است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به مصوبه سال ۹۸ مجلس مبنی بر تبدیل بیش از یک میلیون دستگاه خودرو‌های بنزین‌سوز فعال در حمل و نقل عمومی به خودرو‌های دوگانه‌سوز CNG به‌صورت رایگان اشاره کرد و گفت: اگرچه این مصوبه با هدف کاهش ناترازی بنزین به تصویب رسید، اما در سال‌های اخیر اجرای آن کاملا متوقف شده است، ضمن آنکه عقب‌ماندگی‌های بخش تولید، کندی در تکمیل طرح‌های توسعه پالایشگاهی و عدم اجرای پروژه‌های جدید را باید به دلایل ناترازی بنزین افزود.

ارسال نظرات
پربازدیدها
امروز چهارشنبه ۱۶ مهر
امروز چهارشنبه ۱۶ مهر
امروز چهارشنبه ۱۶ مهر
امروز چهارشنبه ۱۶ مهر