تیتر امروز

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام

این سی‌ و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معرفی و بررسی کتاب ساختارشکنی در مباحث قصاص
دیدارنیوز گزارش می‌دهد

معرفی و بررسی کتاب ساختارشکنی در مباحث قصاص

انجمن حقوق شناسی، گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی، موسسه مطالعاتی بشیریه و نشر سرایی، هشتاد و ششمین جلسه از سلسله نشست های «یکشنبه های حقوق شناسی» را در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار...
سخنگوی دولت اعلام کرد

اف‌ای‌تی‌اف و فیلترینگ در حال پیگیری است/ گرانی نان به دلیل افزایش دستمزد بود!

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت چهاردهم بار دیگر از پیگیری دو موضوع FATF و فیلترینگ توسط دولت خبر داد و دلیل گرانی نان را افزایش دستمزدها عنوان کرد، نه گرانی گندم و آرد.

کد خبر: ۱۷۳۹۹۰
۱۲:۲۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

اف‌ای‌تی‌اف و فیلترینگ در حال پیگیری است/ گرانی نان به دلیل افزایش دستمزد بود!

دیدارنیوز: سخنگوی دولت از پیگیری حل موضوع FATF و فیلترینگ توسط دولت خبر داد.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در پایان نشست هفتگی جلسات اعضای دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره پیگیری FATF و رفع فلیترینگ گفت: موضوع FATF همان طور که آقای همتی وزیر اقتصاد گفتند در حال پیگیری است. فیلترینگ هم موضوعی در حال پیگیری است. توجه داشته باشید موضوعات وقتی داخل شورا‌ها می‌رود بازگشتش زمانبر است، اما پزشکیان بر همان عهدی که بود، هست.

وی درباره افزایش قیمت نان و اقدام بی‌ضابطه برخی نانوایی‌ها عنوان کرد: هیچ افزایشی در نرخ گندم و آرد وجود نداشته چیزی که اتفاق افتاد افزایش‌ها در دستمزد‌ها بود و سازمان تعزیرات برای اینکه بتواند بازار را مدیریت بکند وارد عمل می‌شود و هرجایی هم که نیاز باشد طبیعتاً از قوه قهریه خودش استفاده خواهد کرد.

سخنگوی دولت گفت: تاکید می‌کنم ما شاهد افزایش نرخ گندم و آرد نبودیم و آنچه که ایجاد شد حاصل از افزایش نرخ دستمزد بوده است.

مهاجرانی گفت: با تخلفات احتمالی برخورد می‌شود. سر معیشت مردم با کسی شوخی نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت در واکنش به تحریم ایران‌ایر گفت: شاهد بودیم که دیروز این تحریم‌ها اتفاق افتاد و هواپیمایی کشوری مجبور شد که پروازهایش را کنسل کند، چون راه دیگری نداشت. وقتی هواپیمایی تحریم می‌شود اگر بلند هم شود یا اجازه نشستن نمی‌دهند یا اگر هم بنشیند هواپیما توقیف می‌شود مردم عزیز باید بدانند خیلی از این موضوعات ناشی از تحریم‌هایی است که از آن طرف اعمال می‌شود دولت باید تصمیمی می‌گرفت و لغو پرواز‌ها درست‌ترین تصمیم دولت بود تا بعدا دچار تبعات آتی نشود.

وی در خصوص پاسخ دولت به اعتراضات بازنشستگان در خصوص عدم اجرای همسان‌سازی عنوان کرد: سپاسگزار زحمات بازنشستگان عزیز برای آبادانی کشور هستیم یک راه این است که بگوییم هر کسی همین الان اعتراض کرد همین الان هم باید حق او را بدهیم. یک زمانی می‌گوییم ظرف بودجه ما محدود است باید در این ظرف بودجه محدود اولویت‌بندی کنیم خیلی از اعتراض‌های بازنشستگان حق هست و باید به آن توجه کرد یکی از راه‌های ایجاد اعتماد در جامعه این است که حقایق را با مردم به اشتراک بگذاریم.

سخنگوی دولت گفت: کاری که همکارانم در سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهند اولویت بندی است و معتقدیم که باید بار را به اندازه بر دوش دولت گذاشت، مثلا مطالبه گندم‌کاران به حق است، اما سقف خرید و قیمت خرید گندم بالاتر رفته مشابه این قضیه را در مورد بازنشستگان هم داشتیم همه این‌ها پشتوانه قانون دارد هیچ خللی متوجه مردم عزیز ما نیست. دستبوس بازنشستگان گندم‌کاران، پرستاران و معلمان هستیم، ولی ظرف بودجه دولت محدود است و باید دولت اولویت بندی کند، ولی می‌بینیم و می‌شنویم و تلاش می‌کنیم با اقداماتی که صورت می‌گیرد کم‌ترین فشار بر مردم را شاهد باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی