تیتر امروز

ترور حسن نصرالله/ ادامه حملات اسرائیل به لبنان/ تعداد آوارگان بیش از هر زمان دیگر در تاریخ است
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

ترور حسن نصرالله/ ادامه حملات اسرائیل به لبنان/ تعداد آوارگان بیش از هر زمان دیگر در تاریخ است

حمله تروریستی ارتش اسرائیل به بیروت با بمب‌های سنگرشکن و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان واکنش‌های جهانی را به این حادثه برانگیخت.
 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است
در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است

در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
ایران برای اینکه در تله اسرائیل نیفتد، خویشتنداری نشان داده است

ادریسی: حزب‌الله می‌تواند خط قرمز‌ها را کنار بگذارد

مسعود ادریسی، سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به حملات وحشیانه اسرائیل به بیروت و مناطق دیگر گفت: ایران علاوه بر راه‌های دیپلماتیک باید به محور مقاومت کمک کند و از ابزار‌های خود استفاده کند. حزب‌الله لبنان در حال حاضر توانایی‌های بالایی دارد و تاکنون خطوط قرمزی را رعایت کرده که فکر می‌کنم دیگر نیازی به رعایت آن‌ها نیست و می‌تواند هر اقدامی که توانایی دارد، علیه اسرائیل انجام دهد.

کد خبر: ۱۷۳۰۰۵
۱۲:۳۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

ادریسی: حزب‌الله می‌تواند خط قرمز‌ها را کنار بگذارد

دیدارنیوز: سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه حزب‌الله لبنان در حال حاضر توانایی‌های بالایی دارد، گفت: تاکنون خطوط قرمزی را رعایت کرده که فکر می‌کنم دیگر نیازی به رعایت آن‌ها نیست و می‌تواند هر اقدامی که توانایی آن را دارد، علیه اسرائیل انجام دهد.

مسعود ادریسی، سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به فجایع رخ داده در لبنان و حملات گسترده رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: در هر صورت، رژیم صهیونیستی نشان داده است که تمام خطوط قرمز را رد کرده و با حملاتی که دیروز به ضاحیه کرد و مرکز فرماندهی حزب‌الله را هدف قرار داد، عملاً دیگر هیچ خط قرمزی برای این رژیم تعریف نشده است. این امر نشان می‌دهد که نتانیاهو، کابینه‌اش و تندرو‌ها همگی به دنبال این هستند که منطقه را وارد یک جنگ کنند، زیرا می‌بینند که با وضعیت کنونی، نزدیک به یک سال است که غزه را با تمام توان و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن تحت فشار قرار داده‌اند، اما عملاً به اهداف خود نرسیده‌اند.

ایران باید تمام راه‌هایی که می‌تواند کشور‌های اسلامی و عربی را متحد کند، به کار گیرد

ادریسی در خصوص نقش ایران در برقراری ثبات در منطقه و پایان جنگ در شرایط فعلی، تصریح کرد: به نظر من ایران باید ابتدا از تمام ابزار‌های دیپلماتیک استفاده کند و تمام راه‌هایی که می‌تواند کشور‌های اسلامی و عربی را در این قضیه متحد کند، به کار گیرد. درخواست برگزاری جلسه فوری کنفرانس اسلامی کار خوبی است، اما این اقدامات کافی نیستند. ایران باید به هر صورت تمام تلاش‌های دیپلماتیک خود را انجام دهد و با اتحادیه اروپا هم رایزنی کند. اروپایی‌ها در حال حاضر نشان می‌دهند که به دنبال کاهش تنش‌ها هستند، هرچند شاید نه به صورت عملی، بلکه در اظهارات خود نشان داده‌اند که خواستار خاموش کردن آتش جنگ در لبنان و غزه هستند؛ بنابراین امکان رایزنی با اروپایی‌ها وجود دارد.

حزب‌الله می‌تواند خط قرمز‌ها را کنار بگذارد

وی افزود: آمریکایی‌ها در ظاهر اعلام می‌کنند که به دنبال تنش نیستند، هرچند که واقعیت این است که گفته‌ها و اعمال آن‌ها با هم تناقض دارد. ایران علاوه بر راه‌های دیپلماتیک باید به محور مقاومت کمک کند و از ابزار‌های خود استفاده کند. حزب‌الله لبنان در حال حاضر توانایی‌های بالایی دارد و تاکنون خطوط قرمزی را رعایت کرده که فکر می‌کنم دیگر نیازی به رعایت آن‌ها نیست و می‌تواند هر اقدامی که توانایی دارد، علیه اسرائیل انجام دهد.

ایران برای اینکه در تله اسرائیل نیفتد، خویشتنداری نشان داده است

این دیپلمات پیشین با اشاره به امکان حضور قدرت‌های منطقه‌ای در پی حوادث اخیر در لبنان، گفت: احتمال حضور آنان منتفی که نمی‌شود. ایران هم تاکنون خویشتنداری نشان داده و فکر می‌کند که نباید در تله اسرائیل بیفتد؛ زیرا آن‌ها به دنبال وادار کردن ایران به جنگ هستند تا آمریکایی‌ها به حمایت از اسرائیل بیایند و ایران را درگیر کنند و خود اسرائیل در کنار نشسته و تماشاگر باشد.

اسرائیل می‌داند که حزب‌الله دارای موشک‌های بالستیک و دوربرد است

ادریسی در خصوص توانایی‌های نظامی حزب‌الله و صهیونیست‌ها برای رویارویی متقابل نظام، گفت: اگرچه رژیم صهیونیستی ابزار‌ها و سلاح‌های نظامی پیشرفته مثل هواپیما‌های اف ۳۵ و بمب‌های یک تنی و سنگرشکن دارد، اما اسرائیل هم می‌داند که حزب‌الله دارای موشک‌های بالستیک و دوربرد است و به دنبال نابود کردن این توانایی‌هاست. با این حال، قطعا حزب‌الله چاره‌ای اندیشیده و از این توانایی‌ها می‌تواند استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اسرائیل بخواهد شمال فلسطین اشغالی را امن کند و به شکل زمینی وارد لبنان شود، قطعاً با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد. علیرغم همه این بمباران‌ها و ترور‌هایی که انجام می‌دهند در نهایت اگر ناچار شوند زمینی وارد لبنان شوند، ضربات سنگینی از حزب‌الله به آن‌ها وارد می‌شود و آن‌ها را زمین‌گیر خواهد کرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی