تیتر امروز

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ عزای عمومی در لبنان/ حمله موشکی یمن به فرودگاه بن گوریون
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ عزای عمومی در لبنان/ حمله موشکی یمن به فرودگاه بن گوریون

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است
در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است

در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
درپی شهادت حسن نصرالله مطرح شد

رهبر انقلاب: راه سید مقاومت ادامه خواهد یافت/ ۵ روز عزای عمومی در ایران

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کردند: سید مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم.

کد خبر: ۱۷۲۹۶۶
۱۹:۰۹ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

رهبر انقلاب: راه سید مقاومت ادامه خواهد یافت/ ۵ روز عزای عمومی در ایران

دیدارنیوز: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام تسلیتی منتشر کردند.

در پیام رهبر انقلاب آمده است:

«بسم اللّه الرحمن الرحیم
انا للّه و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران
امت بزرگ اسلامی

مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش ده‌ها سال جهاد فی سبیل الله و دشواری‌های آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بی‌پناه ضاحیه‌ی بیروت و خانه‌های ویران‌شده و عزیزان پرپرشده‌ی آنان بود، همچنانکه ده‌ها سال برای دفاع از مردم ستمدیده‌ی فلسطین و شهر و روستای غصب‌شده و خانه‌های تخریب‌شده و عزیزان قتل‌عام‌شده‌ی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. فیض شهادت پس از اینهمه مجاهدت حق مسلّم او بود.

دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.

سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.  

اینجانب به همسر گرامیِ سید عزیز که پیش از او فرزندش سید هادی را نیز در راه خدا داده، و به فرزندان گرامیش و به خانواده‌های شهیدان این حادثه و به یکایک افراد حزب الله و به مردم عزیز و مقامات عالیه‌ی لبنان، و به سراسر جبهه‌ی مقاومت، و به مجموع امت اسلامی، شهادت نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض میکنم و در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی اعلام مینمایم. خداوند آنان را با اولیائش محشور فرماید.  

والسلام علی عبادالله الصالحین
سید علی خامنه‌ای
۱۴۰۳/۰۷/۰۷»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی