تیتر امروز

ادعای ارتش اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ ۸۵ تن بمب برای ترور!/ پیام مهم رهبر انقلاب منتشر می‌شود
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

ادعای ارتش اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ ۸۵ تن بمب برای ترور!/ پیام مهم رهبر انقلاب منتشر می‌شود

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.
زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مجلس اعلام کرد

پزشکیان به دنبال فعال‌سازی «دیپلماسی اقتصادی» است

زهرا سعیدی مبارکه، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که رئیس‌جمهور به دنبال فعال سازی دیپلماسی اقتصادی است.

کد خبر: ۱۷۲۹۳۴
۱۱:۴۹ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

پزشکیان به دنبال فعال‌سازی «دیپلماسی اقتصادی» بود

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به دنبال فعال سازی دیپلماسی اقتصادی است، گفت: این مسئله در سفر به نیویورک به طور جد در دستور کار پزشکیان قرار داشت.

زهرا سعیدی مبارکه در گفتگو با ایرنا، درخصوص سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پزشکیان به دنبال ایجاد رونق در کشور است و ما باید به او در این باره فرصت بدهیم.

وی اظهار کرد: من به تلاشی که در این راستا توسط رئیس جمهور در حال انجام است خوشبین هستم و معتقدم که ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی کشور‌های مختلف به پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه اقتصادی دست پیدا کنیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس افزود: پزشکیان به دنبال فعال سازی دیپلماسی اقتصادی است و این مسئله در سفر به نیویورک نیز به طور جد در دستور کار رئیس جمهور قرار داشت.

سعیدی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه یکی از مزیت‌های ما صنایع دستی است و ما می‌توانیم با فعال سازی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و برگزاری نمایشگاه‌هایی در کشور‌های مختلف زمینه را برای صادرات صنایع دستی خود به کشور‌های دیگر فراهم کنیم.

وی گفت: امیدواریم در ادامه شاهد تاثیرات مثبت اقدامات رئیس‌جمهور در حوزه اقتصادی باشیم.

نخستین سفر نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران به نیویورک، اول مهرماه به منظور سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، اما شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل منطقه و بین‌المللی تنها دستاورد این سفر نبود. «مسعود پزشکیان» در سه روز کاری فشرده با سران ۱۵ کشور دیدار و رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک برگزار کرد. سفر رئیس‌جمهور به نیویورک با یک سوغاتی تاریخی برای مردم ایران نیز همراه بود و بازگشت ۱۱۰ لوح دوره هخامنشیان و داریوش اول شیرینی این سفر را برای ایرانیان صدچندان کرد.

وی دیدار‌هایی نیز با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، اعضای گروه الدر (ریش سفیدان متنفذ)، جمعی از رهبران ادیان الهی، جمعی از علمای دینی، اندیشه‌ورزان ارشد آمریکایی، نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا، نخبگان علمی ایرانی مقیم آمریکا و دیداری نیز با ایرانیان مقیم آمریکا داشت.

رئیس‌جمهور همچنین در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می‌شوند اظهار داشت: محرومیت از دسترسی به دارو‌های حیاتی یکی از دردناکترین پیامد‌های تحریم‌ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می‌اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی‌های فراوان ناشی از تحریم‌ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کند اگر چه زخم‌های ناشی از تحریم‌ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده‌ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

در جریان سفر سه روزه به نیویورک رئیس‌جمهور با روسای جمهور سوئیس، فنلاند، ترکیه، تاجیکستان، صربستان، فرانسه و بلغارستان، رئیس شورای حکومتی سودان، نخست وزیران پاکستان، نروژ و لبنان، ولیعهد کویت، وزیر خارجه چین، دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای اروپا دیدار و گفتگو کرد.

پزشکیان پس از بازگشت به تهران با تاکید بر اینکه در این سفر، کار چند ماه در ۳ روز انجام شده است، گفت: دستاورد‌هایی که در این سفر داشتیم، کار چند ماه ما را سبک کرد، چون باید با رؤسای کشور‌های خارجی درباره مسائل مختلف گفتگو می‌کردیم، اما در این سفر فرصتی بود تا در سه روز بیش از ۲۷ دیدار مختلف و ۲ سخنرانی رسمی ارایه کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با گفتگو‌های صورت گرفته، پیام صلح، صداقت و انسانیت جمهوری اسلامی ایران را در عمل پیاده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی