تیتر امروز

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، از نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، که با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.
نیویورک تایمز اعلام کرد

اسرائیل در پیجرها مواد منفجره کار گذاشته بود

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از «منابع مطلع» ادعا کرد که اسرائیل مواد منفجره را در داخل محموله‌ای از پیجر‌های تایوانی که به لبنان وارد شده بود، مخفی کرده بود.

کد خبر: ۱۷۲۳۷۱
۰۸:۲۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

اسرائیل در پیجرها مواد منفجره کار گذاشته بود

دیدارنیوز: روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد که پیجر‌های خریداری شده حزب‌الله از تایوان، حامل مواد منفجره بوده است.

به نوشته این روزنامه، دستگاه‌های پیجر که حزب الله سفارش داده بود، قبل از رسیدن به لبنان دستکاری شده و در کنار باتری هر دستگاه پیجر یک ماده منفجره کوچک کار گذاشته شده بود که وزن هر کدام بین ۲۸ تا ۵۶ گرم بود.

نیویورک تایمز افزود: حزب الله از شرکت «گلد آپولو» تایوان بیش از ۳۰۰۰ دستگاه پیجر سفارش داده بود و این دستگاه‌ها در سراسر لبنان بین اعضای حزب الله توزیع شده بود، پیجر‌ها همچنین بین برخی از متحدان حزب الله در ایران و سوریه نیز توزیع شده بود.

همزمان شبکه سی ان ان نیز مدعی شد که آلوده کردن پیجر‌ها به مواد منفجره طی عملیات مشترک موساد و ارتش اسرائیل انجام شده بود.

پیش از این نیز شبکه راشاتودی گزارش داده بود که طبق گزارش‌های تأییدنشده، یگان‌های موساد، مواد منفجره‌ای را در هزاران پیجر، قبل از پخش کردن آن‌ها در بین مردم لبنان، کار گذاشته بودند.

این ادعا در حالی است که حزب‌الله لبنان هنوز اطلاعیه رسمی در این خصوص صادر نکرده و تمامی گزارش‌های مربوطه فاقد اعتبار ذاتی هستند.

رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته در بزرگترین عملیات تروریستی اطلاعاتی خود از زمان آغاز نبرد حمایت از فلسطینی در جنوب لبنان اقدام به منفجر کردن شبکه پیجر‌های رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان کرد.

در این میان حزب‌الله لبنان نیز تا زمان تنظیم این خبر از شهادت ۱۱ رزمنده خود خبر داده است؛ وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرده که ۲۸۰۰ نفر در این واقعه تروریستی زخمی شده‌اند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی