تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اعلام کرد

توزیع لوازم التحریر میان دانش‌آموزان کم‌بضاعت پایتخت

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از توزیع لوازم التحریر میان دانش آموزان کم بضاعت تهرانی و برگزاری جشن طلیعه مهر ۱۲ شب در پایتخت خبر داد.

کد خبر: ۱۷۲۲۴۹
۰۹:۵۳ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

توزیع لوازم التحریر میان دانش‌آموزان کم‌بضاعت پایتخت

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ویژه برنامه‌های مدیریت شهری برای آغاز مهر ماه را تشریح کرد.

نرگس معدنی‌پور، با اشاره به ویژه برنامه‌های شهرداری تهران برای استقبال از مهرماه سال ۱۴۰۳ گفت: یکی از اقدامات مدیریت شهری دوره ششم تشکیل دبیرخانه متمرکز آموزش‌های شهروندی جهت سیاستگذاری یکپارچه در نحوه هزینه کرد اعتبارات مصوب مرتبط با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های شهروندی و اجرای برنامه‌های مشارکت اجتماعی است که در بودجه مصوب امسال این موضوع در بند ۳ تبصره ۱۱ بودجه دیده شده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف این دبیرخانه پیش بینی برنامه‌ها و اقدامات لازم برای آغاز سال تحصیلی است، افزود: با توجه به موقعیت شهر تهران و لزوم آمادگی همه جانبه شهر برای استقبال از مهر و آغاز سال تحصیلی، در راستای اجرایی شدن مصوبه «مهر قلم» برنامه‌هایی با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی، معاونت خدمات شهری و معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فنی وعمران تدوین شده است که با عنایت به تقارن ایام مبارک ماه ربیع الاول با ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، این برنامه‌ها در قالب‌های متنوع و شاد و در چارچوب «شیوه نامه اجرایی برنامه‌های استقبال از مهر ۱۴۰۳» به شهروندان ارائه می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه‌های شاد، جذاب و آموزشی طی روز‌های آینده در تهران بیان کرد: بناست جشن طلیعه مهر به مدت ۱۲ شب و با حضور شخصیت‌های جذاب کارتونی و گروه‌های هنری و فرهنگی برگزار شود که ۹ شب این برنامه در مصلی تهران و ۳ شب دیگر آن در برج میلاد تهران از تاریخ ۲۳ شهریور تا سوم مهرماه برگزار خواهد شد و قرار است در این راستا جشن ویژه بازگشایی مدارس با اجرای برنامه‌های شاد و هنری در مدارس منتخب پایتخت از روز اول مهر برگزار شود.

معدنی پور با اشاره به جشن طلیعه مهر ویژه حوزه علمیه گفت: قرار است در ابتدای سال تحصیلی، آیین بازگشایی حوزه علمیه برای طلاب سال اولی برگزار و از مشارکت آنان در اجرای برنامه‌های افتتاحیه استفاده شود که مجری این برنامه مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره نحوه چگونگی انتخاب مدارس منتخب مطرح کرد: مدارسی که تعداد شهدای بیشتری تقدیم نظام و انقلاب کرده باشند، مدارس استثنایی، مدارس نخبه پرور، مدارس شاهد و مدارس طرح شهردار مدرسه در اولویت انتخاب به منظور برگزاری مراسم جشن طلیعه مهر قرار گرفته‌اند.

معدنی پور با اشاره به مراسم ویژه زنگ مهر گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهری و شهرداران مناطق ۲۲ گانه در مدارس منتخب نواخته خواهد شد. همچنین قرار است پرچم جمهوری اسلامی ایران به همراه پخش سرود ملی با هدف تقویت هویت ملی و تحکیم جایگاه مهم پرچم و سرود ملی کشور در بین دانش آموزان به اهتزاز در آید.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی افزود: دهمین دوره نمایشگاه «نوشت افزار ایرانی» با هدف حمایت از محصولات ایرانی و تسهیل در عرضه آن به شهروندان به همراه اجرای برنامه‌های شاد و جذاب متناسب با ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه الی ۳۱ شهریور ماه در مصلی امام خمینی (ره) درحال برگزاری است.

معدنی پور با اشاره به طرح نسیم مهربانی ۲ گفت: قرار است بسته‌های لوازم تحریر پس از شناسایی خانواده‌های نیازمند، کم برخوردار و بی بضاعت و با مشارکت خیرین، گروه‌های جهادی در مصلی امام خمینی (ره) تهیه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم اجرای تبلیغات محیطی اضافه کرد: بناست از تمام ظرفیت‌های تبلیغات محیطی اعم از تابلو‌های پرتابل، تلویزیون‌های شهری، عرشه پل‌ها، اتوبوس‌های شهری و ... برای تبریک آغاز سال تحصیلی جدید استفاده شود و در آستانه سال تحصیلی جدید تعدادی دوره آموزشی در قالب (کلاس، کارگاه، اردو، نمایش و ...) ویژه دانش آموزان در تعدادی از مکان‌های منتخب شهرداری‌های مناطق برگزار خواهد شد و همچنین همایش شهروند متعالی ویژه والدین دانش آموزان قرار است طی ۲۲ اجرا تا پایان آبان ماه در مکان‌های منتخب از سوی مناطق ۲۲ گانه برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سینما کودک اظهار کرد: فیلم‌هایی با هدف ارتقای اخلاق و آداب شهروندی با موضوعات مختلف از ۱۷ شهریور تا پایان مهرماه در مکان‌های منتخب از سوی مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود و همچنین طرح «نشان جاودان» نیز اجرایی می‌شود که در این طرح بناست تابلو‌های معرفی شهدایی که مدارس به نام آن‌ها مزین شده به دانش آموزان شناسانده شوند.

وی همچنین درخصوص ویژه برنامه‌های حوزه گردشگری گفت: نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری تهران در مدارس و دانشگاه‌های فعال در سطح مناطق در هفته نخست مهرماه برگزار خواهد شد. همچنین قرار است تور‌های پیاده روی ویژه دانش آموزان و دانشجویان در مسیر‌های پیاده روی گردشگری در مناطق یک، پنج، شش، یازده، بیست و دوازده برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ویژه برنامه‌های حوزه سلامت گفت: قرار است در هفته اول مهرماه برنامه‌های آموزش سلامت در مدارس منتخب به انتخاب مدیر سلامت منطقه و با هماهنگی مدیر آموزش شهروندی منطقه توسط مناطقی که فراموز فعال دارند، اجرا شود. همچنین قرار است دوره‌های آموزش سلامت برای ارتقای سطح سواد سلامت دانش آموزان در هفته اول مهرماه در مدارس منتخب شهر تهران برگزار شود.

معدنی پور با اشاره به برنامه‌های حوزه ورزش بیان کرد: قرار است در محیطی شاد و پر هیجان و با استقرار وسایل بازی و ورزشی در سطح یکی از خیابان‌های منتهی به مدارس سطح منطقه برنامه‌های ورزشی برگزار شود و همچنین قرار است برج میلاد تهران برنامه‌های شاد وجذاب به مدت ۳ شب از تاریخ ۳۱ شهریور ماه الی ۳ مهرماه و با حضور شخصیت‌های جذاب کارتونی و گروه‌های هنری و فرهنگی برگزار کند. همچنین مرکز فعالیت‌های دینی بنا دارد جشنی ویژه بازگشایی مدارس را با برنامه‌هایی نظیر (نمایش، سرود، تواشیح و ...) در مدارس تحت پوشش طرح شهید آرمان برگزار کند.

معدنی پور با اشاره به اجرای نمایش‌های عروسکی گفت: قرار است تن پوش‌های عروسکی با موضوعات ترافیکی در هفته اول مهر در چهارراه‌های پرتردد شهر اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت فصل بازگشایی مدارس برگزاری تور‌های گردشگری با هدف آشنایی با اماکن گردشگری شهر تهران با هماهنگی دانشگاه‌های سطح مناطق ویژه دانشجویانی است که تازه وارد تهران می‌شوند. همچنین نشست و کارگاه‌های تخصصی با موضوع گردشگری و تهران شناسی ویژه دانش آموزان و دانشجویان جدید الورود نیز در مدارس و دانشگاه‌های فعال مناطق در هفته اول مهرماه پیش بینی شده است.

وی همچنین درخصوص ویژه برنامه‌های حوزه گردشگری گفت: نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری تهران در مدارس و دانشگاه‌های فعال در سطح مناطق در هفته نخست مهرماه برگزار خواهد شد. همچنین قرار است تور‌های پیاده روی ویژه دانش آموزان و دانشجویان در مسیر‌های پیاده روی گردشگری در مناطق یک، پنج، شش، یازده، بیست و دوازده برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره ویژه برنامه‌های حوزه سلامت گفت: قرار است در هفته اول مهرماه برنامه‌های آموزش سلامت در مدارس منتخب به انتخاب مدیر سلامت منطقه و با هماهنگی مدیر آموزش شهروندی منطقه توسط مناطقی که فراموز فعال دارند، اجرا شود. همچنین قرار است دوره‌های آموزش سلامت برای ارتقای سطح سواد سلامت دانش آموزان در هفته اول مهرماه در مدارس منتخب شهر تهران برگزار شود.

معدنی پور با اشاره به برنامه‌های حوزه ورزش بیان کرد: قرار است در محیطی شاد و پر هیجان و با استقرار وسایل بازی و ورزشی در سطح یکی از خیابان‌های منتهی به مدارس سطح منطقه برنامه‌های ورزشی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرار است برج میلاد تهران برنامه‌های شاد و جذاب به مدت ۳ شب از تاریخ ۳۱ شهریور ماه الی ۳ مهرماه و با حضور شخصیت‌های جذاب کارتونی و گروه‌های هنری و فرهنگی برگزار کند. همچنین مرکز فعالیت‌های دینی بنا دارد جشنی ویژه بازگشایی مدارس را با برنامه‌هایی نظیر (نمایش، سرود، تواشیح و ...) در مدارس تحت پوشش طرح شهید آرمان برگزار کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی