تیتر امروز

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید
استاد دانشکده آب دانشگاه جندی‌شاپور در ویژه برنامه اقتصاد، آب و سیاست

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید

مهدی قمیشی استاد دانشکده آب دانشگاه شهید چمران (جندی شاپور)، ضمن تاکید بر جانمایی غلط صنایع آب‌بر در استان‌های کویری، گفت: «یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع بحران آب، واردات آب مجازی است.
مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت
در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه (ترکمن صحرا) مطرح شد:

مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت

در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه، (ترکمن صحرا) در خصوص "مدارس علمیه دینی در میان اهل سنت با تمرکز بر مدرسه علمیه ربانیه چنارلی" گفت‌وگو کردیم.
تحلیل فریدون عباسی از سفر رئیس‌جمهور به عراق

سفر پزشکیان نشان‌دهنده اقتدار سیاسی ایران است

فریدون عباسی، نماینده ادوار مجلس درباره سفر رئیس‌جمهور به عراق گفت: در وهله اول این سفر نشان دهنده اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی ایران است. از طرف دیگر کشور مقصد نیز این امتیاز را کسب می‌کند که رئیس جمهور ایران به این کشور به عنوان یک همسایه توجه ویژه دارد.

کد خبر: ۱۷۲۱۹۴
۱۱:۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

عباسی

دیدارنیوز: یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتخاب عراق به عنوان نخستین مقصد سفر‌های خارجی رئیس جمهور بعد از برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی نشان دهنده عمق روابط بین دو کشور است.

فریدون عباسی، با اشاره به دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به عراق در عرصه‌های داخلی و بین المللی، بیان کرد: سفری که رئیس یک دولت به کشور دیگری انجام می‌دهد و مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد، در ابتدا نشان دهنده تثبیت حاکمیت و دولت در کشور مبدا است. مطمئنا با استقرار رئیس جمهور جدید و همراهی سایر دستگاه‌های کشور سیاسی و نظامی این قدرت را برای رئیس جمهور به ارمغان می‌آورد تا سایر کشور‌ها از رئیس جمهور دعوت به عمل بیاورند؛ لذا در وهله اول این سفر نشان دهنده اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر کشور مقصد نیز این امتیاز را کسب می‌کند که رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به عنوان یک همسایه توجه ویژه دارد. ما در ابعاد امنیتی، اقتصادی و سیاسی روابط راهبردی با عراق داریم. انتخاب عراق به عنوان نخستین مقصد سفر‌های خارجی رئیس جمهور بعد از برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی نشان دهنده عمق روابط دو کشور است. اینگونه که در رسانه‌ها سفر رئیس جمهور منعکس شد، در ابتدا دولت مرکزی عراق مورد توجه قرار گرفت. یعنی سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی واحد عراق است.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشور در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر، چون در ساختار حکومتی عراق برای اقلیم کردستان یک خودمختاری‌هایی در نظر گرفته شده و برادران کرد ما در عراق نیز سابقه فرهنگی طولانی با کشور ما دارند، این سفر که ابتدا به اربیل و بعد به سلیمانیه انجام شد، نشان می‌دهد که ما با جناح‌های قدرتی که در عراق هستند می‌توانیم در چارچوب قانون اساسی عراق روابط داشته باشیم. الحمدلله استقبال خوبی از رئیس جمهور صورت گرفت. رئیس جمهور از شهر بصره نیز بازدید داشت که نشان دهنده عمق روابط ما با شیعیان عراق است.

وی در ادامه تاکید کرد: ان شاءالله توافقنامه‌هایی که در این سفر به امضاء رسیده به قرارداد‌های پایداری تبدیل شده و در آینده ثمرات آن برای هر دو کشور مشهود باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی