تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آمریکای جنوبی

شکست برزیل و قهرمان جهان در یک روز

تیم ملی فوتبال آرژانتین، قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ بالاخره بدون مسی طعم ناکامی را چشید و در خانه کلمبیا تن به شکست داد. برزیل هم در ادامه روند ضعیف خود برابر پاراگوئه تسلیم شد.

کد خبر: ۱۷۱۹۵۹
۰۸:۲۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳

شکست برزیل و قهرمان جهان در یک روز

دیدارنیوز: تیم ملی آرژانتین، قهرمان جام جهانی قطر در برابر کلمبیا شکست خورد.

در دور انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آمریکای جنوبی، دو تیم آرژانتین و کلمبیا به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود کلمبیا به پایان رسید. آرژانتین در بازی قبلی خود در دور انتخابی در مصاف با شیلی با نتیجه سه بر صفر به برتری رسیده بود و کلمبیا در برابر پرو به تساوی یک بر یک دست یافته بود. آرژانتین در این بازی نیز لیونل مسی را همچون بازی‌های قبل به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

در این بازی ابتدا تیم میزبان توسط یرسون موسکوئرا از آرژانتین پیش افتاد، اما در نیمه دوم آرژانتین توسط نیکلاس گونزالس به گلس تساوی دست یافت. پس از آن خامس رودریگس از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند و در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود کلمبیا به پایان رسید.

گل تماشایی

کلمبیا بازی را قدرتمند آغاز کرد و در ابتدای نیمه و بر روی یک ضربه آزاد، چیزی نمانده بود دروازه امیلیانو مارتینس با تهدید مواجه شود، در ادامه آرژانتین توپ و میدان را در اختیار گرفت و خولین آلوارس یه شوت به سمت دروازه فرستاد که با واکنش دروازه‌بان راهی به چهارچوب نداشت. در دقیقه ۲۶ و بر روی نخستین حمله جدی از کلمبیا، موسکوئرا موفق شد بر روی کرنر کوتاهی که توسط خامس رودریگس ارسال شد، دروازه آرژانتین را باز کند. در نهایت نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود کلمبیا به پایان رسید.

گل ابتدای نیمه دوم بدون فایده

نیمه دوم با گلزنی برای آرژانتین آغاز شد و در دقیقه ۴۷ گونزالس بر روی اشتباه رودریگس، در موقعیت گلزنی قرار گرفت و موفق شد توپ را به راحتی وارد دروازه کند و به این ترتیب بازی به تساوی کشیده شد. اما هنوز چند دقیقه از گل تساوی بازی نگذشته بود که در دقیقه ۶۰ دنیل مونیوز با خطای مارتین اوتامندی در محوطه جریمه نقش بر زمین شد و داور پس از بررسی دوباره، این صحنه را پنالتی اعلام کرد. خامس این بار پشت توپ قرار گرفت و به راحتی آن را به گل تبدیل کرد تا بار دیگر کلمبیا تیم برتر میدان نام بگیرد.

پس از این گل، لیونل اسکالونی چند تغییر در ترکیب تیم ایجاد کرد تا شاید گره از کار آرژانتین باز شود، اما دفاع کلمبیا اجازه نزدیک شدن آن‌ها را به سمت دروازه نمی‌داد. در ادامه لائوتارو یک موقعیت مناسب گلزنی به دست آورد که موفق نشد آن را به گل تبدیل کند و در نهایت بازی با نتیجه دو بر یک به سود کلمبیا به پایان رسید.

تداوم وضعیت آشفته برزیل؛ این بار شکست مقابل پاراگوئه

هفته هشتم دور انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آمریکای جنوبی با شکست یک بر صفر برزیل مقابل پاراگوئه به پایان رسید.

شکست برزیل و قهرمان جهان در یک روز

در این بازی ورزشگاه آسانسیون، میزبان در همان دقایق ابتدایی توسط گومس در دقیقه ۲۰ به گل رسید و پیروز به رختکن رفت. تلاش‌های قهرمان سابق جهان برای جبران و فرار از باخت در سراسر نیمه دوم نتیجه نداد تا نتایج پرنوسان تیم جونیور با یک باخت دیگر تداوم یابد.

با این شکست، برزیل ۱۰ امتیازی ماند و در رده پنجم جدول ۱۰ تیمی آمریکای جنوبی ایستاد، اما پاراگوئه ۹ امتیازی شد و به رده هفتم رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی