تیتر امروز

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با شهردار سابق تهران

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از سلسله گفت‌وگو‌های خود به سراغ یک فعال سیاسی اصلاح طلب با پیشینه تصدی پست شهرداری و مدیرمسوول کنونی روزنامه هم میهن رفت. مهمان این برنامه غلامحسین کرباسچی بود.
خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست
تاثیرات متقابل فرهنگ و سیاست در گفت‌وگو با یک پژوهشگر فرهنگی

خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست

با خسرو طالب‌زاده از مدیران فرهنگی سابق و پژوهشگر فرهنگی درباره تاثیرات متقابلی که فرهنگ و سیاست نسبت به هم دارند گفت‌وگو کردیم.
اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد
در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه، با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد

در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و در ادامه بخش دوم گفت‌وگو درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت را پی گرفتیم.
صحبت‌های پزشکیان امیدوارکننده بود

صادقی: مردم از اینکه رئیس‌جمهور مشکلات فعلی را گردن دیگران بیندازد، خسته‌اند

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به صحبت‌های امیدوارکننده مسعود پزشکیان در تلویزیون، گفت: مردم خسته شده‌اند از اینکه رئیس‌جمهور مشکلات فعلی را گردن دیگران بیندازد. وضع موجود را مردم با پوست و گوشت خود حس می‌کنند و آن‌ها دنبال راهکار برای حل مشکلات خود از سوی رئیس قوه مجریه هستند که به نظرم مسعود پزشکیان توانست این پیام را به مردم منتقل کند که دولت بنا ندارد در مشکلات باقی بماند.

کد خبر: ۱۷۱۴۴۸
۱۱:۱۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

صادقی

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وضع موجود را مردم با پوست و گوشت خود حس می‌کنند و پزشکیان توانست این پیام را به مردم منتقل کند که دولت بنا ندارد در مشکلات باقی بماند.

محمود صادقی در گفتگو با ایسنا با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم، اظهار کرد: صحبت‌های رئیس‌جمهور امیدوارکننده بود و پیام مثبتی برای مردم داشت و معلوم شد در این مدت وی اِشراف نسبتا جامعی درباره شرایط کشور و آنچه دولت چهاردهم تحویل گرفته، پیدا کرده است؛ البته در دوره انتخابات هم پزشکیان نشان داد این اِشراف را دارد، ولی الان اطلاعات جزئی‌تر و تخصصی‌تری به دست آورده است. او کاملا علم دارد که کشور کجا قرار دارد و قرار است به کجا برود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی خود به صورت تلویحی به کسری بودجه اشاره کرد، ولی بیش از اینکه تمرکزش به تشریح مشکلات باشد، به راه‌حل‌ها تمرکز داشت و نگاهش به آینده بود. مردم خسته شده‌اند از اینکه رئیس‌جمهور مشکلات فعلی را گردن دیگران بیندازد. وضع موجود را مردم با پوست و گوشت خود حس می‌کنند و آن‌ها دنبال راهکار برای حل مشکلات خود از سوی رئیس قوه مجریه هستند که به نظرم مسعود پزشکیان توانست این پیام را به مردم منتقل کند که دولت بنا ندارد در مشکلات باقی بماند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به مطالبات گندمکاران، پرستاران، بازنشستگان و فرهنگیان از دولت، اظهار کرد: اجازه رهبری به دولت برای استفاده از بخشی از منابع صندوق توسعه ملی و کاهش سهم این صندوق از درآمد نفت و گاز از ۴۵ به ۲۰ درصد برای سال جاری نشان‌دهنده تعامل رهبری با دولت برای حل مشکلات کشور است.

صادقی درباره پاسخ پزشکیان به سوالات مجریان در خصوص دستیابی به تورم ۳۰ درصدی تا پایان سال یا رشد ۸ درصدی، گفت: پاسخ‌های رئیس‌جمهور هوشمندانه بود و دستیابی به این اهداف را مشروط به عواملی کرد، چون دولت تازه تشکیل شده است و در حال ایجاد وفاق در ارکان حاکمیت برای حل مشکلات کشور است. رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد اشاره کرده‌اند که حل مشکلات کشور به عواملی مثل تامین منابع داخلی، هماهنگی قوا، توانمندی دولت، اصلاح برنامه هفتم توسعه، تهیه بودجه بدون کسری، عوامل خارجی و تامین ۱۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی بستگی دارد. در واقع رئیس‌جمهور وعده کمّی نداد، اما نشان داد که دولت همه‌جانبه در حال برنامه ریزی برای حل مشکلات و دستیابی به اهداف و شاخص‌های برنامه هفتم است.

وی درباره رویکرد دولت نسبت به سفر‌های استانی نیز گفت: معتقدم که سفر‌های استانی نه هدف بلکه وسیله‌ای برای حل مشکلات است. حضور در بین مردم و سفر‌های استانی خوب است و مورد تاکید رهبری هم هست، ولی رئیس‌جمهور به اقدامات نمایشی که در گذشته انجام شد، انتقاد وارد کرد. او نماینده مجلس بوده و لمس کرده که بسیاری از وعده‌های استانی هیچگاه محقق نمی‌شود به همین دلیل به دنبال وعده دادن یا تصویب پروژه‌های استانی نیست که منابع قانونی برای آن وجود ندارد. وعده‌های استانی فراتر از منابع قانونی فقط موجب ایجاد اختلال می‌شود و این را رئیس‌جمهور درک کرده و پاسخ هوشمندانه‌ای به پرسش سفر‌های استانی داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی