تیتر امروز

پیام رای قاطع مجلس به کابینه چهاردهم چیست؟/ ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور/ سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

پیام رای قاطع مجلس به کابینه چهاردهم چیست؟/ ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور/ سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه

این بیست و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
۷ خوان ۷ تپه با اسماعیل بخشی
گفت‌وگوی دیدارنیوز با یک فعال کارگری

۷ خوان ۷ تپه با اسماعیل بخشی

اسماعیل بخشی فعال کارگری پس از سالها سکوت، مهمان ویژه برنامه‌ای در دیدارنیوز بود و به پرسش های ما در مورد تجربیات و فعالیت های خود پاسخ گفت.
مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد
گفت و گوی دیدار با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه بود. در این برنامه به مشکلات اساسی پیش روی دولت آقای پزشکیان پرداخته شد که در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

پیام رای قاطع مجلس به کابینه چهاردهم چیست؟/ ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور/ سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه

این بیست و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۰۸۴۷
۲۳:۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳

حیاتی

دیدارنیوز _ اتاق خبر: با بیست و دومین برنامه مجله خبری دیدار در خدمت مخاطبان دیدارنیوز هستیم.

درود بر شما بینندگان و همراهان عزیز تلویزیون دیدارنیوز، اینجا استودیو دیدارنیوز و من محمدرضا حیاتی با یک مجله خبری دیگر مهمان نگاه‌های گرم و دقیق شما هستم.

 
چکیده اخبار: 
 
۱- رای قاطع مجلس دوازدهم به کابینه چهاردهم
۲- سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه و گفتگوی تلفنی بایدن با نتانیاهو
۳- تقویت قدرت بازدارندگی نتیجه پاسخ ایران به اسرائیل
۴- تعطیلی مؤسسه گوته در تهران در پاسخ به مرکز اسلامی هامبورگ
۵- ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور
 
ویدیوی این مجله خبری را می توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.
 
 
 
رای قاطع نمایندگان مجلس به همه وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم
پزشکیان رکورد ۲۳ ساله را شکست
 
جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم که از شنبه آغاز شده بود، چهارشنبه به پایان رسید و با رأی‌گیری از نمایندگان، همه وزرای پیشنهادی مورد اعتماد مجلس قرار گرفتند و به کابینه دولت رفتند.

آخرین باری که رئیس جمهوری توانسته بود همه وزرایش را به سلامت از مجلس بگذراند، سیدمحمد خاتمی بود.

رضا امیدوار تجریشی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به عنوان کارشناس برنامه ارزیابی خود از رای اعتماد مجلس به کابینه مسعود پزشکیان را به ما می‌گوید.

جناب امیدوار تجریشی مجلس دوازدهم با اکثریت نمایندگان غیر همسو با دولت، تحت چه استدلال و تحلیلی به همه اعضای کابینه رئیس جمهور اعتماد کرد؟ برداشت و تحلیل شما از این رای اعتماد چیست؟

حیاتی

 

سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه 
دسترسی به آتش‌بس کماکان دست‌نیافتنی است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا بدون دستاوردی خاورمیانه را ترک کرد. دسترسی به آتش‌بس کماکان دست‌نیافتنی است، حضور آینده اسراییل در غزه مانع اصلی در رسیدن به توافق است.

بلینکن هنگام بازگشت به واشنگتن در دوحه گفت که این توافق باید صورت پذیرد، و این باید در روز‌های آینده انجام شود. وزیر امور خارجه امریکا از هر دو طرف خواست تا برای نهایی کردن توافق آتش بس تلاش کنند.

گفتگوی تلفنی بایدن با نتانیاهو

پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات بلینکن در خاورمیانه و بازگشت به واشینگتن، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل تلفنی گفتگو کردند. بر اساس اعلام کاخ سفید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل تلفنی گفتگو کردند.

کاخ سفید تاکید کرد که بایدن و نتانیاهو در این گفتگوی تلفنی توافق آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا را بررسی کردند. بایدن همچنین در تماس تلفنی با امیر قطر در مورد تلاش‌های میانجی گری برای پایان دادن به جنگ غزه گفتگو کرد.

کشور‌های مصر، قطر و آمریکا در بیانیه مشترکی خواستار تسریع در امضای توافق آتش‌بس و آزادی اسرا شدند.

سه کشور مصر، قطر و آمریکا  به عنوان میانجی‌گران مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل، با صدور بیانیه مشترکی گفتند که کلیات توافق روی میز است و تنها جزئیات اجرایی آن باید مورد قبول طرفین قرار بگیرد.

در این بیانیه آمده است: «ماه‌ها به دنبال دستیابی به توافق بودیم و اکنون روی میز است و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است؛ دیگر نباید زمان تلف شود و هیچ طرفی نباید برای تعویق بیشتر بهانه‌ای داشته باشد»

این بیانیه در حالی صادر شده است  مسئولان عالی‌رتبه اسرائیلی گفته اند که مذاکرات در بن بست قرار دارد و در حال حاضر دستیابی به توافق امری دور از دسترس است.

مصطفی کواکبیان کارشناس سیاسی مهمان برنامه مجله خبری است. جناب کواکبیان به عنوان عضو پیشین کمیسیون سیاست خارجی مجلس نقس آمریکا، اعراب و ایران در خصوص جنگ و صلح اسرائیل در غزه چه میزان است و پاسخ ایران به ترور هنیه از چه دکترینی پیروی می‌کند.

حیاتی

 

پاسخ به اسرائیل باید قدرت بازدارندگی را تقویت کند

نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به سوالی درباره این‌که ایران تعمداً تا مشخص شدن نتیجه گفتگو‌های آتش‌بس، پاسخ به اسراییل را به تعویق می‌اندازند، اعلام کرد که پاسخ به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد. پاسخ ایران باید متجاوز را به دلیل ترور و نقض حاکمیت ملی ایران مجازات کند. ایروانی گفت احتمالا پاسخ ایران در زمان، شرایط و به‌گونه‌ای خواهد بود که اسرائیلی‌ها کمترین احتمال را می‌دهند.

مؤسسه گوته در تهران تعطیل شد

مؤسسه قدیمی گوته در تهران که مرکز آموزش زبان آلمانی و برگزارکننده آزمون این زبان در تهران بود، تعطیل شد. مأموران نیروی انتظامی عوامل این موسسه را بیرون کردند و ساختمان آن پلمب شد. گفته می‌شود این اقدامی متقابل برای بستن مراکز اسلامی هامبورگ در آلمان بوده است

خبرگزاری میزان متعلق به قوه قضاییه در توضیح این خبر اعلام کرد ۲ شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند.

همچنین گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور، دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است.

ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور

پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی کشور در اعتراض به افزایش نرخ اضافه کاری، عدم عدالت در پرداخت، کاهش ساعات اضافه کاری اجباری، فوق‌العاده خاص و سایر موارد معیشتی در شهر‌های مختلف کشور تجمعات اعتراضی برپا کردند.

با علیرضا گچ کوبان رئیس نظام پرستاری اهواز درباره مطالبات پرستاران گفتگو کردم. جناب کچ کوبان اعتراض پرستاران برای چه مطالبه یا موضوعی است؟

حیاتی

 

مرکز ارتباطات ستادکل نیرو‌های مسلح: ادعای خبرگزاری فارس درباره علت سقوط بالگرد شهید رئیسی از اعتبار ساقط است

خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بود که سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی صرفا یک حادثه بوده است.

مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح، در اطلاعیه‌ای در واکنش به ادعای خبرگزاری فارس به نقل از «منبع آگاه امنیتی!» اعلام کرد آنچه در این خبر آمده مخدوش و از اعتبار ساقط است. آنچه که در خبر ادعایی فارس در خصوص حضور دو نفر در بالگرد برخلاف پروتکل‌های امنیتی آمده و از آن به عنوان یکی از عوامل سقوط بالگرد که قدرت کشش کافی برای تنظیم ارتفاع پروازی نداشته، یاد شده است، از اساس کذب است.

جمعیت ایران به حدود ۹۲ میلیون نفر رسید

براساس تازه‌ترین آمار ثبت احوال کشور جمعیت ایران به بیش از نود و یک میلیون و ششصد و هشتاد و یک  هزار نفر رسید. براساس آخرین داده‌های سازمان ملل متحد جمعیت ایران تا روز دوشنبه ۲۸ مرداد سال جاری ۹۱ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۳۱۵ نفر بوده است.

سایت‌های آماری جهان پیش‌بینی کرده بودند ایران در سال ۲۰۲۹ یعنی پنج سال دیگر به جمعیت ۹۱میلیون و ۸۷۰ هزار نفر برسد، اما این اتفاق خیلی زودتر رخ داده است. این در حالی است که مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۱۴۱۵ فقط شش میلیون و ۷۴۶ هزار نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شود.

عراقچی: از گروه‌های مقاومت حمایت می‌کنیم

«"دیپلماسی مقاومت" در رأس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد داشت و در هر شرایطی از همه‌ی گروه‌های مقاومت، حمایت می‌کنیم»

عباس عراقچی وزیر امورخارجه جدید ایران در اولین سخنرانی خود پس از کسب رأی اعتماد از مجلس، با تاکید بر قرار داشتن "دیپلماسی مقاومت" در رأس سیاست خارجی دولت جدید گفت از همه‌ی جنبش‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی و تمامی جنبش‌هایی که با اسرائیل مبارزه می‌کنند، حمایت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در این زمینه پایبند است.

وی تأکید کرد که ایران در هر شرایطی به حمایت خود از جنبش‌های مقاومت ادامه خواهد داد و این حمایت را یکی از پایه‌های اصلی سیاست خارجی خود می‌داند.

نظر سید علی بیگدلی کارشناس بین‌الملل را در این باره جویا شدیم. جناب آقای بیگدلی با انتخاب سید عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه، سیاست خارجی ایران چگونه خواهد شد، بخصوص بفرمایید دیپلماسی جمهوری اسلامی در دوران عراقچی در رفع موانعی، چون تحریم‌ها و FATF چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد؟

حیاتی

 

هوای تهران آلوده‌تر از پارسال

شرکت کنترل هوای شهر تهران با انتشار آمار جدیدی، وضعیت هوای پایتخت را از ابتدای امسال نسبت به پارسال «آلوده‌تر» اعلام کرد.

این گزارش می‌گوید هوای پایتخت از آغاز سال تا پایان مرداد، ۳۳ درصد آلوده بوده است، در حالی که در سال گذشته ۲۵ درصد آلوده بود. شرکت کنترل هوای شهر تهران فعالیت چشمه‌های تولید گرد و خاک و افزایش بی‌سابقه دما را از جمله عوامل تشدید آلودگی هوای تهران دانسته است.

آمار‌های رسمی وزارت نفت، نشان می‌دهد، حجم افزودنی‌های غیر استاندارد به بنزین برای جبران کسری سوخت به شدت افزایش یافته است.

عوامل برنامه:

تهیه کننده: سهیل محمدیان

کارگردان‌: سعید مسعودی

سردبیر: اسفندیار عبداللهی

فیلمبردار: محمدرضا مطهری

اجرا: محمدرضا حیاتی

تدوین: ماهان قره‌گوزلو

مشاور: علیرضا خوشبخت

با تشکر از: علیرضا گچ‌کوبان، رضا امیدوار تجریشی، مصطفی کواکبیان و سیدعلی بیگدلی کارشناسان این برنامه

و با تشکر از نازنین یوسفی و حسین بابازاده

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی