تیتر امروز

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد
گفت و گوی دیدار با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه بود. در این برنامه به مشکلات اساسی پیش روی دولت آقای پزشکیان پرداخته شد که در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
باید به جوانان اعتماد کنیم

دنیامالی: ورزش یکی از میدان‌های اصلی جنگ نرم است

احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس گفت: ورزش در جهان امروز یکی از میدان‌های اصلی جنگ نرم است و دستگاه تبلیغاتی دشمن میدان ورزش را به عنوان یکی از عرصه‌های مهم ترویج ارزش‌های مدنظر خود انتخاب کرده است.

کد خبر: ۱۷۰۷۶۸
۱۲:۰۵ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

دنیامالی

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: شناخت مناسبی نسبت به امور مدیریت برنامه ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش و جوانان دارم.

احمد دنیامالی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، در دفاع از برنامه‌های خود گفت: با توجه به فاصله زمانی معرفی به مجلس و موعد حضور در کمیسیون‌ها با بهره گیری از جامعه دانشگاهی و اساتید ورزشی و نقشه راه ورزش و جوانان تقدیم نمایندگان شد.

وی افزود: برنامه تدوین شده با توجه به منویات، رهنمود‌ها و سیاست‌های رهبری انقلاب، برنامه‌های رییس جمهور و ظرفیت‌های قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم، قانون برنامه هفتم و قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و سایر قوانین مرتبط تهیه شده است.

دنیامالی با اشاره به سابقه فعالیتش در حوزه‌های مختلف اجرایی، ورزشی و نمایندگی مجلس بیان کرد: شناخت مناسبی نسبت به امور مدیریت برنامه ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش و جوانان دارم؛ می‌توان با تعامل با مجلس چالش‌های حوزه ورزش وحوانان را رفع کرد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم توجه و اعتماد به جوانان اظهار کرد: ما باید به جوانان اعتماد کنیم تا با خلاقیت و نیروی جوانی راه‌های جدیدی برای عبور از مشکلات و چالش‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهادی فرابخش در موضوع ساماندهی امور جوانان مسئول ایجاد امید در جوانان است و باید به این مسئولیت محوری خود یعنی هم‌افزایی حداکثری میان متولیان و جوانان عمل کنند لذا نباید موضوع جوانان در بروکراسی اداری گرفتار شود.

دنیامالی خانواده‌محوری را یکی از محور‌های اصولی برنامه‌هایش برشمرد و گفت: نمی‌توان با روش‌های سنتی به دستاوردی برسیم بپذیریم نسل جدید نیاز‌های متفاوتی دارد که پاسخگویی به آن با شناخت دقیق و طراحی برنامه تحولی با جلب مشارکت جوانان در فرآیند تصمیم‌ساز و با رعایت اصول و قوانین امکان‌پذیر است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: باید وزارت ورزش فرازوفرود‌های جاری و معمولی را نگاه کند لذا اینکه تصور شود با مصوبه و سند می‌توان مشکل جوانان و نوجوانان را حل کرد، تصور نادرستی است. از این‌رو وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق ستاد‌های ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی می‌توانند در حل مشکلات جوانان به بهترین شکل عمل کنند و باعث افزایش رضایت جوانان شود.

وی بهبود سازوکار سیاست‌گذاری و برنامه ریزی در حوزه جوانان را به عنوان یکی از راهبردهایش برشمرد و افزود: لازمه تحقق رصد نگرش جوانان با محوریت استقرار پایگاه جامع اطلاعات جوانان است در این مراسم رئیس جمهور و شما نمایندگان ریل‌گذار صحیح هستید و می‌توانید به ما کمک کنید.

دنیامالی ارتقاء هویت ملی جوانان را از دیگر راهبردهایش برشمرد و اظهار کرد: با تعمیق باور‌های جوانان می‌توان در مقابل تلاش‌های دشمنان ایستاد دشمن تلاش می‌کند امید را در جوانان با بزرگنمایی ضعف‌ها و انکار نقاط قوت از بین ببرد. نگرانی دشمن این است که مبادا جوانان عزیز به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کنند لذا ما برای نهادینه کردن هویت دینی و انقلابی جوانان وظیفه سنگینی داریم.

وی با اشاره به راهبرد ارتقاء مشارکت جوانان با محوریت توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد اضافه کرد: باید نسبت به طراحی ساختار و استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تاثیر در فرآیند صدور مجوز سمن‌ها تلاش کرد همچنین امکان برقراری ارتباط موثر و موفق جوانان با رئیس جمهور و سایر مسئولان کشور را فراهم کرد.

دنیامالی بر لزوم تقویت سیاست‌های تشویقی برای ازدواج آسان جوانان و فرزندآوری آن‌ها تاکید کرد و گفت که برای این موضوع ظرفیت‌های بسیار خوبی در قانون برنامه پیش‌بینی شده که باید اهتمام جدی برای اجرای آن باشد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت مساله ازدواج جوانان گفت: شاهد بالارفتن فاصله بین ازدواج و طلاق جوانان هستیم در این بین کاهش فرزندآوری و کمبود آگاهی جوانان به مهارت‌های زندگی و توان محدود زوج‌های جوان در تامین معیشت خانوار امری است که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

دنیامالی ادامه داد: امیدوارم که با کمکی که مجلس و شورای حقوق و دستمزد خواهند داشت ما بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که از ظرفیت نیروی انسانی در وزارتخانه بهتر استفاده کنیم. معتقدم ورزش می‌تواند یاری گر اقتصاد و صنعت کشور باشد. چگونه آنجا که ورزش مقوله اشتغال‌آفرین است و این ظرفیت اقتصادی مهم چندان مورد توجه دولت‌ها قرار نگرفته است؟ معتقدم ورزش می‌تواند یاریگر حوزه سلامت کشور نیز باشد آنجا که با ورزش می‌توان هزینه‌های گزاف حوزه درمان را کاهش داد و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی الگوی حکمرانی سلامت کشور را از درمان محوری به سمت پیشگیری و بهداشت سوق داد. پس از همه مهم‌تر می‌توان یاری گر کشور در حوزه دیپلماسی باشد که ورزش می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین عناصر قدرتمند و به عنوان یکی از عناصر قدرت نرم نظام نقش آفرینی کند و زمینه دستیابی کشور به اهداف دیپلماتیک خود را تسریع نمایند.

وی تاکید کرد: این سه مقوله ظرفیتی هستند که تاکنون مغفول مانده‌اند و آنچنان که باید از ظرفیت ورزش در مسیر حل مشکلات کشور استفاده نشده است. بنده با تکیه بر تجارب چندین ساله خود در عرصه‌های سیاست گذاری و مدیریتی کشور مصمم به فعال‌سازی این ظرفیت عظیم هستم و معتقدم جایگاه و اهمیت راهبردی ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز برای بسیاری از سیاستگذاران و مدیران اجرایی کشور آشکار نشده است. اهمیت این مهم زمانی افزایش می‌یابد که بدانیم ورزش در جهان امروز یکی از میدان‌های اصلی جنگ نرم است و دستگاه تبلیغاتی دشمن میدان ورزش را به عنوان یکی از عرصه‌های مهم ترویج ارزش‌های مدنظر خود انتخاب کرده است امری که باعث شده سازمان‌های بین‌المللی ورزش از ادعای همیشگی خود مبنی بر جدایی ورزش از سیاست فاصله بگیرند و با سیاست ورزی‌های مغرضانه مرزبندی خود را با کشور‌های غیر شفاف‌تر کند. مواجهه منفعلانه این سازمان‌ها با رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی و برخورد متفاوت با سایر کشور‌ها نمونه بارز این سیاست دوگانه است. اکنون باید بپذیریم که ورزش در نظام بین‌الملل در شرایط حساس و ویژه قرار گرفته و حرکت عزتمندانه و کنشگرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در این میدان نیازمند هوشیاری شجاعت و خودباوری است که بحمدالله این بصیرت و هوشیاری در جامعه پرافتخار ورزش ایران به وفور یاد می‌شود.

دنیامالی گفت: باید استعداد‌های ورزشی ما در اقصی نقاط این مرز و بوم را قدر بدانیم و به این نکته مهم توجه کنیم که تمامی جوانان و نوجوانان ما حتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها و مناطق کشور هم باید فرصت ارتباطی جسمانی، بهره‌مندی از خدمات ورزشی با کیفیت و همچنین فرصت تبدیل استعدادشان را داشته باشند. اصلی‌ترین لازمه تحقیق این آرمان تکمیل و اجرای دقیق طرح ملی آمایش سرزمین کشور به عنوان مهمترین تکلیف وزارت ورزش است که متاسفانه بیش از ۵۳ ماه از تصویب ما می‌گذرد و هنوز به نتیجه مورد انتظار شما نمایندگان محترم نرسیده است. به نمایندگان محترم اطمینان می‌دهم با تکیه بر اندوخته‌های مدیریتی خود در حوزه‌های عمرانی و همچنین با اشراف کامل تکمیل این طرح مهم و کلیدی را محوریت شکوفایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های مدال‌آوری مناطق مختلف کشور را فراهم سازم و در این بحث حتماً از جایگاه پیشکسوتان ورزشی هم استفاده خواهم کرد. از این رو در اجرای منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌هایی که رئیس جمهور آقای پزشیکان نیز تأکید دارند تقویت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی به منظور اجرای تکالیف ماموریت‌ها و وظایف صندوق در خصوص رفع نگرانی‌های معیشتی و بیمه‌های اجتماعی و سایر خدمات به قهرمانان، مربیان، داوران و پیشکسوتان عزیز در اولویت برنامه‌های اینجانب قرار دارد.

وی تاکید کرد: ورزش تربیتی مورد توجه من است و ورزش دانش آموزی در ساختار نظام کشور خیلی مهم است و من امیدوارم که با همکاری که بعد از رای اعتماد شما خواهیم داشت و با همکاری وزارت آموزش و پرورش بتوانیم کار خاصی را در بحث المپیاد‌های ورزشی نوجوانان انجام بدهیم. در خصوص یک راهبرد دیگر ساماندهی و گسترش ورزش در واقع حرفه‌ای را داریم که یک جریاناتی در این ورزش حرفه‌ای هست که بحث نبودن شفافیت است. من همه تلاشم را می‌کنم که شفافیت را در بحث ورزش حرفه‌ای به هر حال به رسمیت بشناسم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد
امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد
امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد
امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی