تیتر امروز

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (سه‌شنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که علاوه بر ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی...
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت مطرح کرد

افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در یک سال

محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت در مجلس گفت: ظرف یک سال آینده تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۷۰۷۲۸
۱۸:۵۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در یک سال

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی نفت گفت: اولویتم این است که ظرف یک سال آینده تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به امروز افزایش پیدا کند.

محسن پاک‌نژاد در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، در دفاع از برنامه‌های خود گفت: تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی جز با همراهی و همدلی و استفاده از ظرفیت ارکان نظام جمهوری اسلامی امکان پذیر نمی‌شود.

وی با اشاره به وظایف وزارت نفت گفت: بخش قابل توجهی از درآمد‌ها از طریق صنعت نفت و محصولات پتروشیمی فراهم می‌شود؛ اهمیت راهبردی صنعت نفت باعث شده این صنعت آمال توطئه‌های دشمنان و تحریم‌ها باشد که با وجود توطئه‌ها و تحریم ها، صنعت نفت ما بالنده و استوار است.

پاک نژاد با اشاره به برنامه هایش بیان کرد: برنامه در چارچوب اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم تنظیم شده است. برنامه ام با هدف رفع چالش‌های صنعت نفت تهیه شده است.

وزیر پیشنهادی نفت در ادامه تسریع و تسهیل در نهایی‌سازی قرارداد‌های توسعه بالادستی و استفاده از تمام سازوکار‌های قانونی کشور برای واگذاری میادین به شرکت‌های اکتشاف و تولید را از دیگر اولویت‌های وزارت نفت عنوان کرد و گفت: در برنامه ارائه شده بخش عمده کار‌ها به شرکت‌های توانمند ایرانی ارجاع خواهد شد و در چنین حالتی تمام ظرفیت کارخانه‌های صنایع سنگین در کشور و پیمانکاران عمده به کار گرفته خواهند شد.

وی گفت: با توجه به سوال تعدادی از نمایندگان محترم در کمیسیون‌های مجلس در خصوص نحوه تامین مالی روش‌های مختلفی را در برنامه خود ارائه کرده‌ام؛ اولاً اولویت بندی دقیق طرح‌ها و انتخاب طرح‌های دارای بازدهی بالاتر و سریع‌تر ضروریست؛ در ثانیه استفاده همزمان از تمامی ظرفیت‌های مالی از جمله منابع مالی شرکت‌های تابعه بخش خصوصی بازار سرمایه شبکه بانکی صندوق توسعه ملی و جذب سرمایه‌گذای‌های خارجی با به کار انداختن ظرفیت‌های مالی طی یکی دو سال اول از محل عواید حاصل از طرح‌های زودبازده، گشایش‌های مالی آینده برای سرمایه‌گذاری‌های آتی فراهم خواهد شد.

پاک نژاد توسعه زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز را از دیگر اولویت‌های وزارت نفت دانست و اظهار کرد: رسیدن به ارزش‌های بالاتر در هر تن قطعاً شدنی و از اهداف مورد توجه در برنامه پیشنهادی است؛ برای دستیابی به این هدف مطابق برنامه هفتم به نحوی اقدام خواهیم کرد که اولویت تولید برای محصولات با ارزش افزوده بالاتر باشد. همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی تخفیف پلکانی خوراک برای هدایت تولیدات پتروشیمی به سمت محصولات پر ارزش در دستور کار است. ظرفیت‌های پترو پالایشگاهی در کشور با چشم انداز تولید محصولات پتروشیمی افزایش می‌یابد. برنامه من مطابق اهداف برنامه هفتم خواهد بود و این‌ها همه نیازمند برنامه‌ریزی متمرکز و البته مشارکت جدی بخش خصوصی و استفاده از توان علمی شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه سرزمین است.

وزیر پیشنهادی نفت با بیان اینکه «ظرفیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت پارک علم و فناوری نفت و صندوق پژوهش و نوآوری صنعت نفت که سه بازوی مهم برای جهش استارتاپی در این حوزه است را به کار خواهیم گرفت»، اظهار کرد: خود را متعهد به ایفای موثر نقش صنعت نفت در مسئولیت‌های اجتماعی بر اساس طرح و برنامه عادلانه و شفاف در کل کشور می‌دانم.

پاک‌نژاد استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی با کشور‌های همسایه و تبدیل ایران به آب انرژی کشور‌های منطقه را از دیگر اولویت‌های وزارت نفت دانست و تاکید کرد: ما می‌توانیم نقش کلیدی خود را در مجامع بین‌المللی انرژی به ویژه اپک و مجمع صادرکنندگان گاز بازیابیم؛ برای تبدیل شدن به آب انرژی منطقه اقداماتی در دولت شهید رئیسی در حوزه دیپلماسی انرژی به ویژه در زمین تجارت گاز با کشور‌های منطقه شروع شده است که ما هم آن را با جدیت ادامه خواهیم داد و هیچ فرصتی را برای انتقال انرژی از مسیر ایران از دست نخواهیم داد و آنچه درباره تجارت گاز با کشور‌های روسیه و ترکمنستان آغاز شده است را با جدیت دنبال خواهیم کرد. دستیابی به این اهداف نیازمند توسعه زیرساخت‌های ذخیره سازی گاز طبیعی و همچنین تاسیسات متنوع صادراتی از جمله انرژی است که از برنامه‌های ویژه ارائه شده است.

وی گفت: رفع نگرانی‌ها و انتظارات کارکنان صنعت نفت به ویژه در بخش‌های عملیاتی از دیگر اولویت‌هایی است که من در وزارت نفت دنبال خواهم کرد. من به دنبال جذب حداکثری نخبگان و پیشگیری از خروج سرمایه‌ها از کشور و همچنین جبران درست و شایسته خدمات همه کارکنان صنعت نفت خواهم بود و آن را وظیفه خود می‌دانم. آنچه صنعت نفت و پایدار نگه می‌دارد نه ذخایر نفت و گاز که سرمایه انسانی متخصص و توانمندی که در این کشور رشد و نمو پیدا کرده‌اند.

وزیر پیشنهادی نفت در پایان تصریح کرد: من محسن پاکی نژاد، رهرو ولایت و فرزند صنعت نفت با حدود سه دهه سابقه کاری و مدیریت در حوزه‌های مختلف این صنعت و سطوح میانی تا مدیریتی خدمت کردم و از پیچیدگی‌ها و زوایای پیدا و پنهان و حساسیت‌های این صنعت آگاهی کامل دارم برخی دوستان من را به افراد مختلفی منتصب کردند که قاطعانه و با صداقت و صراحت عرض می‌کنم که مشی مدیریتی مستقل و در چارچوب سیاست‌های متعالی نظام و رئیس جمهور و در هماهنگی و تعامل کامل با مجلس شورای اسلامی خواهد بود. در محضر ملت شریف ایران و مجلس محترم قول می‌دهم که در صورت کسب رای اعتماد برای مشکلات و موانع ذکر شده از هیچ کوششی دریغ نکنه و از هیچ ظرفیتی چشم نپوشم. من به صنعت نفت نگاه ملی و تخصصی دارم بنابراین متعهد می‌شوم که فصل جدیدی از تعامل با همه دلسوزان متعهد و صاحبان اندیشه و تجربه به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را آغاز و از ظرفیت‌های موجود در وزارت نفت و مجموعه‌های وابسته به آن با هدف دستیابی به بیشترین منافع و دستاورد‌ها برای جمهوری اسلامی ایران بهره ببرم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی