تیتر امروز

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ حسینی: پاک‌نژاد وزیر پزشکیان باشد، نه گوش به فرمان افراد دیگر!
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ حسینی: پاک‌نژاد وزیر پزشکیان باشد، نه گوش به فرمان افراد دیگر!

امروز (سه‌شنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که علاوه بر ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی...
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
خطاب به دموکرات‌ها مطرح شد

بایدن: ترامپ از قدرت رای زنان شگفت‌زده خواهد شد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو خطاب به آن‌ها گفت: از شما می‌خواهم مجلس نمایندگان را کنترل کنید و ترامپ را شکست دهید. ترامپ از قدرت رای زنان در انتخابات آینده شگفت زده و غافلگیر خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۰۷۱۳
۱۳:۵۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

بایدن

دیدارنیوز: جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در سخنرانی شامگاه دوشنبه ۲۹ مرداد در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو که با تشویق گرم حضار مواجه شده بود، گفت، در آمریکا جایی برای خشونت و نفرت وجود ندارد.

به نقل از العربیه، بایدن بار دیگر از رای‌دهندگان آمریکایی خواست تا از دموکراسی محافظت کنند. او افزود، آمریکا در حال عبور از یک دو راهی و لحظاتی نادر است.

در این سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا در فضایی مملو از تشویق‌های گرم از آمریکایی‌ها خواست به کامالا هریس و معاونش، تیم والز، رای دهند.

او گفت: «ما با یک نقطه عطف روبرو هستیم، تصمیماتی که اکنون خواهیم گرفت، سرنوشت ملت ما و جهان را در سال‌های آینده رقم خواهد زد، ما در نبرد برای «روح آمریکا» هستیم.

افراطگرایان و دونالد ترامپ

بایدن به دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا اشاره کرد و گفت که افراط‌گرایان راست در آمریکا ترامپ را متحد خود می‌دانند.

او افزود، پس از مشاهده تظاهرات تندرو‌های راست افراطی، تصمیم گرفت در انتخابات قبلی شرکت کند.

بایدن همچنین خاطرنشان کرد که «ترامپ گفته است که افراد خوبی در میان «راست افراطی‌ها» وجود دارند».

بایدن گفت: «نامزد جمهوری‌خواهان خود شکست خورده است، نه ملت آمریکا».

ترامپ دروغگو و شکست خورده است

بایدن در این سخنرانی ترامپ مخالف جمهوریخواه خود را به دروغگویی متهم کرد و گفت: «پس از او با همکاری جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان قانون مرزی را لغو کرد، همچنان در مورد مرز دروغ می‌گوید».

او افزود: «دموکرات‌ها مانند ترامپ، مهاجران را «سم» توصیف نمی‌کنند.»

وی با اشاره به برخی صحبت‌های ترامپ، گفت، از این نوع سخنان ترامپ شگفت زده است؛ چراکه امکان ندارد که چنین صحبت‌هایی از دهان یک رئیس جمهور خارج شود.

بایدن همچنین به تهدید‌های تلویحی ترامپ که گفته بود در صورت شکست در انتخابات آینده، «حمام خون» در آمریکا راه می‌افتد، اشاره کرد.

بایدن که ماه گذشته به نفع معاون خود کامالا هریس کناره گیری کرد، خاطرنشان کرد که در انتخابات قبلی ۸۱ میلیون آمریکایی برای حفظ دموکراسی به او رای دادند.

او از حضار خواست که به هریس رای دهند. بایدن خطاب به دموکرات‌ها گفت: «از شما می‌خواهم مجلس نمایندگان را کنترل کنید و ترامپ را شکست دهید».

قدرت رای زن‌ها

او با اشاره به دستاورد‌های دوران حکومت خود در سطح اقتصادی، با توجه به اینکه خود و هریس به بزرگترین پیشرفت‌ها دست یافته‌اند، تاکید کرد که اقتصاد ایالات متحده پس از بحران همه‌گیری کرونا قوی‌ترین اقتصاد جهان است.

وی همچنین تاکید کرد، دولت او متنوع‌ترین و فراگیرترین دولت بوده است.

بایدن گفت که او معتقد است، ترامپ از قدرت رای زنان در انتخابات آینده شگفت زده و غافلگیر خواهد شد.

غزه و پوتین

بایدن درباره سیاست خارجی آمریکا تاکید کرد که دولت او برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کند.

او افزود: «ما شبانه روز برای جلوگیری از گسترش درگیری، آزادی گروگان‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه تلاش می‌کنیم».

بایدن همچنین با بیان اینکه خواسته تظاهر کنندگان در خیابان‌های آمریکا را درک می‌کند، گفت تظاهرکنندگان دیدگاهی دارند و جنگی که در غزه رخ داد بسیاری از غیرنظامیان از هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی در این جنگ کشته شده‌اند».

او همچنین از حمایت دولت خود از ناتو و اوکراین در مواجهه با تهاجم روسیه به خاک این کشور تمجید کرد.

بایدن گفت که در برابر ظالمان مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، مانند ترامپ سر تعظیم فرود نیاورد و در عین حال تاکید کرد که هریس نیز مقابل او سر تعظیم نخواهد کرد.

این سخنرانی بایدن که یکی از قوی‌ترین سخنرانی‌های او در دوره ریاست جمهوری‌اش محسوب می‌شود، در کنفرانس دموکرات‌ها بیان شد.

برخی تحلیلگران معتقدند که استقبال گرم دمکرات‌ها از بایدن در این سخنرانی نوعی تشویق و ادای احترام به مسیر سیاسی طولانی او به شمار می‌رود حتی اگر این تشویق‌ها تا حدودی با «دلخوری» بایدن به دلیل وادار کردن او به عقب نشینی از نامزدی ریاست جمهوری همراه باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی