تیتر امروز

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (دوشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر...
تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند
چهارمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند

در ادامه برنامه تاریخ شفاهی، گفت و گو با علی شمس اردکانی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت که منصوب مستقیم رهبر انقلاب بود را ادامه دادیم و در این برنامه به تاریخ لوله صلح و نقش مهمان برنامه...
مسکو از حمله اوکراین به پل سوم در کورسک خبر داد

روسیه: صلح با کی‌یف دیگر امکان‌پذیر نیست!

بعد از اینکه روسیه از حمله اوکراین به پل سوم در کورسک خبر داد، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد که صلح با کی‌یف دیگر امکان‌پذیر نیست.

کد خبر: ۱۷۰۶۶۶
۱۷:۵۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

روسیه: صلح با کی‌یف دیگر امکان‌پذیر نیست!

دیدارنیوز: یوری اوشاکوف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه ۱۹ اوت گفت که مسکو در حال حاضر با توجه به حملات اوکراین به منطقه کورسک روسیه، گفتگویی برای صلح با کی‌یف نخواهد داشت.

با این حال او تأکید کرد که روسیه پیشنهاداتی را که ولادیمیر پوتین در ماه ژوئن در مورد صلح مطرح کرده بود، لغو نکرده است. به گزارش رویترز به نقل از کانال خبری «SHOT»، اوشاکوف گفت که در چنین شرایطی این پیشنهادات روی میز نیستند.

دستیار رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسکو تا چه زمانی این موضع را حفظ خواهد کرد، گفت: «نمی‌دانم. این موضوع به وضعیت جاری از جمله وضعیت میدان جنگ بستگی خواهد داشت.»

پوتین در ماه ژوئن گفت که روسیه تنها در صورتی جنگ در اوکراین را پایان خواهد داد که کی‌یف موافقت کند از تلاش‌های خود برای پیوستن به ناتو دست بردارد و همچنین نیرو‌های خود را از مناطق مورد ادعای مسکو خارج کند.

مسکو تخریب سومین پل در کورسک را تایید کرد

مسکو روز دوشنبه ۱۹ اوت تأیید کرد که اوکراین در حمله روز یک‌شنبه خود، سومین پل را نیز روی رودخانه «سیم» در منطقه کورسک روسیه تخریب کرده است.

یک نماینده از کمیته تحقیقاتی روسیه گفت که پس از حملات هدفمند موشکی و توپخانه‌ای به ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی در روستای کاریژ در تاریخ ۱۸ اوت، پل سوم بر روی رودخانه سیِم آسیب دیده است.

نیرو‌های نظامی روسیه از تاریخ ۶ اوت تاکنون در حال نبرد با نیرو‌های نظامی اوکراین در منطقه کورسک روسیه هستند.

اوکراین اعلام کرده است که در ۱۲ روز گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تحت کنترل خود درآورده که شامل نزدیک به حدود یکصد شهرک روسیه است.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد اوکراین از راکت‌های غربی که به احتمال زیاد از نوع «هیمارس» و ساخت آمریکا هستند، برای تخریب پلی در رودخانه سیِم در منطقه گلوشکوو استفاده کرده است.

روز یکشنبه، میکولا اولشوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که نیروی تحت امرش با تخریب پل دوم روی رودخانه سیم در منطقه کورسک، ظرفیت یک گروه روسی را که در برابر پیشروی اوکراین مقاومت می‌کرد، محدود کرد.

تحلیل‌گران نظامی بر این نظرند روسیه از سه پل نصب شده روی رودخانه سیم برای تأمین نیرو‌های مورد نیاز خود در منطقه درگیری استفاده می‌کرده است.

یوری پودولیاکا، یک وبلاگ‌نویس نظامی اوکراینی‌تبار و طرفدار روسیه روز یک‌شنبه گفت که اوکراین احتمالاً در روز‌های آینده تلاش خواهد کرد تا کنترل یک پل استراتژیک دیگر روی رودخانه پیسل را به دست گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی