تیتر امروز

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی دارد
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی دارد

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین
از چشم جهان (۱۶۶)

اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین

اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن شاهدیم، اوکراین به روسیه حمله کرده است. هم اکنون در جهانی به سر می‌بریم که اوکراین، تا این لحظه، بخشی از خاک روسیه را که تقریبا به اندازه شهر نیویورک است،...
از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم

خطیب: دستگاه اطلاعاتی با خطای فریب خوردگان صبورانه برخورد می‌کند

اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات در مجلس گفت: اگر دستگاه اطلاعاتی در برابر دشمنان و خائنین به ملت، با سرسختی و مقتدرانه ایستادگی می‌کند، اما با خطای فریب خوردگان و ناآگاهان صبورانه و حمایت گرایانه برخورد می‌کند.

کد خبر: ۱۷۰۵۵۵
۰۹:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

خطیب

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: مطابق برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خود را در وزارت اطلاعات از جمله مشارکت در تامین اشراف اطلاعاتی و طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تامین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهاد‌ها و کمک به هوشمند سازی دولت الکترونیک ادامه خواهم داد.

سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات در جریان جلسه علنی امروز مجلس درباره برنامه‌های خود برای این وزارتخانه گفت: ضمن تشکر صمیمانه از رییس‌جمهور برای انتخاب و معرفی بنده به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات از روسای نیرو‌های مسلح و تمامی جبهه انقلاب تشکر می‌کنم. همچنین از زارعی به علت حمایت از دستگاه اطلاعاتی و دولت وفاق ملی پزشکیان تشکر می‌کنم. نمایندگان باید به تکلیف قانونی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: تولید اطلاعات و مشارکت در تامین امنیت ملی دو وظیفه ذاتی وزارت اطلاعات به حساب می‌آید. همچنین مطابق برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خود را در وزارت اطلاعات از جمله مشارکت در تامین اشراف اطلاعاتی و طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تامین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهاد‌ها و کمک به هوشمند سازی دولت الکترونیک ادامه خواهم داد.

خطیب تاکید کرد: امروز سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور میز ایران دارند و بسیاری از پروژه‌های ضد امنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار صورت می‌پذیرد با این همه جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند سبحان و تدابیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و همراهی مستمر مردم و مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همچنان در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است و دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی و نیرو‌های مسلح آن توانستند قدرتمندانه بر توطئه‌ها فایق آیند و امنیت و یکپارچگی کشور را تامین کنند و ان‌شاءالله این روند ادامه خواهد داشت.

وزیر پیشنهادی اطلاعات تاکید کرد: اینک در چهلمین سال تاسیس وزارت اطلاعات و زمانه بلوغ و بالندگی پایگاه عظیم جهان، خدمات وزارت در دولت چهاردهم تداوم می‌یابد با این توضیح که ارزیابی واقع گرایانه از محیط امنیت ملی باید معطوف به نگاهی روند محور و راهبردی باشد. البته محیط امنیت اکنون دستخوش تغییرات شگرفی شده که مواجهه با آن مستلزم نگاه و اتخاذ رویکردی تحولی عالمانه و تخصصی است که وزارت اطلاعات عملاً این بازخوانی را پیشه کرده و رهیافت‌های جدیدی را اجرا کرده است. موقعیت پیشگیرانه به جای اقدامات تدافعی و پسینی، تثبیت و تقویت موازین دینی قانونی و اخلاقی در تعیین صلاحیت‌ها و همه فعالیت‌های اطلاعاتی، تقدم رویکرد صیانتی نسبت به همه آحاد جامعه بر رویکرد برخورد‌های امنیتی، توسعه اطلاعات مردمی و اطلاعات بهره‌برداری حداکثری از فناوری‌های نوین، تمرکز ویژه بر جنگ شناختی و نبرد روایت‌ها، تقویت جریان مقاومت و سرویس‌های اطلاعاتی همسو از جمله این رهیافت‌ها به شمار می‌رود.

خطیب ادامه داد: وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه مادر اطلاعاتی کشور در برابر صف آرایی همه جانبه دشمن در قالب یک قرارگاه اطلاعاتی توانسته با هم افزایی و همکاری همدلانه با جامعه اطلاعاتی و امنیتی کشورمان گام‌های بلندی در جهت مقابله و خنثی‌سازی اقدامات دشمنان برداشته و اقدامات آفندی گسترده‌ای علیه اردوگاه خصم سامان دهد. وزارت اطلاعات در دوره اخیر با مجموعه‌ای از عملیات‌های ضد تروریستی و ضد جاسوسی غالب طرح‌های دشمن را با شکست مواجه کرده است. مقابله با رژیم صهیونیستی از جمله شناسایی جاسوس‌های موساد در ۲۸ کشور و بهره‌برداری در تبادل آن، رویکرد تهاجم در مبدا به کانون‌های توطئه و تروریسم ضد جاسوسی تهاجمی و نیز اقدام همزمان سیاسی حقوقی و امنیتی علیه برخی در همین چهارچوب محقق شده است. همچنین برخورد با جاسوسان و مهره‌های نفوذی دشمن در بالاترین سطوح نشانگر رویکرد حرفه‌ای متعهدانه و بدون مماشات وزارت در انجام ماموریت‌های محول است. تلاش در جهت خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن، مبارزه بی امان با مفاسد کلان اقتصادی و پشتیبانی از حکمرانی اقتصادی کشور که در قالب کیس‌های متعدد در دوره اخیر پیگیری شده است بخشی از اقدامات تشکیلات اطلاعاتی در جهت ارتقاء امنیت اقتصادی و کارآمدی حکمرانی و کارآمدی حکمرانی ملی بوده است.

خطیب در ادامه عنوان کرد: اهتمام به شناسایی و بهره‌برداری از فناوری‌های نوظهور از قبیل هوش مصنوعی در متن فعالیت‌های اطلاعاتی وزارت تحولات چشمگیری را در حوزه جمع آوری و تحلیل اطلاعات رقم زده و نیل به اهداف بزرگ را دسترس پذیرتر کرده است. سرمایه‌گذاری در این حوزه و بهره‌برداری از ظرفیت عظیم نیروی انسانی نخبه در آینده با استمرار ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ضمن تشکر از تکالیف مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم امیدوارم این حمایت تداوم جدی داشته باشد. نگاه همدلانه و دلسوزانه تشکیلات اطلاعاتی همواره یک مبنای مهم در مسیر حرکت اطلاعاتی بوده است؛ اگر دستگاه اطلاعاتی در برابر دشمنان و خائنین به ملت، با سرسختی و مقتدرانه ایستادگی می‌کند، اما با خطای فریب خوردگان و ناآگاهان صبورانه و حمایت گرایانه برخورد می‌کند. تعداد قابل توجهی از افراد به جای دستگیری، صرفاً مورد تذکر قرار گرفتند یا مهم‌تر از آن اساساً در جلسات گفتگو و توجیه دلسوزانه اقناع و راهنمایی شده‌اند؛ این رویکرد همچنان نیازمند توسعه و تقویت است.

وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات اظهار کرد: یکی از وجوهی که کمتر عیان است اهتمام و تمرکز وزارت اطلاعات در حوزه پژوهشی است؛ تشکیلات اطلاعاتی با برخورداری از دانشگاه، پژوهشکده، اندیشکده و موسسات مختلف تحقیقاتی کارنامه درخشانی در انجام پروژه‌های پژوهشی و عالمانه دارد که ان‌شاءالله تقویت خواهد شد.

خطیب تاکید کرد: بر مبنای منویات ریاست جمهوری تقویت وفاق ملی و انسجام داخلی سرلوحه برنامه‌های وزارت اطلاعات در دولت جدید خواهد بود؛ امنیت پایدار، افزایش سرمایه اجتماعی، قدرت ملی و پیشرفت کشور در گروی نگاه همدلانه اضلاع مختلف سیاسی و اجتماعی و کاهش همه شکاف‌ها است. ان‌شاءالله تشکیلات اطلاعاتی متاثر از رویکرد خردمندانه دولت چهاردهم همه ظرفیت‌های خود را در مسیر تقویت و بالندگی جبهه انقلاب به کار خواهد بست. در صورت استمرار توفیق خدمت در پیشگاه خداوند متعال، مقام معظم رهبری و مردم عزیز و سرافراز ایران تمام توان خود را برای ارتقا و تعالی امنیت کشور به کار خواهم بست تا به مدد امام زمان پیشران موثری در اعتلای آرمان‌های جبهه انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان ایران باشم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی