تیتر امروز

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند
چهارمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند

در ادامه برنامه تاریخ شفاهی، گفت و گو با علی شمس اردکانی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت که منصوب مستقیم رهبر انقلاب بود را ادامه دادیم و در این برنامه به تاریخ لوله صلح و نقش مهمان برنامه...
جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۰۵۴۸
۰۸:۲۹ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ «عراقچی» حافظ منافع نظام است/ حوزه سلامت را سیاسی نکنیم

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: سومین جلسه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان آغاز شد.

نمایندگان مجلس در جلسات علنی نوبت صبح و عصر روز گذشته خط مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم را بررسی کردند.

بعد از پایان بررسی کلیات برنامه دولت چهاردهم، رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی طبق حروف الفبای وزارت‌خانه‌ها با رسیدگی به صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شروع شد.

سپس نمایندگان مجلس صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند.

به نقل از ایسنا، امروز مجلس در جلسات علنی نوبت صبح و بعدازظهر رسیدگی به صلاحیت سایر اعضای کابینه پیشنهادی را در دستور دارد که با بررسی صلاحیت برنامه‌های حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات آغاز به کار می‌کند.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

با پوشش خبرها و اظهارات نمایندگان موافق و مخالف همراه باشید:

 

ساعت: ۰۸:۲۲/ موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر پیشنهادی اطلاعات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح جلسه علنی امروز یکشنبه و در جریان بررسی صلاحیت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل خطیب؛ وزیر پیشنهادی اطلاعات گزارش و نظر این کمیسیون درباره خطیب را قرائت کرد.

ابراهیم رضایی در قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی با نیاز‌های اطلاعاتی کشور مطابقت دارد و مورد تائید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: خطیب در دولت سیزدهم وزیر اطلاعات بوده و حائز صلاحیت‌های قانونی تصدی این پست شناخته شده و استعلامات مربوطه در آن مقطع احراز شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: مطالب و برنامه‌های پیشنهادی از سوی وزیر با نیاز‌های اطلاعاتی کشور مطابقت دارد، چهارچوب‌های کلان مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب و شرایط خاص جهانی و داخلی مورد توجه وی است.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از استماع و بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی، حجت الاسلام سید اسماعیل واعظی با شهرت خطیب را واجد صلاحیت برای تصدی پست وزارت اطلاعات می‌داند، این کمیسیون بر حمایت و همراهی برای کمک به وی در برنامه‌های اطلاعاتی در مرحله حساس فعلی تاکید کرد.

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ «عراقچی» حافظ منافع نظام است/ حوزه سلامت را سیاسی نکنیم

ساعت: ۰۹:۴۴/ موافقت کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

فاطمه مقصودی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون اقتصادی درباره عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.

ساعت: ۰۹:۵۳/ مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات

به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم، اما رای من نمادین است!

مجتبی زارعی با بیان اینکه «من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم، اما رای من نمادین است»، عنوان کرد: من اینجا نمی‌خواهم درباره عظمت دستگاه اطلاعاتی صحبت کنم، اما امروز یک جهاد تبیین دارم؛ ضمناً هیچ یک از نمایندگان را دعوت به رای ندادن به خطیب نمی‌کنم!

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ «عراقچی» حافظ منافع نظام است/ حوزه سلامت را سیاسی نکنیم

موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات

وزارت اطلاعات در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن قوی عمل کرده است

علاء‌الدین بروجردی با بیان این‌که شرایط امروز در منطقه بسیار حساس است، تصریح کرد: ما شاهد جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی هستیم از سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا تا سازمان‌های منطقه‌ای و همپیمانان آمریکا، همه مقابل ما صف‌آرایی کرده‌اند لذا در این وضعیت سازمان‌های اطلاعاتی کشور به خصوص وزارت اطلاعات قوی عمل کردند و توانستند در مقابل چنین جنگ چند وجهی بسیار پیچیده عمل کنند که این‌ها همه به توانمندی ویژه نیاز دارند.

«خطیب» به هیچ حزب، گروه و جریانی تعلق ندارد

احمد جباری، وزیر پیشنهادی اطلاعات را از برجسته‌ترین و باتجربه‌ترین شخصیت‌ها دانست و گفت که خطیب یک شخصیت فراجناحی است که به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد.

ساعت: ۱۰:۵۰/ بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد

مخالفان وزیر پیشنهادی اقتصاد

وزارت «همتی» باعث ناامیدی فعالان اقتصادی می‌شود

حسین صمصامی با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست؛ اظهار کرد: مقام معظم رهبری معیار‌هایی برای انتخاب وزرای پیشنهادی بیان کردند که کارآمدی از مهم‌ترین آن‌ها است منتها بررسی عالمانه و دقیق عملکرد آقای همتی در زمان تصدی ریاست بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که او نمره قابل قبولی نگرفته و ناکارآمدی‌اش باعث بحران‌های متعدد و جدی در جامعه شده است.

«همتی» اعتقادی به انضباط بخشی نظام مالی ندارد

محسن زنگنه گفت: آقای همتی بانک مرکزی را با نرخ رشد ۲۰ درصد نقدینگی تحویل گرفتند و با ۴۰ درصد نقدینگی تحویل دادند؛ یکی از دلایل این اتفاق نیز بی‌انضباطی بانک‌ها بوده است. آقای همتی اصولاً اعتقادی به انضباط بخشی نظام مالی ندارند؛ ایشان در سال ۹۹ بانک ملی را با ۷ هزار و ۴۴۵ میلیارد زیان انباشته تحویل می‌گیرند و دو سال بعد همین بانک را با ۱۶ میلیارد و ۹۴۳ میلیارد زیان انباشته تحویل می‌دهند.

«همتی» در موضوع فسادستیزی مشکل دارد

فاطمه محمدبیگی در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سخنانی به عنوان مخالف عنوان کرد: از آقای رئیس جمهوری به دلیل تشکیل کابینه وفاق ملی تشکر می‌کنم، اما درباره آقای همتی معتقدم که ایشان در سال ۹۵ یکی از اهداف‌شان را مبارزه با نجومی بگیران معرفی کردند، اما وقتی در سمت خود نشستند، مدیران نجومی بگیر ابقا شدند و خبری از برخورد با مفسدین عملا نبود و این نشان می‌دهد که ایشان در موضوع فساد ستیزی مشکل دارد و این می‌تواند خودش یک خطر برای وزارت اقتصاد باشد.

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ «عراقچی» حافظ منافع نظام است/ حوزه سلامت را سیاسی نکنیم

موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد

«همتی» پس از خروج از برجام ذخیره ارزی کشور را حفظ کرد

سید شمس‌الدین حسینی گفت: خروج از برجام برای ما تبعات داشت. متاسفانه در آن دوران ارتباط خود را با کشور‌های همسایه به صفر رساندیم و در نتیجه درآمد ارزی به شدت کاهش پیدا کرد، اما آقای همتی ذخیره ارزی کشور را حفظ کردند.

«همتی» می‌تواند تحول عمیقی در ساختار اقتصادی کشور ایجاد کند

سید فرید موسوی با دفاع از عملکرد همتی در بانک مرکزی گفت که حضور همتی در وزارت اقتصاد زمینه تحول عمیق در ساختار اقتصاد کشور را فراهم کرده و نوید بخش دورانی از رشد و توسعه و رفاه خواهد بود.

 

ساعت: ۱۱:۲۲/ موافقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر پیشنهادی امور خارجه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه خبر داد.

ابراهیم رضایی در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه به قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی پرداخت.

وی عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موافق حضور سید عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه است.

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ «عراقچی» حافظ منافع نظام است/ حوزه سلامت را سیاسی نکنیم

ساعت: ۱۲:۲۰/ مخالفان وزیر پیشنهادی امور خارجه

عزت ملی در مذاکرات برجام رعایت نشد

محمدرضا احمدی ضمن تاکید بر اینکه وزیر خارجه باید سوابق بسیار درخشان و اقتدار و صلابت داشته باشد، با انتقاد از عملکرد عراقچی در زمان مذاکرات برجام گفت: در زمان مذاکرات برجام عزت ملی رعایت نشد؛ آمریکا از برجام خارج شد، ولی ما در برجام ماندیم و به تمامی تعهداتمان عمل کردیم.

چرا قرارداد یکطرفه برجام را امضا کردید؟

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم، به عنوان مخالف عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: بنده دولت چهاردهم را قبول دارم و از اکثر وزرا حمایت کردم. مخالفتم با آقای عراقچی از این بابت است که چطور شما به عنوان فردی کارکشته و صاحب تجربه در کنار آقای ظریف با همین ویژگی‌ها قرارداد برجام را امضا کردید که نتیجه‌اش به اینجا کشیده شده است. چرا قرارداد یکطرفه برجام را امضا و اجرا کردید که طرف مقابل از آن خارج شده و بعد هم اجرا نکند.

عراقچی دیپلمات واقع بینی نیست

امیرحسین ثابتی با بیان اینکه «عراقچی دیپلمات واقع بینی نیست»، اظهار کرد: «امضای کری تضمین است» را چه کسی گفت؟ اینکه ترامپ نمی‌تواند از برجام خارج شود چرا که ما طوری توافق کردیم که آن‌ها نمی‌توانند از برجام خارج شوند را چه کسی گفت؟ کسی که امروز می‌خواهد از ما در مجلس رای اعتماد بگیرد.

عراقچی صریحاً تفاوت خود با ظریف را مشخص کند

میثم ظهوریانبا طرح این پرسش که آیا آقای عراقچی همچنان می‌خواهند که بخشی از نظام پیوند زدن زندگی مردم به اراده بیگانگان باشند یا رویکردشان تغییر کرده است؟ و افزود: ایشان اشاره کردند که من ظریف نیستم. به نظرم اتفاق خوبی است، اما خوب است که این تفاوت صریحا مشخص شود که کجا‌ها اختلاف دارند؛ چرا که در دوره سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ ایشان تصویر مکمل آقای ظریف بودند.

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ «عراقچی» حافظ منافع نظام است/ حوزه سلامت را سیاسی نکنیم

موافقان وزیر پیشنهادی امور خارجه

«عراقچی» برنامه خوبی برای ۱۵ کشور همسایه و همسو دارد

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه آقای عراقچی برنامه خوبی برای ۱۵ کشور همسایه و همسو دارد، افزود: تقویت تعامل با چین و روسیه از دیگر برنامه‌های ایشان است. حمایت با تمام توان از محور مقاومت در برنامه‌های آقای عراقچی خواهد بود. مقابله جدی با سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونسیتی نیز از این برنامه‌ها خواهد بود. مدیریت تخاصم را از آقای عراقچی شنیدیم و امیدواریم تبدیل به جریانی به نفع جمهوری اسلامی شود. قولی که آقای عراقچی دادند حمایت از قانون اقدام راهبردی بوده است که رهبر انقلاب فرمودند مردم را از سردرگمی نجات داد.

ساعت: ۱۶:۴۱/ رای بالای مجلس به عراقچی پیام مهمی به دنیا مخابره می‌کند

هادی قوامی گفت که رای بالای مجلس به وزیر پیشنهادی امور خارجه این پیام را به دنیا می‌دهد که مجلس کمک حال دولت بوده و زمینه‌های لازم برای مانع‌زدایی و دستیابی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

«عراقچی» حافظ منافع نظام است

منوچهر متکی با بیان اینکه قای عراقچی تمام مسائل دیپلماسی ما و سیاست خارجی ما را می‌داند و اشراف دارد، افزود: من مذاکراتی از آقای عراقچی را خواندم. نه در بحث برجام فقط در روابط دو جانبه و برخی از کشور‌ها که قاطعیت او در دفاع از منافع جمهوری اسلامی برخورد او و پاسخ او به نگاه مغرورانه برخی از خارجی‌ها برای من همیشه موجب افتخار بود. من در ملاقاتی که با کانادایی‌ها در مالزی با حضور ایشان داشتم و ملاقاتی که خود ایشان با برخی از مقامات کشور‌های دیگر داشت نشان داد که او حافظ ارزش‌های این نظام است.

ساعت: ۱۶:۵۳/ بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداختند.

مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت

ظفرقندی بیانیه‌هایی در حمایت از اغتشاشات امضاء کرده است

روح‌الله عباسپور گفت: آقای ظفرقندی به جای استفاده از ابزار جراحی برای درمان مردم قلم به دست در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات و جریان‌های ساخته و پرداخته درون و بیرون بوده و بیانیه‌هایی را امضاء کرده است. او در جایگاه دبیرکل جامعه اسلامی پزشکیان درباره اتفاقات سال ۱۴۰۱ بیانیه صادر می‌کند و آن را به عنوان جنبش پاک در جهت عدالت‌خواهی تعریف می‌کند. این یک اقدام ضد ارزشی آن هم در شرایطی است که دشمن تمام ظرفیت‌ها وقابلیت‌هایش را به کار گرفته است.

«ظفرقندی» سابقه تند سیاسی دارد

مالک شریعتی با بیان اینکه آقای ظفرقندی سابقه تند سیاسی دارد که مطالبش در فضای مجازی موجود است، افزود: ایشان در ماجرای اغتشاشات توییتی منتشر کرد که آمبولانس‌ها تحت اختیار نیرو‌های انتظامی و نظامی است و بعد از آن چندین آمبولانس آتش زده شده و خسارات وارد شد و همه هم به خاطر این صحبت بود؛ آقای ظفرقندی شما رئیس بیمارستان خوبی هستید، اما وزیر بهداشت خوبی نیستید.

وزیر پیشنهادی بهداشت سیاسی‌ترین عنصر کابینه است

محمد پاکمهر باطرح این پرسش که «چه شده که آقای رئیس جمهور آقای سیاسی‌ترین عنصر کابینه خود را برای غیر سیاسی‌ترین وزارتخانه معرفی کرده است؟» افزود: آیا اهرم فشار سیاسی صحنه گردان این حضور بوده بوده است؟ آقای دکتر ظفرقندی عزیز را من خوب می‌شناسم و دارای سوابق و عملکرد فراوانی است، اما ناگفته نماند که در هر کجا که مسئولیت داشته چه در دانشگاه تهران و چه در سازمان جامعه انجمن پزشکان اسلامی وزن عملکرد سیاسی ایشان از وضع عملکرد حوزه سلامت بالاتر بوده طوری که سازمان نظام پزشکی در یک مقطعی انگار یک سازمان کاملاً سیاسی و به سازمان مخالف نظام تبدیل شده بود.

 

موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت

شهادت می‌دهم که ظفرقندی از بن دندان به انقلاب اسلامی معتقد است

احمد بیگدلی خدابنده گفت: امروز آمدم تا شهادت دهم همسنگر پدر شهیدم کاملا به مبانی نظام و اسلام معتقد است. من شهادت می‌دهم آقای ظفرقندی از بن دندان به این نظام اعتقاد دارد. به خون شهیدم قسم شهادت می‌دهم آقای دکتر ظفرقندی به این نظام التزام عملی دارد. به ولایت فقیه مطلق التزام عملی دارد. ایشان مردم را دعوت می‌کرد برای مشارکت حداکثری و همگانی در پای صندوق‌های رای. در انتخابات ریاست جمهوری اگر التزام نداشت اپوزیسیون می‌شد.

حوزه سلامت را سیاسی نکنیم

رمضانعلی سنگدوینی خطاب به نمایندگان گفت: همکاران عزیز بستر و حوزه سلامت را نباید سیاسی کنیم. مردم گرفتار هستند، مشکل دارند و باید مراقب باشیم. ظفرقندی این فرصت را از طرف پزشکیان غنیمت شمرده و آمده است برای نوکری. جامعۀ پزشکی نیز او را تائید کرده است.

۷ وزیر قبلی بهداشت از ظفرقندی حمایت کردند

بابک رضازاده اظهار کرد: آقای پزشکیان افرادی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده که همچون خودش عدالت‌محور است؛ وقتی از وفاق ملی صحبت می‌کنیم بدان معناست که از آن حمایت کنیم نه این‌که تنها وقتی به نفع‌مان باشد به حمایت بپردازیم. ۷ وزیر قبلی بهداشت و درمان از آقای ظفرقندی حمایت کردند که این نشان می‌دهد که ایشان فردی شایسته، علمی و دارای ویژگی‌های مدیریتی است.

«ظفرقندی» از تمام توان خود برای اداره وزارت بهداشت استفاده خواهد کرد

منصور علیمردانی با اشاره به اظهارات وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: مهمترین مطلبی که آقای ظفرقندی گفتند این بوده که هر نوع سیاسی‌کاری در یک وزارت تخصصی حرام است. اگر ایشان به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شود از همه توان تخصصی در کشور در این حوزه استفاده خواهد کرد. همچنان که در زمانی که در سازمان نظام پزشکی و دانشگاه تهران مسئولیت داشتند استفاده کردند و در زمانی که سیاسی‌ترین گروه‌ها در صدر امور دولتی بودند ایشان از جناح مخالف هم استفاده بهینه کردند.

 

ساعت: ۱۷:۱۸/ موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با گزینه پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش کمیسیون متبوع خود را به عنوان یکی از کمیسیون‌های اصلی وزارتخانه مذکور در صحن مجلس قرائت کرد.

موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی کار

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تصدی احمد میدری برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موافقت نمود.

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش کمیسیون متبوع خود را به عنوان یکی از کمیسیون‌های اصلی وزارتخانه مذکور در صحن مجلس قرائت کرد.

ساعت: ۱۸:۰۲/ بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت عصر امروز یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

مخالفان وزیر پیشنهادی کار

میدری نگاه ضد جمعیتی دارد

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان مخالف، با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگاه ضدجمعیتی دارد، گفت: مجلس ولایتمدار است و قطعا در راستای توصیه‌های حکیمانه رهبر انقلاب حرکت می‌کند و با دولت هم تعامل دارد منتهی تعامل با دولت صرفا به معنای حمایت از افراد معرفی شده نیست. مخالفت هم تعامل و کمک به دولت محسوب می‌شود.

میدری از اصلاح طلبان تندرو است

قاسم روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به عنوان مخالف گفت: اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد دیگر معنا و مفهومی ندارد که برای رهبری نامه جام زهر بنویسد در مجلس تحصن کند و خوراک برای دشمن تهیه کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت محصول مشترک مجلس و رئیس جمهور است، افزود: اگر مخالفت یا موافقتی می‌شود حق مجلس است و جمع‌بندی آن کابینه‌ای می‌شود که به مردم خدمت می‌کند؛ بر همین اساس تلاش برای معرفی فردی صالح در کمک به رئیس جمهور است.

میدری برنامه نسبتا خوبی نوشته، اما کامل نیست

حاجی دلیگانی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم تاکید کرد: آقای میدری برنامه نسبتاً خوبی نوشته است، اما چند مسئله هست که در تکالیف قانونی این وزارتخانه وجود دارد، ولی در این برنامه قید نشده است که نقش وزارت تعاون در موضوع رشد ۸ درصد، تشکیل صندوق بازنشستگی غیردولتی، نحوه جذب مطالباتی که صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از دولت دارد، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری، حداقل حقوق مددجویان و معلولان، رفع تبعیض بین بیمه‌ها، بدهی‌های میان بخش درمان وزارت تعاون و دانشگاه علوم پزشکی، جذب و نگهداری پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، موضوع فرصت‌های شغلی و اشغال مشاغل از سوی اتباع بیگانه از جمله این تکالیف است.

موافقان وزیر پیشنهادی کار

میدری همزمان بر کار اجرایی و نظری تسلط دارد

سیدمحمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم میدری تسلط خود ایشان همزمان بر کار اجرا و کار نظری است. معمولا مدیران ارشد در مواجهه با بحران‌های بزرگ پیش روی ساختمان رفاهی کشور محافظه کار می‌شوند؛ بنابراین تصمیم گیری مستلزم سطح بالایی از تسلط خود شخص وزیر است.

حق وزیر پیشنهادی کار است که رای اعتماد بالایی از مجلس بگیرد

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: امروز کسی برای سکان داری آن وزارتخانه معرفی شده است که هشت سال سابقه معاون وزارتخانه را دارد و هم چهار سال نمایندگی مجلس و سوابق دیگر را. پس حق ایشان است که رای اعتماد بالایی را از این مجلس بگیرد. میدری بر اساس شعار عدالت پزشکیان که به ما وعده داده، روی کار آمده است.

«میدری» چهره خوب و موجهی در بین جامعه کارگری و کارفرمایی دارد

حسینی نماینده مینودشت در مجلس در جریان بررسی صلاحیت احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان موافق گفت: من به عنوان کسی صحبت می‌کنم که در مجلس ششم حضور داشتم؛ امروز از پشت این تریبون افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم، اما راهش این نیست با کسانی که ماندند و برای از بین بردن محرومیت کشور و توانمندسازی اقشار محروم کشور ماندند، این گونه رفتار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی