تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
امروز لیگ برتر فوتبال ایران آغاز می‌شود

رکورد بی‌نظیر پرسپولیس در هفته‌اول!

پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی امروز (پنجشنبه) در بازی افتتاحیه بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر، میزبان ذوب‌آهن اصفهان است و هواداران این تیم در انتظار رونمایی از تیم گاریدو هستند.

کد خبر: ۱۷۰۴۱۹
۱۱:۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

رکورد بی‌نظیر پرسپولیس در هفته‌اول!

دیدارنیوز: پرسپولیس آمار بسیار خوبی در هفته‌های اول لیگ دارد.

دیدار پرسپولیس با ذوب‌آهن، آغازگر بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر خواهد بود. پرسپولیس در فصول اخیر آغاز خوبی در لیگ داشته و با اتکا به آن توانسته به خوبی ادامه دهد. در این مطلب نگاهی داریم به عملکرد پرسپولیسی‌ها در هفته نخست فصول گذشته مسابقات لیگ برتر ایران.

حسرت بزرگ پرسپولیس، میزبانی خارج از خانه

مهم‌ترین مساله‌ای که آغاز این فصل از لیگ برتر را تحت شعاع قرار داده، آماده نبودن بسیاری از ورزشگاه‌ها از جمله استادیوم آزادی است. همین امر باعث شد تا پرسپولیس اولین بازی خانگی خود را خارج از تهران و در شهر اراک برگزار کند. این در حالی است که پرسپولیس آمار فوق‌العاده‌ای در هفته‌های نخست در خانه دارد.

پرسپولیس در فصول قبلی رقابت‌های لیگ برتر، ۱۰ بار به عنوان تیم میزبان در هفته نخست به میدان رفته است که در این دیدار‌ها ۶ بار به پیروزی رسیده و شکستی را متحمل نشده است، تا حریف سرسختی برای رقبای خود در دیدار‌های خانگی باشد.

پرسپولیس اولین‌بار، در لیگ اول به عنوان تیم میزبان در هفته نخست بازی کرد و برابر فولاد خوزستان به تساوی ۱-۱ دست پیدا کرد. آن‌ها آخرین‌بار هم فصل قبل در هفته اول پذیرای آلومینیوم اراک بودند، که با نتیجه یک بر صفر به برتری دست پیدا کردند. پرسپولیسی‌ها در سه فصل آخری که میزبانی دیدار هفته نخست را بر عهده داشته‌اند، با ثبت کلین‌شیت بازی خود را به پایان رسانده‌اند. حالا آن‌ها در هفته اول این فصل به مصاف ذوب‌آهن اصفهان خواهند رفت و باید دید این تیم موفق می‌شود طلسم نباختن پرسپولیس در خانه را بشکند یا خیر. این دو تیم یک‌بار در لیگ بیست‌ودوم، و در هفته اول رودرروی هم قرار گرفتند که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

۱۷ فصل بدون شکست!

پرسپولیسی‌ها در ۲۳ فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر، ۱۰ بار به عنوان تیم میزبان در هفته نخست به میدان رفته‌اند و ۱۳ بار هم به عنوان تیم میهمان. آن‌ها در این بازی‌ها ۱۳ برد، ۸ تساوی و ۲ شکست را به‌دست آورده‌اند. قرمز‌های پایتخت در ۱۷ فصل اخیر مسابقات لیگ، هرگز در هفته نخست شکست نخورده‌اند. آخرین باخت آن‌ها به لیگ ششم و شکست ۳ بر ۲ برابر ابومسلم بر می‌گردد.

آغاز با کلین‌شیت، کلید قهرمانی

سرخ‌ها در ۸ فصل گذشته به آمار استثنایی ۷ قهرمانی دست یافته‌اند. این آمار تناظر عجیبی با تعداد کلین‌شیت این تیم در هفته نخست دارد. پرسپولیس در ۸ دوره اخیر ۷ بار در بازی اول گل نخورده است و نکته جالب اینکه تنها فصلی که این تیم در هفته اول گل خورد لیگ بیست‌ویکم بود که این تیم به قهرمانی دست نیافت. بهترین برد پرسپولیسی‌ها در هفته اول تاریخ لیگ برتر، به لیگ سوم و برتری ۸ بر ۲ مقابل پگاه مربوط می‌شود. دو شکست آن‌ها هم به لیگ چهارم و ششم بر می‌گردد که در لیگ چهارم با نتیجه ۳ بر یک در خانه فولاد شکست خوردند و در مرتبه دوم هم در مشهد با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ابومسلم شدند.

نگاهی کلی به نتایج پرسپولیس در هفته نخست لیگ برتر در فصول گذشته:

لیگ اول: پرسپولیس ۱-۱ فولاد

لیگ دوم: برق شیراز ۱-۲ پرسپولیس

لیگ سوم: پرسپولیس ۸-۲ پگاه

لیگ چهارم: فولاد ۳-۱ پرسپولیس

لیگ پنجم: فجرسپاسی ۲-۲ پرسپولیس

لیگ ششم: ابومسلم ۳-۲ پرسپولیس

لیگ هفتم: صنعت نفت ۲-۳ پرسپولیس

لیگ هشتم: سایپا ۰-۱ پرسپولیس

لیگ نهم: مس کرمان ۳-۳ پرسپولیس

لیگ دهم: پرسپولیس ۱-۰ تراکتور

لیگ یازدهم: پرسپولیس ۱-۱ ملوان

لیگ دوازدهم: صنعت‌نفت ۰-۱ پرسپولیس

لیگ سیزدهم: پرسپولیس ۱-۰ تراکتور

لیگ چهاردهم: پرسپولیس ۱-۱ نفت تهران

لیگ پانزدهم: پرسپولیس ۲-۲ پدیده

لیگ شانزدهم: سایپا ۰-۱ پرسپولیس

لیگ هفدهم: پرسپولیس ۲-۰ فولاد

لیگ هجدهم: پدیده ۰-۱ پرسپولیس

لیگ نوزدهم: پرسپولیس ۱-۰ پارس جنوبی

لیگ بیستم: سایپا ۰-۰ پرسپولیس

لیگ بیست‌ویکم: فولاد ۱-۳ پرسپولیس

لیگ بیست‌ودوم: ذوب‌آهن ۰-۰ پرسپولیس

لیگ بیست‌وسوم: پرسپولیس ۱-۰ آلومینیوم اراک

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی