تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
صدراعظم نوری، عضو سابق شورای شهر تهران مطرح کرد

جنسیت فرزانه صادق باید یک امتیاز مثبت باشد/ افشای فساد در شهرداری نباید او را اذیت کند

زهرا صدراعظم نوری، عضو سابق شورای شهر تهران در واکنش به حملات اخیر برخی تندروها به تنها زن در کابینه پیشنهادی پزشکیان گفت: پیام رئیس‌جمهور به جامعه هم همین بود که از ظرفیت زنان استفاده می‌کنیم و امیدوارم به توانمندی و تجربه و تخصص ایشان توجه شود و اتفاقا جنسیت او باید یک امتیاز مثبت باشد. اینکه افشای فساد زاکانی در شهرداری بخواهد او را اذیت کند، یک برخورد غیراخلاقی است و امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

کد خبر: ۱۷۰۴۰۷
۰۸:۵۳ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

جنسیت فرزانه صادق باید یک امتیاز مثبت باشد/ حمله تیم زاکانی غیراخلاقی است

دیدارنیوز: صدراعظم نوری عضو سابق شورای شهر تهران معتقد است در جامعه‌ای که ۵۰ درصد از آن را زنان تشکیل می‌دهند، یک خانم به خاطر جنسیتش، نباید رد شود.

فرزانه صادق مالواجرد تنها زن کابینه چهاردهم از سوی مسعود پزشکیان به مجلس است. او برای وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است؛ وزارتخانه‌ای که برخی معتقدند یک وزارت‌خانه مردانه است و جای زنان نیست تا با این بهانه، تنها زن کابینه وزرا را هم کنار بزنند. نگاه جنسیت‌زده و مردسلارانه به زنان در چند دهه اخیر همواره مانع بزرگی برای زنان بوده است.

فرزانه صادق، از بدنه وزارت راه و شهرسازی است که تخصص و سررشته بسیار خوبی در این حوزه دارد. او چندی پیش به دلیل افشای تراکم فروشی علیرضا زاکانی در شهرداری تهران، مورد غضب او و تیم‌اش قرار گرفته است.

در همین رابطه زهرا صدراعظم نوری اولین شهردار جمهوری اسلامی و رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر پنجم، به رویداد۲۴ می‌گوید که اتفاقا زن بودن این وزیر پیشنهاد شده باید یک امتیاز مثبت برای او باشد.

در ادامه بخش‌های مهم این گفتگو را می‌خوانید:

*ابتدا لازم می‌دانم از رئیس‌جمهور برای اینکه یک زن را برای وزارت‌خانه تخصصی به مجلس پیشنهاد دادند، تشکر کنم و امیدوارم مجلس هم رئیس‌جمهور را در این مسیر همراهی کنند و با رأی خوبی که به فرزانه صادق می‌دهند، زنان جامعه که ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند را امیدوار کنند و شور و نشاط را برای زنان جامعه بیشتر کنند.

جنسیت فرزانه صادق باید یک امتیاز مثبت باشد/ حمله تیم زاکانی غیراخلاقی است

صدراعظم نوری

*زمانی که در شورای شهر تهران حضور داشتم، ایشان در شهرداری تهران مدیرکل حوزه شهرسازی بود و ارتباط مستقیم با او داشتم. در این مدت صادق مالواجرد را مدیری مصمم، جدی، کاربلد و مسلط بر حوزه تخصصی و فرهیخته دیدم.

*او زمانی که در مباحث ورود می‌کرد دست پر وارد می‌شد و کار کارشناسی را به خوبی مسلط بودند و با استدلال‌های کارشناسی که انجام می‌دادند به خوبی جمع را اقناع می‌کردند.

*خانم فرزانه صادق ویژگی‌های کامل یک مدیر را دارد و در مدت زمانی که با او همکاری می‌کردم، او را فرد موفق و توانمندی دیدم.

*نگاه جنسیت‌زده به زنان جای بسی تاسف است. جامعه‌ای که ۵۰ درصد از آن را زنان تشکیل می‌دهند و تعداد دانش‌آموختگان زن در دانشگاه‌ها از مردان پیشی گرفته است، توانمندی و دانشی که در بین زنان جامعه است، بر کسی پوشیده نیست.

*ما در سال ۱۴۰۳ و ۲۰۲۴ صحبت می‌کنیم؛ دنیا به ظرفیت زنان توجه جدی دارد و از توانمندی آن‌ها استفاده بسیار مناسبی می‌شود، جا دارد ما هم در کشورمان تغییر رویکرد دهیم. پیام رئیس‌جمهور به جامعه هم همین بود که از ظرفیت زنان استفاده می‌کنیم و امیدوارم به توانمندی و تجربه و تخصص ایشان توجه شود و اتفاقا جنسیت او باید یک امتیاز مثبت باشد.

*اینکه افشای فساد زاکانی در شهرداری بخواهد او را اذیت کند، یک برخورد غیراخلاقی است و امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. در جامعه ما به عنوان یک جامعه دینی که ارزش‌ها برایمان اهمیت دارد، از هر جبهه‌ای که هستیم باید از افراد پاکدست، متخصص، صادق و شجاع استفاده کنیم. عملکرد او در وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران حاکی از پاکدستی، سلامت، تخصص است و خوب است که همه افراد ذی‌نفع و کسانی که توپ در زمین آن‌ها است، حالا که دولت یک وزیر زن معرفی کرده است آن را به فال نیک بگیریم. انشالله او با رای بالا بتواند نظر مجلس را جلب کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی