تیتر امروز

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!
در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!

در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "مقایسه اقتضائات حکمرانی دوران کهن با حکمرانی دوران مدرن" گفتگو کردیم
هم‌میهن به نقل از منابع آگاه گزارش داد

پوشش چادر و متاهل بودن، دو شرط برای انتخاب معاون امور زنان!/ الهه کولایی گزینه نهایی بود

روزنامه هم‌میهن در گزارشی درباره انتخاب زهرا بهروزآذر به عنوان معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نوشت: دو منبع آگاه تایید می‌کنند که داشتن پوشش چادر و متأهل بودن، دو شرط اصلی برای انتخاب معاون امور زنان و شرکت در جلسات کابینه بوده است.

کد خبر: ۱۷۰۱۷۹
۱۰:۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

پوشش چادر و متاهل بودن، دو شرط اصلی برای انتخاب معاون امور زنان!

دیدارنیوز: پس از حدود یک ماه بحث و نظر و جلسه برای انتخاب معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، قرعه به نام زهرا بهروزآذر افتاد؛ دیروز و در اعلامی رسمی از سوی مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری.

بهروزآذر پس از آن به این سمت رسید که به گفته یک منبع آگاه در گفتگو با «هم‌میهن»، در کنار پروین داداندیش، یکی از دو گزینه نهایی برای این سمت بود. الهه کولایی، کتایون مصری و اطهره نژادی از دیگر گزینه‌های جدی برای این سمت بودند که در نهایت انتخاب نشدند. این منبع آگاه می‌گوید تا همین چندروز پیش، الهه کولایی، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، گزینه نهایی و مورداجماع اعضای کمیته انتخاب معاونت زنان بوده، اما در نهایت به این دلیل که او جزو تحصن‌کنندگان مجلس ششم و بدون پوشش چادر است، جواب استعلام‌ها درباره‌اش منفی شده است.

از سوی دیگر، دو منبع آگاه تایید می‌کنند که داشتن پوشش چادر و متأهل بودن، دو شرط اصلی برای انتخاب معاون امور زنان و شرکت در جلسات کابینه بوده است. یکی از منابع آگاه تا لحظه تنظیم گزارش و در حالی که منابع رسمی گفته‌اند امروز، یکشنبه، فهرست وزرا برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی می‌شود، این را هم می‌گوید که به احتمال زیاد هیچ زنی به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت معرفی نخواهد شد.

زهرا بهروزآذر، پیش از این و در دوره شهرداری پیروز حناچی، مدیرکل امور زنان شهرداری تهران و پیش از آن، رئیس مرکز آمار و رصد شهری تهران بود. او فعال سیاسی اصلاح‌طلب، متولد ۱۳۶۰ و همسر پدرام الوندی، روزنامه‌نگار و مشاور پیشین مدیرعامل ایرنا در دولت دوم حسن روحانی است.

بهروزآذر، پژوهشگر حوزه کارآفرینی اجتماعی با تاکید بر توانمندسازی زنان از طریق کارآفرینی و مشارکت اجتماعی است؛ بیشتر کتاب‌هایی که نوشته در این حوزه بوده و در انتخابات شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰، در فهرست اصلاح‌طلبان و موردحمایت آن‌ها بود. بهروزآذر در زمان حضورش در شهرداری تهران به عنوان مدیرکل امور زنان، از برنامه‌هایی حمایت کرد که بیشتر درباره تقویت خانواده بود؛ مثل «دوره آموزشی مربیگری ورزش کودک»، «دوره‌های آموزشی «مادر و فرزند» ویژه زنان سرپرست خانوار»، «برگزاری دوره آموزشی مهارت زندگی ویژه پرسنل شاغل شهرداری تهران» و. هرچند او برنامه‌هایی را هم درباره زنان و حقوق‌شان در شهر هم پیش برد؛ مثل زمانی که بیلبورد‌هایی با طرح‌های زنان نامدار ایران در ۱۰۰ سال اخیر در خیابان‌های تهران نصب شد و او گفت که «ما بر این باوریم به نمایش گذاردن ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و استعداد‌های این زنان در حوزه‌های مختلف بستری برای امیدآفرینی زنان ایرانی فراهم می‌سازد.

با چنین دیدگاهی اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران در راستای مأموریت‌های خود و به‌منظور قدردانی و تقدیر از این زنان بر آن شد در ادامه مسیر به معرفی زندگی‌نامه این زنان به زنان و دختران بپردازد.» شناسایی مکان‌های ناامن شهر برای زنان و ابلاغ دستورالعمل ارتقای امنیت بانوان در شهر به مناطق ۲۲ گانه از دیگر برنامه‌هایی بودند که او در حوزه زنان پیش برد.

بهروزآذر قبل از برگزاری انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری، از طرف معاونت زنان ستاد مسعود پزشکیان به یک نشست خبری در خبرآنلاین رفت و گفت که در روز‌های سخت سال ۱۴۰۱ که کسی صدای جامعه زنان نبود پزشکیان کسی بود که در مجلس ایستاد و بدون هیچ ترسی صدای زنان شد، حالا ما داریم صدای او را می‌شنویم: «خیلی مواقع زنان متوجه می‌شوند حقوق اولیه آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برخورد‌هایی که در این مدت با زنان شده آن‌ها را رنج داده و ناراحت هستند، آن‌ها این دلخوری خودشان را با نیامدن پای صندوق‌های رای نشان دادند، ما در ستاد پزشکیان این صدای زنان را شنیدیم، امیدوارم بقیه هم شنیده باشند. شاید واژه مناسبی نباشد، اما واقعیت این است که افراد سرشناس با انتخابات قهر کرده‌اند و احساس می‌کنند در مقاطعی تنها ماندند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی