تیتر امروز

دادستان، قاضی و مسئولان زندان از بیماری من بی اطلاع بودند/ اتهامم تبلیغ علیه نظام بود/ درباره فعالیت هسته‌ای ایران صحبت کرده بودم
گفت‌وگوی دیدارنیوز با صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی

دادستان، قاضی و مسئولان زندان از بیماری من بی اطلاع بودند/ اتهامم تبلیغ علیه نظام بود/ درباره فعالیت هسته‌ای ایران صحبت کرده بودم

صادق زیباکلام که در روز ۱۱ تیرماه، ۴ روز قبل از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری با مرخصی استعلاجی و سپس با تعلیق حکمش از زندان اولین خارج شد، مهمان ما در استودیو دیدارنیوز بود و سوالات ما پاسخ...
پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران منصوب شد/ لحظه اهدای حکم تنفیذ +ویدیو
با تنفیذ رهبر انقلاب اسلامی

پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران منصوب شد/ لحظه اهدای حکم تنفیذ +ویدیو

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در مراسمی و بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی رأی ملت ایران به آقای مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به‌عنوان رئیس جمهور اسلامی...
کاملا هریس چگونه می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟
از چشم جهان (۱۶۳)

کاملا هریس چگونه می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟

به نظر می‌رسد در میان رای دهندگان رنگین پوست و همچنین جوانان آمریکایی، کاملا هریس نامزد دمکرات‌ها نسبت به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا – پیش از کناره گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری - از اقبال بیشتری...

جزییات مراسم تحلیف «پزشکیان»

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۹ مرداد در محل برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و با حضور بیش از ۷۰ هیات از کشور‌های خارجی برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۶۹۴۴۹
۱۰:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

جزییات مراسم تحلیف «پزشکیان»

دیدارنیوز: مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۹ مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

یکشنبه ۷ مرداد مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان رئیس جمهور برگزار شد و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با تنفیذ رای ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

اکنون باید طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضا کند.

مراسم تحلیف ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۹ مرداد در محل برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و با حضور بیش از ۷۰ هیات از کشور‌های خارجی در سطح رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس، معاون رئیس جمهور، معاون نخست وزیر، وزیرخارجه و سفرا و همچنین سازمان بین المللی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

همچنین در این مراسم مهمانان داخلی در سطح رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از وزرا و مسئولان دولت سیزدهم و مقامات بلندپایه کشوری و لشگری حضور خواهند داشت و رئیس مجلس نیز میزبان مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

این مراسم به‌صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی داخلی پخش خواهد شد و بیش از ۶۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار از رسانه‌های داخلی و خارجی آن را پوشش می‌دهند.

در روز مراسم تحلیف بعد از نواختن زنگ آغاز جلسه علنی توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، دستور جلسه علنی توسط عضو هیات رئیسه مجلس قرائت می‌شود.

دستور جلسه چهاردهم مجلس دوازدهم این گونه اعلام شده است:

۱- نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران

۲- تلاوت آیاتی از کلام الله مجید (سوره مبارکه نحل آیات ۸۹ تا ۹۱)

۳- خیرمقدم و بیانات رئیس مجلس شورای اسلامی

۴- بیانات رئیس قوه قضائیه

۵- انجام مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران

۶- بیانات رئیس جمهوری اسلامی ایران

۷- نطق پایانی رئیس مجلس شورای اسلامی

در ادوار گذشته امضای تمبر یادبود مراسم تحلیف و گرفتن عکس یادگاری مهمانان حاضر مرسوم بوده است که انجام آن در این دوره دور از ذهن نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی