تیتر امروز

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان یکی از چهره های جنجالی دوران انتخابات ریاست جمهوری بود. محمد فاضلی در این گفت و گو حرف هایی تازه زد که می توانید ببینید و بخوانید.
شورای راهبری پزشکیان؛ سوابق علمی و اجرایی
گزارش تفصیلی دیدارنیوز؛ معرفی اعضای شورای راهبری تعیین وزرای دولت چهاردهم

شورای راهبری پزشکیان؛ سوابق علمی و اجرایی

شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم، شورایی است که برای انتخابات دقیق تر و حرفه‌ای‌ترِ وزرا کابینه مسعود پزشکیان و روسای سازمان‌های مهم دولتی، تشکیل شده است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

استقبال دمکرات‌ها از نامزدی هریس؛ ترامپ نمی‌تواند روی «سن» مانور بدهد

برخی از چهره‌های برجسته حزب دمکرات که قرار است ماه آینده در کنفرانس این حزب در شیکاگو شرکت کنند، حمایت خود را از کامالا هریس اعلام کرده‌اند. اگر هریس که ۲۰ سال از دونالد ترامپ جوان‌تر است، موفق به کسب نامزدی حزب دمکرات شود، کارزار ترامپ دیگر نمی‌تواند روی این موضوع مانور بدهد.

کد خبر: ۱۶۹۱۱۲
۱۷:۲۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

استقبال دمکرات‌ها از نامزدی «هریس»

دیدارنیوز: در حالی که پس از اعلام کناره‌گیری جو بایدن، نامزد حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا انتظار می‌رفت حزب دمکرات با سردرگمی روبرو شود، اما در همان روز یکشنبه، کارزار انتخاباتی هریس بیش از ۴۶.۷ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرد که بالاترین میزان کمک مالی در سال ۲۰۲۴ برای کارزار انتخاباتی بایدن و هریس بود.

به گزارش خبرگزاری «فرانسه»، حزب دمکرات اکنون رایزنی برای گزینه‌های مورد نظر از جمله کاملا هریس که از پشتیبانی بایدن برخوردار است را آغاز کرده است. هریس ۵۹ ساله قصد خود برای نامزدی را تایید کرده و در بیانیه‌ای گفته است: «من مفتخر به حمایت رئیس‌جمهورم و قصد کسب و برنده شدن در نامزدی حزب دمکرات را دارم. من تمام تلاش خود را برای متحد کردن حزب دمکرات انجام خواهد داد. با متحد شدن ملت ما دونالد ترامپ را شکست می‌دهیم».

از سویی، برخی چهره‌های برجسته حزب دمکرات که قرار است ماه آینده در کنفرانس این حزب در شیکاگو شرکت کنند، حمایت خود را از هریس اعلام کرده‌اند، برخی دیگر از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق و نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس از اظهارنظر خودداری کرده‌اند.

اوباما در بیانیه‌ای از تصمیم بایدن برای کناره‌گیری پشتیبانی کرد، اما هشدار داد که «چشم‌انداز روشنی» در روز‌های آینده دیده نمی‌شود با این حال اعتماد خود را به رهبری حزب برای پیشبرد راهکاری که به معرفی یک نامزد شاخص منجر شود، ابراز کرد.

در حالی که تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۵ آبان در آمریکا مدت زیادی باقی نمانده، شنبه هفته گذشته ترامپ، رئیس‌جمهور سابق مورد سوقصد قرار گرفت و یکشنبه این هفته بایدن از نامزدی در انتخابات انصراف داد.

کاملا هریس از حمایت بیل کلینتون رئیس‌جمهوری سابق و هیلاری کلینتون، نامزد سابق حزب دمکرات، گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا و بسیاری از نمایندگان دمکرات برخوردار است.

از سوی دیگر کارزار انتخاباتی ترامپ حالا باید تغییراتی در اهداف خود که تاکنون بر روی میزان توانایی جسمانی و ذهنی بایدن برای ریاست جمهوری متمرکز شده بود، انجام دهد.

به ویژه اینکه تمرکز روی سن و سال ممکن است مانند بومرنگ به سوی ترامپ ۷۸ ساله برگرد و اگر هریس که ۲۰ سال از او جوان‌تر است، موفق به کسب نامزدی حزب دمکرات شود، کارزار ترامپ دیگر نمی‌تواند روی این موضوع مانور بدهد.

هریس که مارس گذشته اولین معاون رئیس‌جمهوری شد که از یک کلینیک سقط جنین بازدید کرده، قصد دارد مخالفت ترامپ با سقط جنین را به محور اصلی رویارویی با او بدل کند. از سال ۲۰۲۲ که دادگاه عالی آمریکا حق سقط جنین را از حقوق اساسی آمریکا حذف کرد، موضع جمهوریخواهان در مخالفت با حق سقط جنین در رای گیری‌های ایالتی و نظرسنجی‌ها با مخالفت اکثریت مردم روبرو شده است.

با این حال کارزار ترامپ می‌گوید که از خروج بایدن از رقابت‌های انتخاباتی غافلگیر نشده و در روز‌های آینده، در ایالت‌های مختلف به تبلیغات علیه هریس خواهد پرداخت.

به نقل از العربیه، کاملا هریس اولین معاون رئیس‌جمهوری زن تاریخ آمریکا که اولین آسیایی و آفریقایی‌تبار در این مقام هم هست در چند سال گذشته نقش برجسته‌ای در دولت نداشته، اما در کارزار انتخاباتی به ویژه در موضوعی، چون دفاع از حق سقط جنین با قدرت ظاهر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی