تیتر امروز

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
بانک‌های اطلاعاتی دقیق در رابطه با مسکن در کشور نداریم

وزیر راه: مداخله در بازار مسکن را ادامه می‌دهیم

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مداخله در بازار مسکن را ادامه می‌دهیم، گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران در سال ۹۹ رشد مسکن منفی ۱۳ و در سال ۱۴۰۰ این رشد منفی ۶.۹ درصد بود. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ تولید مسکن رشد ۷.۱ درصدی را داشته است.

کد خبر: ۱۶۸۹۵۲
۱۰:۵۵ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

ادعای بذرپاش؛ سال ۱۴۰۲ تولید مسکن رشد ۷.۱ درصدی داست

دیدارنیوز: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مداخله در بازار مسکن را ادامه می‌دهیم، گفت:۱۴۰ هزار مسکن مهر با مولدسازی املاک وزارت راه تکمیل و تحویل مردم شد.

مهرداد بذرپاش در نشست خبری اظهار کرد:در مسکن مردم دو نگاه در خصوص نقش دولت در اداره بخش مسکن وجود دارد؛ اینکه آیا دولت باید در تولید نقش داشته باشد و در بازار مداخله کند. ما قائل به مداخله دولت در بازار بودیم و تا زمانیکه اینجا هستیم این کار را ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به کاهش معنادار تولید مسکن، افزود: اثر این کاهش در تورم خودش را نشان می‌دهد. طبق آمار مرکز آمار ایران در سال ۹۹ رشد مسکن منفی ۱۳ و در سال ۱۴۰۰ این رشد منفی ۶.۹ درصد بود. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ تولید مسکن رشد ۷.۱ درصدی را داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ۲.۶ میلیون نهضت ملی مسکن در مدل‌های مختلف در حال ساخت است. بخشی از این واحد‌ها به کردم تحویل شده و مابقی در مراحل مختلف کار قرار دارد.

بذرپاش یادآور شد: در بخش تامین زمین نیز در حوزه شهری و روستایی از مرز ۱۰۰ هکتار عبور کرده ایم. در شهر‌ها حدود ۵۰ هزار هکتار زمین تامین شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا قبل از سال ۱۴۰۲ مجموع زمین‌های واگذار شده به مردم ۸۰۰ هزار قطعه بود. در سال گذشته و ماه‌های سپری شده از سال جاری حدود یک میلیون زمین در روستا‌ها تامین شده که یک عدد بی سابقه است.

وی گفت: در گذشته هیچ اقدامی برای تامین زمین ۹۹ ساله در روستا‌ها انجام نشده بود که اشاره کردم حدود ۵۰ هزار هکتار زمین در دولت سیزدهم تامین شده که اتفاق بزرگی است.

وی با اشاره به بافت فرسوده اظهار کرد: میانگین پروانه صادره در بافت فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالانه ۴۷ هزار فقره بود. اما در سه سال سال اخیر میانگین صدور پروانه حدود ۹۴ هزار فقره بوده که تقریبا دو برابر شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی دقیق در رابطه با مسکن در کشور نداریم، گفت: تاکنون حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

بذرپاش با اشاره به برگزاری ۱۸ جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییسی و مخبر، اضافه کرد: در بازار مسکن قانونی برای حمایت از مردم نداشتیم. خوشبختانه با همراهی مجلس قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره‌بها تصویب شد که ابزار‌های خوبی برای مداخله بیشتر در بازار را در اختیار دولت قرار داده است.

به گفته وی، تورم نقطه به نقطه خرداد امسال به ۹.۷ درصد در بخش مسکن رسید که نشان می‌دهد عرضه مسکن و زمین به طور گسترده در جریان است.

وی با بیان اینکه برآورد ما این است که می‌توان ۳۰۰ هزار هکتار به پهنه شهر‌ها اضافه شود، تاکید کرد: عرصه زمین، خانه از شدن مردم و کاهش تورم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به برنامه اجرایی احداث ۲۷ شهرک ساحلی، گفت: از این تعداد دو شهر خلیج فارس و مکران مرکزی به مرحله اجرایی رسیده است. این شهرک‌ها در ۴ استان ساحلی ساخته خواهند شد.

وی همچنین از افزایش ۱۰۰ همت سرمایه بانک مسکن، راه‌اندازی سامانه خودنویس، ساماندهی مشاوران املاک با ۱۱۰ هزار بازرسی، عرضه ۱۸۰ هزار واحد خالی به بازار، واگذاری ۷۴ هزار زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، تکمیل و تحویل ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر ازمحل مولدسازی املاک وزارت راه و... را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اعلام کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی