تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.

کد خبر: ۱۶۸۸۴۵
۱۷:۳۴ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

سهم خواهی مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

دیدارنیوز ـ اسفندیارعبداللهی: چند سالی است یادداشت های، مقالات، توییت‌ها و مصاحبه‌های انتقادی و تند با جزئیاتی که دسترسی‌های خاص می‌خواهد از سوی مهدی عرب صادق منتقد بی پرده و مستمر و همیشگی وزارت نیرو منتشر می شود و وی در آخرین مطالبش ادعا دارد کشور در صنعت برق به بحران رسیده و گوش‌ها شنوا نیست و خسارات ناشی از انرژی برق را سالانه حدود ۴ میلیارد دلار می‌داند؟!

و در موضوعی به وزیر ۱۴ بی قانونی را هشدار داده بود!

اخیرا شریعتمداری یادداشت وی را در خبرآنلاین، ایجاد استرس تلقی نموده و وی در پاسخ گفته در هر دو دولت اصولگرا و اصلاح طلب منتقد بوده ام و راهکار داده ام، اما دولت مطلوبتان بلد نبوده است.

مطابق شنیده‌های غیر رسمی وی از سوی محرابیان وزیر نیروی فعلی آسیب‌هایی نیز دیده است و اخیر در توییتی شاخص‌های وزیر نیروی جدید را به دکتر ظریف و دکتر پزشکیان اعلام کرده است!

تا آنجا که تیم خبری ما بررسی کرده است پاسخی و یا واکنشی نسبت به این شاخص‌هایی که به نظر نزدیک به واقعیت است، اعلام نشده و معلوم نیست که مجرای اعلام نظر کارشناسی کارشناسان کجاست و آیا کارگروه‌ها مبتنی بر تخصص محوری انتخاب شده اند یا خیر!

۲۰ بایسته پیشنهادی در انتخاب وزیر نیرو به قلم مهدی عرب صادق را اینجا بخوانید

این موضوع به حدی جدی است که حزب ایثارگران به رهبری جواد امام نیز در روز‌های اخیر به شدت نسبت به این کارگروه اعتراض کرده است. همچنیبن انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق در نامه‌ای به مسعود پزشکیان نگرانی خود را از آینده صنعت برق کشور با تمرکز بر حواشی پیش آمده اعلام کرده است. متن نامه این انجمن که به امضای مهدی نوربخش دبیر انجمن صادر شده است، به شرح زیر است:

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

جناب آقای دکتر پزشکیان؛ ریاست محترم جمهوری منتخب
موضوع: اعتراض انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق به نحوه انتخاب کارگروه پیشنهاد وزیر نیرو
باسلام و آرزوی توفیق
احتراما؛ ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش و عرض تبریک صمیمانه انتخاب حضرتعالی توسط مردم شریف و هوشمند ایران اسلامی به مقام ریاست جمهوری، بدینوسیله به استحضار می‌رساند که در راستای عمل به اصول حاکم بر گفتمان جنابعالی مبنی بر دخیل نمودن آرا و نظرات تشکل‌های تخصصی در انتخاب افراد با صلاحیت در دولت چهاردهم که در اطلاعیه رییس محترم دفتر رییس جمهور منتخب نیز بدان تاکید شده است، انجمن دانش آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق در نقش یکی از بزرگترین تشکل‌های تخصصی در صنعت آب و برق کشور که در حال حاضر افتخار عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر از متخصصین و مدیران ارشد پرورش یافته در دانشگاهی کاملاً تخصصی و برخواسته از متن چالش‌های این صنعت را دارد و با عنایت به اینکه اعضای این تشکل علاوه بر خدمت در صف اول دستگاه‌های خدمت رسان، غالبا با توجه به لمس و مواجهه ساختاری با مشکلات، در کسوت مدیران عالی نیز بسیار موفق و دارای سابقه درخشان می‌باشند، بر خود وظیفه دانسته تا ضمن اعتراض به ترکیب اعضای فعلی کارگروه موارد زیر را به استحضار حضرتعالی برساند:
صنعت برق به واسطه سوء مدیریت‌های گذشته علیرغم حمایت حداکثری ارکان نظام از این صنعت در قالب تصویب قوانین حمایتی همچون قانون حمایت از صنعت برق (مصوب سال ۱۳۹۴)، قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق (مصوب ۱۴۰۱) و سایر حمایت‌های قانونی دیگر و همچنین همکاری همه جانبه شورای عالی امنیت ملی برای اجرای برنامه‌های به اصطلاح مدیریت مصرف برای گذر از پیک‌های پر تکرار سالیان اخیر، هنوز نتوانسته است مشکل ناترازی برق را حل نماید و سالانه شاهد رشد این ناترازی‌ها نیز هستیم.
ناترازی برق علاوه بر نقش مستقیم آن بر کاهش درآمد ناخالص ملی که سالانه بیش از ۲۵ میلیارد دلار برآورد می‌گردد، در حال تبدیل شدن به چالشی امنیتی است به طوریکه در حال حاضر شبکه در شرایط بحرانی در حال بهره برداری است و هر لحظه امکان فروپاشی شبکه وجود دارد.
انتخاب اکثریت اعضای کارگروه مذکور بعضا از بخش پیمانکاری و یا مدیران چند نسل قبل می‌باشند که در حال حاضر علاوه بر مشکل تضاد منافع که به وضوح قابل مشاهده است، شنیده‌ها حکایت از انتخاب افرادی است که خود در ایجاد این ناترازی‌ها مسوول می‌باشند.
عدم استفاده از مدیران خوش نام و مقبول در بدنه وزارت نیرو در این کارگروه؛ لذا با توجه به نگرانی‌های حاصله از ساختار کارگروه که در تعارض با شعار‌ها و امید‌های ایجاد شده از انتخاب حضرتعالی است و همچنین زمزمه‌های نهایی شدن افرادی است که بیشتر ادامه دهنده راه گذشتگان هستند تا ایجاد کننده تحول مورد نیاز صنعت آب و برق، ضمن اعتراض مجدد به ترکیب اعضای کارگروه انتخاب وزیر، این انجمن با توجه به بهره مندی از بازوی کارشناسی، تخصصی و مدیریتی گسترده‌ای که در صنعت آب و برق و در سراسر کشور دارد، آمادگی خود برای ارائه نقطه نظرات کارشناسی و پیشنهادات مصداقی خود را اعلام دارد.

با تجدید احترام، مهدی نوربخش، دبیر انجمن دانش آموختگان، دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور)

این‌ها تنها اعتراضات و نگرانی‌هایی نبود که ابراز شده است. در گوشه و کنار دنیای رسانه از سوی همه طیف‌های فکری، تخصصی و سیاسی بیشترین نقد به کارگروه تعیین وزیر بیان شده است. جالب اینکه یکی از اعتراضات دور خیز محرابیان علی اکبر محرابیان برای به دست آوردن کلید وزاتخانه نیرو است. اتفاقا این اعتراض ابتدا از سوی یک فعال سیاسی و حرفه‌ای اصولگرا ابراز شده است. مهدی عرب صادق درباره دیدار محرابیان با پزشکیان نوشته بود: «مهره‌های نیابتی جلیلی و محرابیان و عاملان خاموشی‌های گسترده صنایع در حال سازماندهی از داخل وزارتخانه‌ای که قبلا حامیان پزشکیان را امتداد کفر می‌پنداشتند!
و در ادامه همین توییت نوشت: «لطفا امتداد افراد و سوابق دقت شود تا نه‌ی بلند مردم به دولت قبل شنیده شود!». مهدی عرب صادق در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از مسعود پزشکیان اعلام حمایت کرده بود.

برچسب ها: پزشکیان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی