تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ایلان ماسک ماهی ۴۵ میلیون دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک می‌کند

حمایت آشکار پولدارترین مرد جهان از ترامپ

بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، ایلان ماسک، پولدارترین مرد جهان قصد دارد ماهانه حدود ۴۵ میلیون دلار به گروه حمایتی کارزار ریاست جمهوری دونالد ترامپ اهدا کند، در حالی که دیگر شخصیت‌های برجسته حوزه فناوری نیز به این گروه کمک می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۸۷۶۳
۱۱:۰۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۳

حمایت آشکار پولدارترین مرد جهان از ترامپ

دیدارنیوز: روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) گزارش داد که ایلان ماسک قصد دارد ماهانه حدود ۴۵ میلیون دلار به گروه حمایتی کارزار ریاست جمهوری دونالد ترامپ اهدا کند، در حالی که دیگر شخصیت‌های برجسته حوزه فناوری نیز به این گروه کمک می‌کنند.

اگر گزارش «وال استریت ژورنال» درست باشد، این یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های مالی است که تاکنون توسط یک شخص حقیقی در کارزار انتخاباتی آمریکا هزینه شده است.

طبق اسناد منتشر شده توسط کمیسیون فدرال انتخابات (FEC)، گروه حمایتی مذکور «کمیته اقدام سیاسی آمریکا» یا PAC نام دارد که اواخر ماه مه تاسیس شده است.

این گروه یک «ابر کمیته اقدام سیاسی» یا به اختصار «سوپر پک» خوانده می‌شود که مستقل از سایر تیم‌های مبارزاتی عمل می‌کند.

در حالی که این «سوپر پک» نمی‌تواند مستقیماً یک نامزد را تأمین مالی کند، اما از نظر قانونی مجاز به انجام فعالیت‌های حمایتی مانند راه انداختن کارزار‌های تبلیغاتی یا فعالیت‌های میدانی است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، «آمریکا پک» قصد دارد در ایالت‌های چرخشی، یعنی ایالت‌هایی که هیچ‌کدام از نامزد‌های دو حزب اصلی در آن از پشتیبانی قاطع برخوردار نیستند، منابع خود را به تشویق حامیان جمهوری‌خواه اختصاص دهد تا برای رأی دادن ثبت‌نام کنند. این گروه، کسانی را که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند نیز تشویق می‌کند که از طریق پست رای دهند یا از فرصت رای‌دهی زودهنگام استفاده کنند.

طبق اسناد منتشر شده توسط «کمیسیون فدرال انتخابات»، در میان اهداکنندگان به «پک آمریکا» نام برادران وینکلواس یعنی کامرون و تایلر نیز به چشم می‌خورند که بیشتر به دلیل درگیری با مارک زاکربرگ در ایجاد فیس‌بوک و اخیرا به دلیل سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال شناخته شده هستند.

این فهرست همچنین شامل شخصیت‌هایی همچون داگلاس لئونه، از شرکای شرکت سهامی خصوصی سکویا کپیتال می‌شود که در نوع خود یکی از مشهورترین شرکت‌ها در «سیلیکون ولی» است. علاوه بر این، نام آنتونیو گراسیاس که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱ مدیر شرکت خودروسازی تسلا بود نیز در بین کمک‌کننده‌ها دیده می‌شود.

دارایی ۲۵۲ میلیارد دلاری

بر اساس یک بیانیه مالی که روز دوشنبه منتشر شد، نام ایلان ماسک در فهرست مشارکت‌کنندگان در این سوپرپَک که تا پایان ماه ژوئن ۸.۷۵ میلیون دلار جمع آوری کرده بود، دیده نمی‌شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، ایلان ماسک که لقب ثروتمندترین مرد جهان را یدک می‌کشد، قصد دارد از این ماه کمک‌های مالی خود را به این سوپرپک سرازیر کند.

اگر نیات ایلان ماسک همانطور که این روزنامه اقتصادی گزارش داده، محقق شود، این یکی از بزرگترین کمک‌های یک شخص حقیقی خواهد بود که تاکنون در یک کارزار انتخاباتی ایالات متحده خرج شده است.

برای انتخابات سال ۲۰۲۴، بزرگترین کمک مالی شناخته شده علنی تا به امروز از سوی «تیم ملون»، وارث بانک ملون بوده که ۵۰ میلیون دلار به یکی دیگر از سوپرپک‌های حامی دونالد ترامپ سپرده است.

تیم ملون ۸۱ ساله، از آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی کرده که عمدتاً به نفع جمهوری‌خواهان و همچنین بخشی برای حمایت از نامزد مستقل «رابرت اف کندی» بوده است.

ایلان ماسک که دارایی او توسط مجله فوربس ۲۵۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است، در ماه مارس گفت که از هیچ نامزدی حمایت مالی نخواهد کرد. تا این که در روز شنبه، اندکی پس از ترور ناموفق دونالد ترامپ، به طور علنی حمایت خود را از رئیس جمهور سابق اعلام کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی