تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
این نباشد که دولت در پارادایم خودش صحبت کند و دولت سایه هم براساس توهمات خودش صحبت کند

عطریانفر: پزشکیان می‌داند چگونه نیرو‌ها را جذب کند/ دولت سایه نباید براساس توهمات نظریه‌پردازی کند

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه مسعود پزشکیان می‌داند چگونه و با چه مکانیسمی نیرو‌ها را جذب کند، گفت: ما اصل دولت سایه را تایید می‌کنیم، اما این نیست که دولت سایه براساس توهمات موردی و شخصی خودش بخواهد نظریه‌پردازی کند این را مورد نقد می‌دانیم.

کد خبر: ۱۶۸۴۷۰
۱۰:۳۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

عطریانفر

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آنچه که مهم است و باید تذکر دهیم این است که سعید جلیلی که در واقع دولت را مراقبت می‌کند و عملکردهایش را نقد می‌کند، باید در مقام مشاور و ارائه مشورت‌های نقدگونه به مبانی و اصول نقد منصفانه و ورود به موضوعات مشترک با اطلاعات واحد اقدام کند، این نباشد که دولت در پارادایم خودش صحبت کند و دولت سایه هم براساس توهمات خودش صحبت کند. ما اصل دولت سایه را تایید می‌کنیم، اما این نیست که دولت سایه براساس توهمات موردی و شخصی خودش بخواهد نظریه‌پردازی کند این را مورد نقد می‌دانیم.

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی پیرامون «مشابه سازی میان انتخابات جمعه گذشته با انتخابات‌های سال‌های ۷۶ و ۸۴»، گفت: من اینطور فکر نمی‌کنم، انتخابات اخیر شباهت تام و تمام با هیچکدام از انتخابات‌های گذشته نداشته است. این یک انتخابات ویژه خودش بود هم به حساب رویکرد جریانات پشتیبان، هم به اعتبار نامزد مورد نظر، هم در ارتباط با نحوه بیان فعالیت‌های تبلیغاتی هم در ارتباط با مخالفت چهره‌های رقیب و هم در بحث جامعه مخاطبی که رییس‌جمهور منتخب از آن‌ها رأی گرفته است.

وی ادامه داد: در همه این محور‌های ۵ گانه ما دارای یک رفتار مختص به خود بودیم. این انتخابات البته ممکن است در یک زمینه‌هایی شباهت‌هایی با انتخابات‌های قبلی داشته، اما کاملا مطابق نبوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این مساله که «در حرف‌های بعد از انتخابات نشانه‌ای از ادامه دولت سایه برداشت می‌شود و گمان می‌رود که به کارشکنی منجر شود؛ با توجه حرف‌هایی که در بحث FATF و کرسنت در مناظره‌ها مطرح شد، فکر می‌کنید این کارشکنی‌ها تا کجا ادامه خواهد یافت؟»، ابراز داشت: نفس تاسیس و تشکیل دولت سایه یک امر خوبی است، معمولا در دنیا رقبایی که از صحنه فعالیت‌های انتخاباتی پیروز خارج نمی‌شوند برای حفظ انسجام خودشان تلاش می‌کنند که پا به پای دولت مستقر و مطالبق با همه فرآیند‌های مدیریتی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند. از این جهت من فکر می‌کنم که نفس تشکیل و تاسیس دولت سایه از سوی جلیلی را باید استقبال کنیم.

وی افزود: لکن آنچه که مهم است و باید تذکر دهیم این است که سعید جلیلی که در واقع دولت را مراقبت می‌کند و عملکردهایش را نقد می‌کند، باید در مقام مشاور و ارائه مشورت‌های نقدگونه به مبانی و اصول نقد منصفانه و ورود به موضوعات مشترک با اطلاعات واحد اقدام کند، این نباشد که دولت در پارادایم خودش صحبت کند و دولت سایه هم براساس توهمات خودش صحبت کند. ما اصل دولت سایه را تایید می‌کنیم، اما این نیست که دولت سایه براساس توهمات موردی و شخصی خودش بخواهد نظریه‌پردازی کند این را مورد نقد می‌دانیم.

عطریانفر در واکنش به این مساله که «از سال ۹۸ و بعد از اتفاقات بنزین خیلی وقایع رخ داد که جریان رقیب مردم را به خاطر انتخاب دولت روحانی و مجلس دهم سرزنش می‌کنند، الان هم مشاهده می‌کنیم که مردم را تحقیر و تمسخر می‌کنند»، تصریح کرد: طبیعی است که رقیب شکست خورده در مقام توجیه خودش و طرفداران خودش یک حرف‌هایی بزند که این حرف‌ها یا با واقعیت تطبیق ندارد یا به نوعی رفتار غیراخلاقی در حق رقیب پیروز باشد.

وی افزود: من فکر می‌کنم که کلا خیلی نباید به این اظهارنظر‌ها بها بدهیم، به هر حال شما هرکاری هم کنید رقیبی که براساس مبانی مشترک با رقیب پیروز خود، حرفی برای گفتن ندارد؛ کما اینکه در مناظره‌ها هم مشاهده کردید که پزشکیان براساس شاخص‌های آماری حرفی را می‌زد و جلیلی حرف خودش را می‌زد و خیلی تاکید نداشت که این حرف‌ها درست است یا غلط است؛ وقتی در آن مقطع ما دیدیم آن‌ها پیام درستی را به جامعه منتقل نمی‌کنند باید منتظر این رویکرد هم در این شرایط باشیم.

عضو شورای مرکزی کارگزاران در پاسخ به این سوال که «توصیه یا پیشنهاد شما به پزشکیان در بحث تشکیل کابینه، مقابله با کارشکنی‌ها یا تعامل با دو قوه دیگر چیست؟» اظهار داشت: من فکر می‌کنم توصیه‌هایی که ما می‌توانیم خدمت پزشکیان داشته باشیم خود ایشان پیشاپیش به آن مسائل توجه دارد، چون در مجموعه گفت‌وگوهایی که در مناظره‌ها و میزگرد‌ها داشت به شدت ایشان به امر تعامل، هماهنگی و همدلی با همه قوا تاکید داشت و مهم‌تر از اینکه بخواهد با قوا و دیگر قدرت‌های صاحب نقش در کشور هماهنگ باشد تاکید روی اصل مدیریت عالمانه و هوشمندانه با تکیه بر ظرفیت‌های دانشی و واقع‌گرایی مهم است.

وی عنوان کرد: بنده فکر می‌کنم اگر بخواهیم نکته‌ای به ایشان بگوییم مصداق زیره به کرمان بردن است؛ ایشان می‌داند و به خوبی بلد است و حساسیت هم دارد که چگونه و با چه مکانیسمی نیرو‌ها را جذب کند و برنامه‌های خود را در اولویت قرار دهد امیدواریم هر چه زودتر به شعار‌های خود جامعه عمل بپوشاند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی