تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هنوز کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است

حمله در داغستان روسیه؛ ۱۵ پلیس کشته شدند

درپی حمله مسلحانه به یک کنیسه یهودیان، یک کلیسای مسیحیان و یک پاسگاه پلیس در داغستان روسیه، دست‌کم ۱۵ نیروی پلیس و شماری از غیرنظامیان کشته شدند.

کد خبر: ۱۶۷۵۶۴
۰۹:۵۴ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

حمله در داغستان روسیه؛ ۱۵ پلیس کشته شدند

دیدارنیوز: بر اثر حمله مردان مسلح به یک کنیسه یهودیان، یک کلیسای مسیحیان و یک پاسگاه پلیس در داغستان روسیه دست‌کم ۱۵ نیروی پلیس و شماری از غیرنظامیان کشته شدند. هنوز کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

به نقل از دویچه‌وله، روز یکشنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر) یک کنیسه یهودیان، یک کلیسای مسیحیان ارتدوکس و یک پاسگاه پلیس در دو شهر مختلف در داغستان روسیه به صورت همزمان هدف حملات مسلحانه قرار گرفتند.

برخی رسانه‌های روسیه نوشته‌اند دو کلیسای ارتدوکس هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حملات در دو شهر مخاچ‌قلعه و دربند رخ داده‌اند و در پی آن چندین غیرنظامی و شماری از نیرو‌های پلیس کشته شدند.

فرماندار منطقه داغستان در ویدئویی که اوایل روز دوشنبه در پیام‌رسان تلگرام منتشر شد، گفت: «این روز یک تراژدی برای داغستان و کل کشور است.»

سرگئی ملیکوف گفت بیش از ۱۵ افسر پلیس "قربانی حمله تروریستی" شدند، او، اما دقیقا شمار پلیس‌های کشته یا زخمی‌شده را مشخص نکرد. با این حال، خبرگزاری روسی اینترفاکس گزارش داد که بر اثر این حمله، حداقل ۱۵ افسر پلیس کشته شدند.

فرماندار منطقه داغستان همچنین تصریح کرد که در میان کشته‌شدگان، علاوه بر نیرو‌های پلیس، چندین غیرنظامی از جمله یک کشیش ارتدوکس دیده می‌شوند.

ملیکوف افزود شش تن از افراد مسلح در جریان درگیری با نیرو‌های روس کشته شدند. پیش از آن، خبرگزاری‌های دولتی روسیه به نقل از کمیته ملی ضد تروریسم این کشور از کشته شدن پنج تن از افراد مسلح خبر داده بودند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات در منطقه قفقاز شمالی را برعهده نگرفته است.

با این حال فرماندار منطقه داغستان بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: «ما می‌دانیم که چه کسی پشت سازماندهی حملات تروریستی است و آن‌ها چه هدفی را دنبال می‌کردند.»

داغستان در منطقه‌ای از روسیه واقع است که اکثریت ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می‌هند.

رسانه‌های روسیه به نقل از مقام‌های مسئول در داغستان، شمار مجروحان بر اثر این حمله تروریستی را دست‌کم ۲۵ نفر اعلام کرده‌اند.

دستگیری دو مهاجم

طبق گزارش رسانه‌های روسیه در میان مهاجمان دو پسر رئیس بخش مرکزی ناحیه سرگوکالای داغستان حضور داشتند که توسط ماموران بازداشت شدند.

رسانه‌های روسیه به نقل از پلیس این کشور نوشته‌اند که عملیات تعقیب و گریز برای بازداشت سایر مهاجمان همچنان ادامه دارد.

این حملات مرگبار حدود سه ماه پس از آن رخ می‌دهد که سالن کنسرت کروکاس در نزدیکی مسکو هدف تیراندازی قرار گرفت و بر اثر آن، ۱۴۵ تن کشته و ده‌ها نفر نیز شدند.

شاخه خراسان گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود.

مقام‌های روسیه در سخنانی اوکراین را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بودند. از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اگرچه تایید کرده بود که حمله به تالار کروکاس توسط اسلام‌گرایان انجام شده است، اما هم‌زمان مدعی شده بود که رد پای اوکراین را در آن می‌بیند.

این ادعا از سوی کی‌یف قویا رد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی