تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

پایان مناظره دوم در تلویزیون/ پورمحمدی خطاب به زاکانی: ای‌کاش پوششی نبودی!/ شایعه درباره قالیباف

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و برخی از کارشناسان حاضر در میزگرد‌های آن، بی‌عدالتی و جهت‌گیری آشکار به سمت کاندیدای خاص را به جایی کشانده‌اند که با پرخاشگری و فریاد مقابل منتقدان و نرمش عجیب و سوال‌های خنثی و تعریف و تمجید از کاندیدای خاص، به دنبال تاثیر منفی در افکار عمومی هستند تا این وضع موجود به نفع‌شان ادامه یابد. مناظره دوم در تلویزیون از ساعت ۲۰:۰۸ امشب آغاز شد.

کد خبر: ۱۶۷۴۰۰
۱۱:۲۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

مناظره دوم در تلویزیون آغاز شد/ دکور تغییر کرد! ویدیو

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: میزگرد فرهنگی صداوسیما با حضور مسعود پزشکیان و همراهان او برگزار شد؛ میزگردی که محل تسویه حساب شخصی برخی افراد شد و مجری برنامه به جای رعایت انصاف و بی‌طرفی، صدای میکروفن را قطع کرد تا یک مشاور و جامعه‌شناس به آستانه انفجار از وضع موجود و سانسور و محدویت‌ها برسد.

به گزارش دیدارنیوز، شب گذشته میزگرد فرهنگی پزشکیان به محلی برای درگیری شخصی و تهمت شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما به محمد فاضلی مشاور مسعود پزشکیان تبدیل شد و او با صدای بلند و خارج از روال معمول، فاضلی را عصبانی کرد تا جامعه‌شناس ایرانی و دلخور از اخراج سال‌های اخیرش از دانشگاه و بی‌عدالتی که در این برنامه وجود داشت، صحنه را ترک کند.

فاضلی از بینندگانی که از این رخداد (پرتاب میکروفون) ناراحت شدند، عذرخواهی کرده و می‌گوید: «شهاب اسفندیاری که اهمیت یک امر ملی را درک نمی‌کند، تلویزیون کشور را در مهم‌ترین رخداد سیاسی جاری آن، به صحنه کینه‌توزی شخصی، بالا آوردن پرونده‌ای شخصی که من خود سه سال است از آن دم نزده‌ام، و صحنه‌آرایی برای تحقیر شخص من تبدیل کرد. بدتر آن‌که از لحن حرف زدن، تا زمان پرسیدن سؤال تا اقدام برای قطع میکروفون، همه طراحی شده بود تا محمد فاضلی را تحقیر و حضور انتخاباتی پزشکیان را تضعیف کنند.»

اما نکته عجیب این‌جاست، سازمانی که بودجه‌اش از مردم است و خود را ملی می‌داند، در میزگردهای مختلف اخیر در زمینه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و .. نمایش متفاوتی برابر پزشکیان و پورمحمدی و چهار کاندیدای دیگر ارایه کرده؛ به بیان ساده شدیدترین حملات و انتقادها را به نامزدهای منتقد دولت و وضع موجود نشان داده اما در مقابل برخی کاندیداها با نرمش بحث‌برانگیز و سوالاتی خنثی برنامه را به محلی برای تعریف و تمجید از آن کاندیدای خاص تبدیل کرده! 

مطلب مرتبط:

محک عدالت در صداوسیما

فاضلی: «اسفندیاری» تلویزیون کشور را به صحنه کینه‌توزی شخصی تبدیل کرد

تسویه حساب کارشناس صداوسیما با همراهان پزشکیان

تنش میان مشاور پزشکیان و کارشناس میزگرد فرهنگی +ویدیو

برخی به اصلاح‌ کارشناسان این برنامه‌ها، بارها برجام و سیاست خارجی بدون تنش با دنیا را می‌کوبند و برای دشمنی و جنگ دست می‌زنند و آن را راه‌حل می‌دانند؛ آیا مردم ایران در این شرایط سخت و بی‌رحم اقتصادی و تحریم‌هایی که دلار را هر روز تکان می‌دهد و قیمت مسکن و خودرو را بالا می‌برد، در این مسیر پرتنش و کاسبی از تحریم و جنگ هستند یا عده و گروهی خاص؟

در ادامه واکنش‌ها به تنش در میزگرد فرهنگی انتخاباتی به همراه دیگر خبرها و حواشی مربوط به انتخابات را می‌خوانید.

 

ساعت: ۱۰:۵۸/ واکنش مهاجرانی به اتهام زنی اسفندیاری علیه فاضلی: افسار بازی بهم زن‎‌ها را رها کرده‎‌اند

عطاءالله مهاجرانى، وزیر فرهنگ در دولت اصلاحات نوشت:

١-اتاق فکر راهبرى انتخابات- به فرض وجود! - ترجیحش این بوده است که انتخابات پرشور باشد، اما نتیجه دلخواه پزشکیان نیست. ظاهرا اقبال عمومى از گرم کردن تنور فرا‌تر رفته است. به همین دلیل شاهد شیوه غریب صدا و سیما بودیم. کارشناسانى که طرف دعوا و ماجرا و هستند. مثل ایزدى و اسفندیارى!

٢- نحوه طرح پرسش‌ها و ماهیت پرسش‌ها به ویژه مسائل شخصى براى عصبانى کردن پزشکیان و مشاوران بود. دست کم اهل فرهنگ مى دانند که شهاب اسفندیارى به لحاظ دانش و دانایى و تجربه نسبت به محمد بهشتى: لم یکن شیئا مذکورا! وقت متناسب پاسخ هم وجود ندارد.

۳- پزشکیان همین شیوه مدارا و تحمل و گاه تجاهل نسبت به ماجراجویان را ادامه دهد. هدف پیروزى در انتخابات است. طرف مقابل افسار بازى بهم زن‌ها را رها کرده. نبایست در چنین دامى افتاد. ضمن همدلى با فاضلى به مصداق: لا یحب الله الجهر بالسوء إلا من ظلم، اگر تحمل مى کرد، بهتر بود.

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما

 

ساعت: ۱۱:۱۳/ واکنش معصومه ابتکار به ماجرای محمد فاضلی

ابتکار نوشت: یک کسی یکجایی بالاخره در برابر سال‌ها بی عدالتی در صدا و سیما باید می‌ایستاد و فریاد می‌زد. محمد فاضلی صدای مردم ایران بود، صدای اعتراض به سال‌ها بی عدالتی و جفا…

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما

ساعت: ۱۱:۲۵/ واکنش علی مطهری به تنش در میزگرد پزشکیان؛ مقصر اسفندیاری است

علی مطهری به خبرآنلاین گفت: «به نظر من مقصر اینجا اسفندیاری بود، یعنی این سوال مطرح کردن و وارد شدن به مسئله شخصی فاضلی درست نبود و باعث عصبانیت ایشان شد.»

وی با اشاره به رفتار مجری برنامه ادامه داد: «مجری این برنامه می‌توانست بهتر عمل کند و اینقدر زود میکروفن را قطع نکند که باعث عصبانیت فاضلی شود. تقصیر بر گردن اسفندیاری است و با اینکه او دوست ماست، اما مقصر می‌دانم.»

ساعت: ۱۱:۳۱/ مدیرکل بازرسی وزارت علوم در دولت دوازدهم ادعا‌های شهاب اسفندیاری علیه محمد فاضلی را تکذیب کرد

فریدون جعفری، مدیرکل سابق بازرسی وزارت علوم در دولت دوازهم، ادعای شهاب اسفندیاری، کارشناس میزدگرد فرهنگی صداوسیما درباره محمد فاضلی، مشاور فرهنگی مسعود پزشکیان را رد و تکذیب کرد.

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما/ مدیر سابق وزارت علوم: صحبت‌های اسفندیاری دروغ است

 

ساعت: ۱۲:۰۳/ دادگستری تهران بر رعایت قانون و اخلاق در فعالیت‌های انتخاباتی تاکید کرد

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیامکی هشدار داد که رعایت قانون و اخلاق در فعالیت‌های انتخاباتی الزامی است.

به نقل از ایسنا، پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران که برای تلفن‌های همراه ارسال شده به شرح زیر است: «جهت فعالیت‌های انتخاباتی در بستر فضای حقیقی و مجازی رعایت قانون و اخلاق الزامی است.»

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان با حضور شش نامزد انتخابات شامل امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان روز جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

ساعت: ۱۳:۲۸/ انتقاد مسعود نیلی از اتفاق رخ داده در میزگرد انتخاباتی

به نقل از جماران، مسعود نیلی، اقتصاددان نوشت: اتفاق دیشب بسیار تاسف آور بود. فاضلی را همواره به عنوان فردی متین، صبور، علمی و بسیار دغدغه مند می‌شناخته‌ام. آنچه دیشب بر ایشان گذشت، غیرمنصفانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و اخلاقی بود. میزگردی که برای بررسی نظرات یک نامزد ریاست جمهوری تشکیل شده، تبدیل به میدان حمله به شخص دیگری می‌شود که همزمان، ابزار پاسخ دادن هم از او سلب می‌گردد.

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما/ تاکید دادگستری بر رعایت قانون و اخلاق

ساعت: ۱۳:۴۱/ ۷۳ درصد مردم مناظره اول را ندیدند

نتایج جدید نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که ۷۳ درصد مردم اصلا مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری را تماشا نکردند!

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما/ نیلی: آنچه گذشت خارج از چارچوب‌های اخلاقی بود

 

ساعت: ۱۵:۲۱/ عذرخواهی «ظریف» بخاطر نمایش نمودار اشتباه

محمدجواد ظریف، مشاور سیاست خارجی پزشکیان، بخاطر نمایش یک نمودار اشتباه که در میزگرد سیاسی پزشکیان نمایش داد، عذرخواهی کرد.

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما/ ۷۳ درصد مردم مناظره اول را ندیدند

ساعت: ۱۵:۳۸/ شکایت ستاد مسعود پزشکیان

علی عبدالعلی زاده، رییس ستاد مسعود پزشکیان از شکایت معاونت حقوقی این ستاد خبر داد.

رئیس ستاد مسعود پزشکیان می‌گوید رفتار مجری و کارشناسان در طول برنامه «میزگرد فرهنگی» غیرحرفه‌ای و تنش‌زا بوده است و این موضوع مورد پیگیرد حقوقی قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط:

نگاه حقوقی به میزگرد انتخاباتی؛ مجری صداوسیما اصل بی‌طرفی را نقض کرد

 

ساعت: ۱۸:۳۱/ توییت پزشکیان در مورد فیلترینگ و اوضاع نابسامان کسب‌وکارها

پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تمام تلاش خود را برای اصلاح نظام ناکارآمد فیلترینگ به کار می‌بندم تا هزاران کسب‌وکار فعال در فضای مجازی که میلیون‌ها ایرانی در آن مشغول به کار هستند را به چرخه‌ اقتصاد بازگردانم.

‏تسهیلات ویژه مالیاتی به این کسب‌وکار‌ها می‌دهم تا مجددا جان بگیرند و ضرر‌های هنگفت وارد شده به اقتصاد این خانوارها، جبران شود.»

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما/ ستاد پزشکیان شکایت کرد +ویدیو

 

ساعت: ۱۹:۲۵/ ۶ نامزد انتخابات وارد سازمان صداوسیما شدند

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در دومین مناظره از دقایقی پیش وارد سازمان صداوسیما شدند. نامزد‌ها پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا وارد استودیوی ۱۱ سیما خواهند شد.

دومین مناظره انتخاباتی از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار می‌شود.

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی/ نامزدها وارد صداوسیما شدند؛ دومین مناظره پس از نماز جماعت

به گزارش دیدارنیوز، مناظره اول با بی‌نظمی و تاخیر بیش از نیم ساعت در صداوسیما برگزار شد.

مطلب مرتبط:

پایان اولین مناظره انتخاباتی: خنده معنادار قالیباف و حدیث پزشکیان/ تاخیر عجیب در صداوسیما

ساعت: ۲۰:۰۵/ نامزد‌ها وارد استودیو شدند

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی/ نامزدها وارد صداوسیما شدند؛ دومین مناظره پس از نماز +عکس

ساعت ۲۰:۰۸/ مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استودیو یازده تلویزیون آغاز شد

مناظره دوم در تلویزیون/ نامزدها وارد استودیو شدند +عکس

ساعت: ۲۰:۱۰/ پس از حضور نامزد‌ها در استودیو تلاوت قرآن آغاز شد و پس از آن رسما مناظره آغاز می‌شود

مناظره دوم در تلویزیون آغاز شد/ نامزدها در استودیو +عکس

دکور مناظره طبق گفته مجری برنامه نسبت به مناظره اول تغییر کرده است.

 

ساعت: ۲۰:۲۵/ سوالات کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم که با عنوان «خدمات عدالت محور دولت» چه بود؟

مهدی امیدوار: امسال ۴۵۰ هزار میلیارد به ارز ۲۸۵۰۰ تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری: با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

 

ساعت: ۲۱:۳۳/ سخنگوی ستاد قالیباف: شایعه انصراف قالیباف صحت ندارد

سخنگوی ستاد‌های انتخاباتی قالیباف خاطرنشان کرد: شایعات درباره انصراف قالیباف از انتخابات به هیچ عنوان صحت ندارد.

به نقل از تسنیم، محمد انور بجار زهی سخنگوی ستاد قالیباف، درباره طرح چندباره ادعای انصراف قالیباف از سوی یکی از اعضای ستاد جلیلی گفت: اظهارنظر‌های اینگونه پیش از آغاز دور دوم مناظرات اقدامی غیر هوشمندانه، غیراخلاقی و خلاف وحدت مورد انتظار جبهه انقلاب و عموم مردم شریف ایران است که دل در گرو نیرو‌های انقلابی دارند.

سخنگوی ستاد‌های مرکزی و مردمی محمد باقر قالیباف افزود: آقای جلیلی شخصیتی اخلاقمدار و انقلابی است و یقینا با سخنان وحدت شکن مخالف است، چنین اظهارنظر‌هایی بدون هماهنگی با جلیلی و به دلیل افت آرا ایشان در نظرسنجی‌ها از سوی اعضای ستاد ایشان مطرح می‌شود.

وی افزود: خضریان درحالی این اظهارات را مطرح کرده که جبهه مقابل نیرو‌های انقلاب درحال رقم زدن انواع هجمه‌های غیراخلاقی به کاندیدا‌های جریان انقلاب است. نگاه عقلانی حکم می‌کند که نیرو‌های انقلابی از ابراز چنین اظهاراتی در شرایط کنونی که هیچ مبنا و جایگاهی نداشته و تاسف آور است، خودداری کنند.

بجارزهی با بیان اینکه خوب است خضریان سری به نظرسنجی‌های واقعی، فنی و علمی که این روز‌ها منتشر می‌شود بزند، خاطرنشان کرد: قالیباف با تمام قدرت آماده شرکت در مناظرات است و انتظار می‌رود که اعضای ستاد‌های کاندیدا‌ها به جای سرگرم شدن به اقدامات سلبی، مشغول فعالیت ایجابی خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: ظاهراً برخی دوستان تجربه تلخ سال ۹۲ را فراموش کرده اند، قالیباف و نیرو‌های ایشان شدیداً به دنبال وحدت و مدافع آن هستند و البته که عقلانیت انقلابی حکم می‌کند که همه ما امروز به دنبال این مساله باشیم.

بجارزهی تصریح کرد: وحدت نیرو‌های انقلاب در سایه همدلی و درک شرایط حساس رقم می‌خورد و این گونه اظهارنظر‌ها یقینا برخلاف وحدت و دستمایه سواستفاده رقبا خواهد بود.

 

ساعت: ۲۳:۰۲/ توییت پورمحمدی حین مناظره خطاب به زاکانی: ای‌کاش پوششی نبودی!

در حالی که مناظره تلویزیونی شش کاندیدا با حضور پورمحمدی و زاکانی در جریان است، صفحه اجتماعی پورمحمدی خطاب به زاکانی نوشت: آقای زاکانی، ممنونم. ای‌کاش خودتان پوششی نبودید. ای‌کاش وعده‌هایتان پوشالی نبود.

مناظره دوم در تلویزیون/ انصراف قالیباف صحت دارد؟

 

ساعت: ۰۰:۱۰ دقیقه بامداد جمعه/ مناظره دوم به پایان رسید

می‌توانید اظهارات شش نامزد ریاست جمهوری را در لینک‌های زیر مشاهده کنید:

پزشکیان: چرا وزیر کشاورزی دولت سیزدهم را گرفتند؟

قالیباف: باید قدرت اجماع‌سازی داشت/ به جای تنش به سمت گشایش برویم

پورمحمدی: اجماع و وفاق با شعار نمی‌شود/ رفتارمان با مردم و نخبگان باید عوض شود

زاکانی: حقوق ۱۳ - ۱۴ میلیونی اساتید رافع مشکلات و رعایت منزلت آنها نیست

جلیلی: حق دانشگاه این است که در پیشرفت کشور ماموریت داشته باشد

قاضی‌زاده: عمر بچه‌هایمان در نظام آموزشی تلف می‌شود

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی