تیتر امروز

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

ادعای قاضی‌زاده: ۱۷ تا ۱۸ دستاورد خارجی داشته‌ایم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری که از او به عنوان یک کاندیدای پوششی با کلی وعده و شعار یاد می‌شود، گفت: ۱۷ تا ۱۸ دستاورد خارجی در دولت رئیسی داشته‌ایم. ساخت، تولید و واردات واکسن کرونا یکی از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم بود که حاصل توافق شهید رئیسی با چین بود.

کد خبر: ۱۶۷۳۵۹
۱۶:۵۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

ادعای قاضی‌زاده: ۱۷ تا ۱۸ دستاورد خارجی داشته‌ایم

دیدارنیوز: کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: طی ۴ دهه قبل از دولت شهید رئیسی عمدتا با دو رویکرد رو به رو بودیم و در دولت شهید رئیسی این دو رویکرد کنار گذاشته شد و رویکرد سومی جایگزین آن شد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر چهارشنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - با حضور در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما با همراهی دو نفر از مشاوران سیاسی خود به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در حوزه سیاسی پرداخت.

وی گفت: وقتی می‌خواهیم رابطه‌ای با خارج برقرار کنیم باید هم منافع خود را حفظ کنیم و هم هویتمان را. خلق و ایجاد قدرت باید به گونه‌ای باشد که کشور دسته دوم یا سوم شناخته نشویم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: کشور تمدن داری هستیم و باید تمدن خود را حفظ کنیم؛ در عین حال باید امنیت مان را نیز حفظ کنیم. دیپلماسی ایران بعد از انقلاب بر این پایه شکل گرفته است. در طی ۴ دهه قبل از دولت شهید رئیسی عمدتا با دو رویکرد رو به رو بودیم و در دولت شهید رئیسی این دو رویکرد کنار گذاشته شد و رویکرد سومی جایگزین آن شد.

در ادامه میرشمسی مشاور این نامزد انتخاباتی اظهار کرد: افراط و تفریط در ارتباط با دنیای خارج همیشه وجود داشته است و از این شیوه آسیب دیده‌ایم. یک روز نگاهی بدون درک واقعیت و بدون توجه به مسائل واقعی دنیا شکل می‌گیرد و نظامات بین المللی را به تمسخر می‌گیرد و انگار نه انگار که در محیطی زندگی می‌کند که کشور‌های دیگر هم هستند. همین شیوه باعث می‌شود که فردی بگوید باید به صدام کمک کنیم و در کنار او با آمریکا بجنگیم. این نگاه در داخل نیز خسارت وارد می‌کند تا جایی که کارخانه پفک نمکی نیز دولتی می‌شود و ارتباط خود را با جهان کاملا قطع می‌کند. اگر کسی هم اعتراضی کند، متهم به این می‌شود که کنار آمریکا ایستاده است؛ کمااینکه این اتفاق برای رهبر انقلاب نیز اتفاق افتاد و ایشان متهم به طرفداری از اسلام آمریکایی شدند.

اسکندری دیگر مشاور قاضی زاده هاشمی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: انتظار می‌رود قاضی زاده هاشمی میراث دار سیاست‌های داخلی و خارجی دولت سیزدهم باشد. سیاست خارجی کالای ارزانی نیست. در ۴۵ سال گذشته رویکردی وجود داشت که به دنبال سازش با غرب بود و به دنبال جلب رضایت کدخدا بود و برایش مهم نبود که جهان در چه دوره‌ای قرار داشته است. درحالی که در دولت سیزدهم موازنه قوای جدید در منطقه شکل گرفت و کشورمان را در آستانه یک جهش بین‌المللی قرار داد. در ۱۰۰۰ روز گذشته توانستیم سایه جنگ را از سر کشور دور کنیم. متاسفانه دیروز فردی بر همین صندلی نشسته بود و مجدد با ادبیات جنگ هراسی مردم را از ترامپ می‌ترساند. به عنوان دانش آموخته علوم سیاسی از این موضوع ناراحت شدم که ملت غیوری را از ترامپ قمار باز بترسانند.

وی ادامه داد: مسئله اساسی کشور ما برجام نیست. میت برجام را مجدد از گور بیرون کشیدند و به آن کافور می‌زنند و مسائل اصلی کشور را فراموش کرده اند که چه کار‌های بزرگی در سیاست خارجی کشور اتفاق افتاده است. جا به جایی قدرت از غرب به شرق در این مدت سه ساله رخ داد. در برجام می‌خواستند تعهدات فرا برجامی را به دشمن تا بن دندان مسلح بدهند و کشور را خلع سلاح کنند.‌ای کاش از این تعهدات سخن می‌گفتند و بیان می‌کردند که بدترین تحریم‌ها در کشور بعد از امضای برجام صورت گرفته است. رویکرد کشور در برجام التماسی شده بود. با افتخار آقای حمید نوری در دولت سیزدهم به کشور بازگشت و حتی پارلمان سوئد فکر نمی‌کرد دولت این کشور کوتاه بیاید.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه سیاست خارجی باید دارای دستاورد باشد، اظهار کرد: درحال حاضر دستاورد سیاست خارجی باید در موضوعات اقتصادی و خنثی سازی تحریم‌ها باشد. بعد از روی کار آمدن شهید رئیسی با وجود اینکه نهاد‌های بین‌المللی ستمگر هستند، اما واقعیت‌های صحنه‌های بین الملل هستند و باید در همین چهارچوب کار کنیم تا کم کم بتوانیم با قدرتمند کردن ایران و توسعه اتحادیه‌ها این موازنه قوای بین المللی را تغییر دهیم. همچنین روابط راهبردی و ساخت یک جبهه جهانی در دولت سیزدهم شکل گرفت. نگاه دولت قبل دوستی برای ما باقی نگذاشت. در گذشته رئیس‌جمهور یا نخست وزیر چین مهمان کشور ما شده بود، اما رئیس‌جمهور ایران برای دیدار با رئیس‌جمهور یا نخست وزیر فرانسه کشور را ترک کرد. این برخورد‌ها کشور‌های همسایه و منطقه را از ما دور کرد. برخی رفته بودند با کدخدا به نتیجه برسند، اما هم خدا را از دست دادند و هم اهالی ده را.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم دیپلماسی عزتمندانه و عملگرا جایگزین دیپلماسی التماسی و متوهمانه شد. ۱۷ تا ۱۸ دستاورد خارجی در دولت شهید رئیسی داشته‌ایم. ساخت، تولید و واردات واکسن کرونا یکی از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم بود که حاصل توافق شهید رئیسی با چین بود. بسیاری از کشور‌های همسایه ارتباط خوبی با ایران نداشتند، اما شهید آن را احیا کرد. پیوستن به نهاد‌های بین‌المللی، تامین ارز، جلوگیری از اوکراینیزه شدن ایران، جهش فروش نفت، معجزه عملیات وعده صادق و. دستاورد‌های چشمیگر دولت سیزدهم بوده است. شهید رئیسی دوگانه دیپلماسی و میدان را به هم زد. کار به جایی رسیده بود که با سفارش برخی کشور‌ها معاون وزیر خارجه عزل میشد و این در دوره کسانی بودند که ادعای بلد بودن زبان دنیا را داشتند.

در این میزگرد محمدرضا میرشمسی و صالح اسکندری، قاضی‌زاده را به عنوان مشاور همراهی خواهند کرد. میرشمسی رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی و اسکندری ریاست مرکز مطالعات پیام هوشمند، ریاست مرکز مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی ژرفا را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی