تیتر امروز

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
انتقاد یک فعال سیاسی از وضعیت انتخابات ریاست جمهوری در ایران

کرباسچی: نماد دموکراسی تبدیل به «بازی ثبت‌نام» شد/ این یک استندآپ کمدی است

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از وضعیت انتخابات در کشور گفت: انتخابات که شوخی نیست، یک مسئله‌ای است که نماد دموکراسی در کشور است و ما آن را تبدیل به یک بازی ثبت نام و بعد هم تایید صلاحیت کردیم.

کد خبر: ۱۶۶۵۷۱
۱۰:۲۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

کرباسچی: نماد دموکراسی تبدیل به «بازی ثبت‌نام» شد

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کلا نظام انتخاباتی اشکال دارد و مسخره بازی شده است، هر کسی به خودش اجازه می‌دهد با هر شرایط و با هر سابقه‌ای بیاید انتخابات که شوخی نیست، یک مسئله‌ای است که نماد دموکراسی در کشور است و ما آن را تبدیل به یک بازی ثبت نام و بعد هم تایید صلاحیت کردیم.

غلامحسین کرباسچی، درباره روند ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری و ازدیاد نامزد‌های این انتخابات گفت: کلا نظام انتخاباتی اشکال دارد، یعنی مسخره‌بازی شده است، هر کسی به خودش اجازه می‌دهد با هر شرایط و سابقه‌ای بیاید؛ این یعنی مسخره بازی، یعنی چه؟ مگر ملت را می‌خواهیم سرگرم کنیم؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: انتخابات که شوخی نیست، یک مسئله‌ای است که نماد دموکراسی در کشور است و ما آن را تبدیل به یک بازی ثبت نام و بعد هم تایید صلاحیت کردیم.

وی تاکید کرد: به هر حال این شکلی پیش می‌رود شبیه یک استندآپ کمدی است.

کرباسچی گفت: برای این‌که انتخابات درست و سالم باشد، باید مردم بین ۲ الی ۳ برنامه، ۲ آدم با شخصیت مشخص، ۲ حزب و ۲ گروه باشند. همه جای دنیا انتخابات برگزار می‌شود بالاخره مردم می‌فهمند چه چیزی را انتخاب می‌کنند، همین طور چشم بسته نمی‌شود که بگویند این را تایید کرده‌اند به او رای دهیم، آن را تایید نکرده‌اند به آن یکی رای دهیم این اصلا شکل انتخاباتی نیست.

وی درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: نمی‌دانم، ولی به هر حال امیدوارم مردم زیادی در انتخابات شرکت کنند. البته باید حس کنند که شرکت در انتخابات فایده‌ای برای آن‌ها دارد. آمار زیاد مهم نیست، مهم این است نتیجه انتخابات تغییر بهتری در وضعیت کشور دهد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی