تیتر امروز

علیرضا خوشبخت:هنوز موج بزرگی برای پزشکیان شکل نگرفته است/ دیگر جناح واحدی به نام اصولگرا وجود ندارد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۵)

علیرضا خوشبخت:هنوز موج بزرگی برای پزشکیان شکل نگرفته است/ دیگر جناح واحدی به نام اصولگرا وجود ندارد

دیدارنیوز در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفتگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
زهرا نژاد بهرام: وقت حضور جوانان در دولت جدید است/ مردم بیایند،دوباره اصلاح طلبان پیروز می‌شوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۴)

زهرا نژاد بهرام: وقت حضور جوانان در دولت جدید است/ مردم بیایند،دوباره اصلاح طلبان پیروز می‌شوند

دیدارنیوز در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
کامبیز مهدی‌زاده: نهم تیرماه جشن پیروزی داریم
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۳)

کامبیز مهدی‌زاده: نهم تیرماه جشن پیروزی داریم

هشتم تیر روز انتخابات ریاست جمهوری، دیدارنیوز یک سلسه گفت‌وگوهایی تدارک دیده است. این سومین گفت‌وگوی دیدار با کامبیز مهدی‌زاده فعال سیاسی اعتدالی را ببیند.
کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام پیروزی کلاودیا شینباوم رخ داد

قتل یک شهردار زن پس از انتخاب اولین رئیس‌جمهوری زن در مکزیک

کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام پیروزی نخستین زن به عنوان رئیس جمهوری مکزیک، یولاندا سانچز شهردار کوتیحا توسط مهاجمان به رگبار بسته شد. پس از این قتل وحشتناک، رسانه‌های محلی می‌گویند این اتفاق ممکن است توسط اعضای کارتل مواد مخدر صورت گرفته باشد.

کد خبر: ۱۶۶۵۴۵
۱۸:۵۷ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳

قتل یک شهردار زن پس از انتخاب اولین رئیس‌جمهوری زن در مکزیک

دیدارنیوز: کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام برگزیده شدن نخستین زن به عنوان رئیس جمهوری مکزیک، یولاندا سانچز شهردار کوتیحا در غرب مکزیک توسط مهاجمان به رگبار بسته شده و کشته شد.

به نقل از العربیه، یولاندا سانچز که نخسین شهردار زن این شهر بود، پیش از این در سپتامبر ۲۰۲۳ توسط اعضای یک باند تبهکار که گفته شده وابسته به یک کارتل قدرتمند مواد مخدر بودند ربوده شده و به مدت سه روز تحت شکنجه‌های روانی قرار گرفته بود.

به گزارش «سی بی اس»، پلیس می‌گوید همچنان در جستجوی مهاجمانی است که در ساعات اولیه بامداد امروز او و محافظ‌ش را به قتل رساندند، اما رسانه‌های محلی می‌گویند این قتل ممکن است توسط اعضای کارتل مواد مخدر صورت گرفته باشد.

کمیسیون انتخابات مکزیک، دوشنبه ۱۴ خرداد اعلام کرد، کلودیا شینباوم، از حزب چپ مورنا با بیش از ۵۹ درصد آرا به ریاست جمهوری برگزیده شده است. شیناوم در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده پایان دادن به تبهکاری و کاهش جرائم سازمان یافته را داده بود.

انتخابات اخیر مکزیک که برای مجلس و ریاست‌جمهوری برگزار شد، خونین‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور بود که در طی آن ۳۷ نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس در حملات مسلحانه کشته شدند و ده‌ها حمله دیگر به نامزد‌های انتخابات و ستاد‌های انتخاباتی آن‌ها صورت گرفت.

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سه نامزد از احزاب راست، چپ میانه و چپ با یکدیگر رقابت می‌کردند که دو نفر از آن‌ها زن بودند.

حزب چپ حاکم به رهبری اوبرادور رئیس جمهوری فعلی، لایحه تازه‌ای برای مبارزه با باند‌های تبهکار در این کشور تهیه کرده است که در صورت تصویب و اجرا ممکن است به تنش‌های تازه‌ای منجر شود.

مطلب مرتبط:

برای اولین‌بار یک زن رئیس‌جمهور مکزیک شد

انتخابات مکزیک؛ اولین رئیس‌جمهور زن در کشور مردسالار؟/ «زمان زنان فرا رسیده است»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی