تیتر امروز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!
میزگردی با حضور چهار استاد دانشگاه در استودیو دیدارنیوز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!

به بهانه رونمایی از کتاب «تاملاتی بر نسبت روشنفکران، انقلاب و حاکمیت» میزگردی بر محور نقش روشنفکران در حکمرانی چند دهه اخیر ایران در دیدارنیوز برگزار شد.
نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.

برای اولین‌بار یک زن رئیس‌جمهور مکزیک شد

با اعلام رسمی کمیته انتخابات مکزیک، کلاودیا شینباوم، نامزد جناح چپ در انتخابات بین ۵۸،۳ تا ۶۰،۷ درصد کل آراء را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب در این انتخابات پیروز شده است. او نخستین زنی است که مقام ریاست جمهوری در مکزیک را احراز می‌کند.

کد خبر: ۱۶۶۴۸۴
۱۲:۳۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

برای اولین‌بار یک زن رئیس‌جمهور مکزیک شد

دیدارنیوز: برای اولین بار یک زن رئیس جمهور مکزیک شد.

به نقل از دویچه وله، طبق اعلام رسمی کمیته انتخابات مکزیک کلاودیا شینباوم، نامزد جناح چپ در انتخابات ریاست جمهوری مکزیک بین ۵۸،۳ تا ۶۰،۷ درصد کل آراء را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب در این انتخابات پیروز شده است.

کمیته انتخابات مکزیک این خبر را شامگاه یکشنبه ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) به وقت محلی و پس از شمارش و مشخص شدن نتیجه در ۵۶۰۰ حوزه انتخاباتی اعلام کرد. خانم کلاودیا شینباوم به این ترتیب نخستین زنی است که مقام ریاست جمهوری در مکزیک را احراز می‌کند.

طبق اعلام این کمیته بین ۲۶،۶ تا ۲۸،۶ درصد آراء نیز به خانم خوچیتل گالوز، از جناح اپوزیسیون و رقیب شینباوم اختصاص یافته است.

کلاودیا شینباوم که جانشین آندرس لوپز اوبرادور خواهد شد، کار خود را در اول اکتبر سال جاری میلادی رسما آغاز خواهد کرد. رئیس‌جمهور در مکزیک برای دوره‌ای شش ساله انتخاب می‌شود.

در انتخابات سراسری مکزیک که دیروز یکشنبه (۲ ژوئن) برگزار شد، نزدیک به ۱۰۰ میلیون واجد شرایط رأی در این کشور فراخوانده شده بودند، تا رأی خود را به صندوق بیاندازند. البته در این انتخابات نه تنها رئیس‌جمهور بعدی انتخاب شد، بلکه در سطح استانی و محلی نیز رأی‌گیری گسترده‌ای برای ۲۰ هزار پست و مقام انجام گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی