تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

نماینده مجلس: عدم تامین ارز برای دارو و شیرخشک از نقاط ضعف دولت است

جلیل میرمحمدی میبدی، نماینده مجلس، با اشاره به تداوم کمبود دارو‌های حیاتی و خاص در کشور، گفت: عدم تامین ارز به موقع و مکفی برای حوزه دارو از نقاط ضعف دولت است.

کد خبر: ۱۶۶۲۸۶
۱۸:۲۹ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نماینده مجلس: عدم تامین ارز برای دارو و شیرخشک از نقاط ضعف دولت است

دیدارنیوز: عضو هیات رئیسه مجلس دوازدهم از تداوم کمبود دارو‌های حیاتی و خاص در کشور انتقاد کرد و عدم تامین ارز به موقع و مکفی برای حوزه دارو، شیرخشک و تجهیزات مصرفی پزشکی را از نقاط ضعف دولت دوازدهم دانست.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفتگو با رسانه خانه ملت، یکی از نقاط ضعف دولت دوازدهم را عدم تامین و تخصیص ارز به موقع و مکفی برای حوزه دارو، شیرخشک و تجهیزات مصرفی پزشکی دانست و گفت: علیرغم برگزاری نشست‌های متعدد در صحن علنی، هیات رئیسه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم برای بررسی این موضوع و قول‌های متعدد مسئولان مربوطه، همچنان شاهد تداوم کمبود دارو‌های حیاتی مانند وارفارین و بیماران خاص و سایر دارو‌ها هستیم.

وی با یادآوری اینکه تامین دارو و شیرخشک نیاز به همت جمعی دارد، افزود: تا زمانی که توپ کرونا را در زمین وزارت بهداشت می‌انداختند نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد، اما با ورود تمامی دستگاه‌ها این معضل مدیریت شد در این رابطه منابع وزارت بهداشت محدود است و منابع ارزی آن هم به موقع تامین نمی‌شود بنابراین در این شرایط تحریمی باید میلیون‌ها دلار به این وزارتخانه اختصاص داد تا بتواند مواد اولیه را تامین کند و این کار زمان بر است.

منتخب مردم تفت و میبد در مجلس دوازدهم ادامه داد: اگر ریال، ارز و منابع مالی تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات مصرفی پزشکی تامین نشود وزارت بهداشت هم نمی‌تواند کاری انجام دهد البته این گلایه مندی هم از وزارت بهداشت وجود دارد، زیرا باید این مهم را مطالبه کند و از هیات دولت انتظار داریم با همدلی و تعامل مشکلات سد راه تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات مصرفی پزشکی را برطرف کند، زیرا این موضوع با سلامت و حیات مردم سروکار دارد.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه به طور قطع مجلس دوازدهم مسیر مجلس یازدهم برای رفع مشکلات حوزه دارو و شیرخشک را ادامه خواهد داد، افزود: مجلس پیگیری‌های لازم را خواهد داشت و امیدواریم بتوان دولت را به صورت کامل وجامع مجاب کنیم که ریال و ارز دارو را به خوبی تامین کند تا با روند کاهشی مشکل کمبود دارو، شیرخشک و تجهیزات مصرفی پزشکی مواجه شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی