تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

گفتگوی باقری با وزیرخارجه کویت و مقام چینی/ جلسه شورای معاونین برگزار شد

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران که پس از درگذشت حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه کشورمان، دستگاه دیپلماسی را در اختیار گرفته، با مقامات دو کشور درباره حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و وزیر خارجه گفتگو کرد.

کد خبر: ۱۶۵۷۷۸
۱۸:۰۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گفتگوی باقری با وزیرخارجه کویت و مقام چینی/ جلسه شورای معاونین برگزار شد

دیدارنیوز: علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه با مقامات دو کشور کویت و چین گفتگو کرد.

عبدالله علی الیحیا  وزیر امور خارجه کشور کویت طی تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، ضمن ابراز تاسف نسبت به حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران مراتب تسلیت و همدردی امیر، دولت و ملت کویت را به دولت و مردم ایران ابلاغ کرد.

وزیر خارجه کویت افزود ما در این مصیبت در کنار دولت و ملت ایران ایستاده‌ایم.

علی باقری ضمن تشکر از ابراز همدردی و ارسال پیام‌های تسلیت از سوی امیر و دولت کویت با اشاره به تلاش‌های شهید آیت‌الله رئیسی و شهید دکتر امیرعبداللهیان برای گسترش و تعمیق روابط با کشور‌های همسایه، بر ادامه این مسیر تاکید کرد.

گفتگوی باقری با وزیرخارجه کویت و مقام چینی/ جلسه شورای معاونین برگزار شد

جلسه شورای معاونین وزارت امور خارجه با حضور علی باقری

در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، جلسه شورای معاونین وزارت امور خارجه به ریاست علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه برگزار شد. در این جلسه برنامه‌های در دستور کار جلسه توسط معاونین طرح و مورد بررسی و تصمیم گیری مقتضی قرار گرفت.

همچنین در خصوص برنامه‌های پیش رو و نشست‌های دو و چند جانبه دیپلماتیک هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

در دقایقی از این جلسه، جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان عضو این کمیسیون حضور یافتند و ضمن ابلاغ تسلیت و همدردی رئیس و اعضای مجلس شورای اسلامی به سرپرست و اعضای شورای معاونین وزارت امور خارجه، به روح بلند شهید والامقام دکتر حسین امیرعبداللهیان ادای احترام کردند.

گفتگوی قائم مقام وزارت خارجه چین با سرپرست وزارت امور‌خارجه

ما جائو شو، قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین بعد از ظهر امروز دوشنبه در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت عمیق و همدردی آقای شی جین پینگ رییس جمهور و آقای وانگ یی وزیر امور خارجه چین با دولت و مردم ایران را ابلاغ کرد.

گفتگوی باقری با وزیرخارجه کویت و مقام چینی/ جلسه شورای معاونین برگزار شد

ما جائو شو در این گفتگو با گرامیداشت نقش رئیسی در تحکیم و تعمیق مشارکت راهبردی ایران و چین، ضمن اشاره به پیام شی، ایشان را دوست خوب مردم چین دانست که رهبری چین از درگذشت ایشان احساس افسوس و تأسف می‌کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه چین همچنین نقش امیرعبداللهیان در پیشبرد برنامه بیست و پنج ساله و تعاملات منطقه‌ای را گرامی داشت و ابراز تأسف وزیر خارجه چین از این حادثه را یادآور شد.

علی باقری نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از اعلام آمادگی طرف چینی از ساعات نخست این رویداد و مساعدت انجام شده در شبانه روز گذشته، از ارسال پیام‌های تسلیت و تماس تلفنی روز جاری مقامات چین تمجید کرد و آن را نشانه‌ای از عمق مشارکت راهبردی دو کشور و دوستی و حمایت دو دولت از یکدیگر در مقاطع حساس عنوان کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه عزم دولت ایران برای پیشبرد همکاری همه جانبه و بدون وقفه با چین و هماهنگی نزدیک وزارت خانه‌های امور خارجه دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی