تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...

عضو هیات علمی هوافضا: در بررسی شرایط پرواز رئیس‌جمهور کوتاهی شده/ تکرار حادثه یاسوج و دادمان

فتح الله امی، عضو گروه هوافضا دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سابق پژوهشگاه هوافضا می‌گوید که در بررسی شرایط جوی پرواز رئیس‌جمهور کوتاهی شده و شرایط اصلا مناسب پرواز نبوده است.

کد خبر: ۱۶۵۷۷۷
۱۷:۵۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

عضو هیات علمی هوافضا: در بررسی شرایط جوی پرواز رئیس‌جمهور کوتاهی شده/ تکرار حادثه یاسوج و دادمان

دیدارنیوز: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، در اثر سقوط بالگرد خود در شمال استان آذربایجان شرقی، به شهادت رسید. این واقعه سؤالات بسیاری را درباره ضعف سیستم هوایی و یا عدم توجه به استاندارد‌های پرواز به وجود آورده است.

فتح الله امی، عضو گروه هوافضا دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سابق پژوهشگاه هوافضا، درباره علت احتمالی و اصلی سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور به «انتخاب» گفت: سوانحی که در کشور رخ می‌دهد سازمان هواپیمایی یک هیئت فنی را تعیین می‌کند که منطقه سقوط و شرایط را بررسی می‌کنند. تا قبل از اعلام نظر آن‌ها هیچ اظهار نظری نمی‌توان کرد. مسأله بسیار پیچیده و فنی است. در کل می‌توان گفت که در بررسی شرایط جوی کوتاهی شده است. تمام هواگرد‌ها و هواپیما‌ها، قبل از پرواز چک فنی می‌شوند و اجازه پرواز می‌گیرند. برای خود من دریکی از ماموریت‌ها حادثه مشابهی پیشی آمد. ما بالگردی را سوار شدیم و کمی که از زمین فاصله گرفتیم تمام تجهیزات از کار افتاد. بالگرد اگر موتورش هم از کار بیوفتد، می‌تواند به صورت آزاد زمین بنشیند و حادثه‌ای رخ ندهد. ما، چون در فاصله کمی بودیم و منطقه هموار بود حادثه رخ نداد.

وی درباره اتفاقات مشابه در حوادث هوایی اشاره کرد: شرایط جوی در بازگشت سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار نگرفته که بالگرد دچار حادثه شده است. آن شرایط اصلاً مناسب پرواز نبوده و همان اتفاقی که برای هواپیما آسمان در یاسوج و هواپیما آقای دادمان اتفاق افتاد، تکرار شد. البته به آقای دادمان گفته بودند که پرواز نکنید و خلبان ایران هم قبول نکرد و یک خلبان روس نشسته بود.

رئیس سابق پژوهشگاه هوافضا در رابطه با ادعا قدیمی بودن تجهیزات هوایی ایران اظهار داشت: هواپیما با هر سن و سالی، اگر استاندارد‌ها را پشت سر بگذارد مانعی برای پرواز ندارد. قبل از پرواز اگر کارشناس‌ها مجوز صادر کنند مشکلی برای پرواز نیست. ما در آمریکا هم هواپیما‌های سن بالا داریم. البته به طور کلی متوسط سنی هواپیما‌ها، نباید از ۱۵ سال بیشتر باشد، اما در کشور ما ۲۵ سال است.

امی درباره توجه به اصول فنی پرواز مسئولین گفت: مسأله پرواز برای مقامات باید حساب شده باشد، استاندارد پرواز مقامات از استاندارد افراد معمولی بیشتر است. این هلیکوپتر که رئیس جمهور سوار بوده است، جز هلکوپتر‌های آمریکایی هاست و سابقه طولانی در پرواز دارد. عموماً هلکوپتر‌هایی که در اختیار ما هست، آمریکایی هستند.

منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی