تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
جنگ در خاورمیانه ادامه دارد

پیشنهاد اسرائیل به مصر درباره گذرگاه رفح/ واکنش حماس به سخنان عباس

در شرایطی که جنگ و ناامنی در مناطق فلسطینی ادامه دارد و ماشین جنگی اسرائیل بدون توقف در حال کشتار است، تل‌آویو به مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح پیشنهادی داده که کاملا در راستای منافع این رژیم است.

کد خبر: ۱۶۵۵۷۰
۱۰:۲۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد اسرائیل به مصر درباره گذرگاه رفح/ واکنش حماس به سخنان عباس

دیدارنیوز: اسرائیل به مصر پیشنهاد داده است که گذرگاه رفح با همکاری نمایندگان فلسطینی از غزه و نمایندگان سازمان ملل متحد بازگشایی شود.

به گزارش وب‌سایت خبری «والا نیوز»، بر اساس این پیشنهاد، مصر باید اسامی فلسطینی‌های نامزد مدیریت گذرگاه رفح را به اسرائیل ارسال کند و اسرائیل حق اعتراض به هر یک از آن‌ها را دارد.

به نقل از العربیه، این پیشنهاد همچنین شامل حضور نیرو‌های اسرائیلی در خارج از گذرگاه رفح برای مقابله با حملات حماس و جلوگیری از عبور افراد غیرمجاز است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت اسرائیل قصد دارد حملات نظامی به رفح را گسترش دهد.

واکنش حماس به سخنان محمود عباس

سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در نشست سران عرب که پنج‌شنبه در بحرین برگزار شد، واکنش حماس را به همراه داشت. عباس در این نشست تاکید کرد حماس حمله هفتم اکتبر را به‌طور مستقل انجام داده است. عباس همچنین مخالفت حماس با پایان دادن به اختلافات داخلی در گروه‌های فلسطینی را به نفع اسرائیل دانست.

محمود عباس از جامعه بین‌المللی خواست فوراً راه‌حل دو کشوری را اجرا کنند و با مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها و تکرار «فاجعه نکبت» مخالفت کنند.

حماس در واکنش به سخنان عباس در نشست بحرین، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که اسرائیل نیازی به بهانه برای ارتکاب جنایت ندارد و این گروه بر تعهدش به وحدت ملی تأکید می‌کند.

محمود المرداوی، از رهبران حماس، نیز در مصاحبه با شبکه «العربیه»، اظهارات عباس را محکوم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی