تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
امیر رئیسیان، وکیل خواننده بازداشتی توضیح داد

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی درباره آخرین وضعیت پرونده این خواننده بازداشتی گفت: توماج صالحی یک روز پس از زمان اطلاع‌رسانی درباره حکم بدوی‌اش، ممنوع التماس شده و ملاقات‌های حضوری‌اش نیز به فیلم برداری مشروط شده است.

کد خبر: ۱۶۵۵۵۰
۱۸:۵۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

دیدارنیوز: درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید.

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی در گفتگو با سایت مدارا، درباره آخرین وضعیت این خواننده بازداشتی از ثبت درخواست فرجام خواهی حکم اعدام موکلش خبرداد و تاکید کرد که توماج صالحی یک روز پس از زمان اطلاع‌رسانی درباره حکم بدوی‌اش، ممنوع التماس شده و ملاقات‌های حضوری‌اش نیز به فیلم برداری مشروط شده است.

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری با اشاره به آخرین وضعیت توماج صالحی، خواننده بازداشتی اظهار کرد: «یک روز پس از اطلاع رسانی درباره صدور حکم اعدام برای توماج صالحی در دادگاه انقلاب اصفهان، تا امروز، او هیچ گونه تماس تلفنی‌ای با خانواده‌اش نداشته است. پیش از این نیز صالحی فقط امکان تماس با پدرش را داشت و حتی برای برقراری تماس با ما به عنوان وکلایش، با محدودیت مواجه بود، ولی همین تماس‌ها هم از روز اطلاع‌رسانی درباره حکم اعدام او ممنوع شده و امکان تماس با پدرش را ندارد.»

او از ایجاد محدودیت در ملاقات‌های حضوری توماج صالحی خبرداد و تصریح کرد: «پس از صدور حکم اعدام برای صالحی، او تا امروز یک ملاقات حضوری با پدرش داشته، ولی بعد از آن، ملاقات حضوری توماج صالحی به فیلم برداری از جلسه ملاقات مشروط شده است. همچنین مسئولان زندان به خانواده توماج اعلام کرده که برای فیلم برداری از ملاقات‌های حضوری، دستور قضائی دارد، ولی دادگاه انقلاب اصفهان، شفاهاً به ما اعلام کرد که چنین دستوری صادر نکرده است. روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت هم دادگاه انقلاب اصفهان برای دومین بار به همکار ما در این پرونده اعلام کرد که چنین دستوری صادر نکرده است.

رئیسیان در ادامه گفت: ما به این موضوع به صورت کتبی هم اعتراض کرده‌ایم، ولی تا امروز پاسخی دریافت نکرده‌ایم؛ بنابراین توماج صالحی در حال حاضر امکان ملاقات حضوری هم ندارد، چون او و خانواده‌اش شرط فیلم‌برداری از جلسه ملاقات را نپذیرفته‌اند. این در حالی‌ست که در آیین نامه سازمان زندان‌ها و قانون آیین دادرسی کیفری، صراحتاً به حق زندانیان برای ملاقات و تماس با اعضای خانواده‌شان اشاره شده و ایجاد ممنوعیت در آن، با قوانین موضوعه همخوانی ندارد.»

وکیل توماج صالحی در بخش پایانی اظهاراتش از ثبت فرجام خواهی توماج صالحی در دیوان عالی کشور خبرداد و گفت: «پس از صدور حکم بدوی علیه صالحی، ما اعتراض خود را در دیوان عالی کشور ثبت کرده‌ایم. درخواست فرجام‌خواهی ما تقدیم دیوان عالی کشور شده و براساس قانون، پرونده باید ظرف روز‌های آتی به دیوان ارسال شود. ما هم از آن به بعد منتظر تصمیم دیوان خواهیم ماند و امیدواریم این نهاد نیز با اتکا به قوانین، حکم صادره علیه صالحی را نقض کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی