تیتر امروز

آیا صدای خاموش ۶۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود؟/ با دوقطبی بوجود آمده مشارکت بیشتر می‌شود؟
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا صدای خاموش ۶۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود؟/ با دوقطبی بوجود آمده مشارکت بیشتر می‌شود؟

این هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
احمد زیدآبادی:تحریم استخوان لای زخم شده/پایداری‌ها می‌گویند مشروعیت‌شان الهی است/ مردم با رای به پزشکیان می‌خواهند رفع بلا کنند
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

احمد زیدآبادی:تحریم استخوان لای زخم شده/پایداری‌ها می‌گویند مشروعیت‌شان الهی است/ مردم با رای به پزشکیان می‌خواهند رفع بلا کنند

گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب ویژه انتخابات را می‌خوانید و می‌بنید.
الهام فخاری:سلامت روان جامعه ای که از نظر اجتماعی و اقتصادی ناامن باشد، مخدوش است
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۱)

الهام فخاری:سلامت روان جامعه ای که از نظر اجتماعی و اقتصادی ناامن باشد، مخدوش است

کشیده شدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم سبب شد که سلسله گفت و گوهای کوتاه خود با کارشناسان و صاحب نظران را ادامه داد. یازدهمین برنامه با حضور الهام فخاری انجام شد.
رییس‌جمهور با آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی نوری همدانی و جعفر سبحانی دیدار کرد

انتقاد مراجع تقلید از گرانی در دولت سیزدهم

در شرایطی که رسانه‌های دولتی و حامی دولت، شرایط اقتصادی و عملکرد دولت رئیسی را خوب و مثبت نشان می‌دهند، حتی صدای مراجع تقلید هم از گرانی و افزایش عجیب قیمت‌ها در این دولت درآمده است.

کد خبر: ۱۶۵۲۱۵
۰۹:۳۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتقاد مراجع تقلید از گرانی در دولت سیزدهم

دیدارنیوز: در ادامه دیدار‌های رییس‌جمهور با مراجع تقلید، رییس‌جمهور دیروز (جمعه) با آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی و جعفر سبحانی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار‌هایی که در آن، رییس‌جمهور تصویری از مهم‌ترین تلاش‌ها و دستاورد‌های دولت ارایه کرد و مراجع تقلید نیز مهم‌ترین مطالبات و نیاز‌های کشور را به سمع و نظر رییس دولت رساندند. نقد وضعیت اقتصادی و ارائه رهنمود برای عبور از چالش‌های اقتصادی و معیشتی مهم‌ترین بخش از اظهارات و بیانات مراجع تقلید در دیدار با رییسی بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی: در مسائل فرهنگی فشار آوردن هیچ فایده‌ای ندارد

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رییس‌جمهور ضمن نقد شرایط اقتصادی کشور از رییس‌جمهور خواست راهکاری برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته بیابد.

در دیدار سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شد: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟ دولت باید راهکاری برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته بیابد. ایشان همچنین با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه هیچ‌گونه کمک مالی از دولت‌ها نمی‌خواهند، فرمودند: در مسائل فرهنگی فشار آوردن فایده‌ای ندارد.

به نقل از دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، آیت‌الله مکارم شیرازی ایجاد امید و نشاط در جامعه را از جمله ماموریت‌های مهم دولت دانست و گفت: اینکه نسبت به درد‌ها و مشکلات مردم آگاه بوده و درصدد درمان هستید، مایه امیدواری است.

مکارم شیرازی، مساله مسکن و اجاره‌بهای سنگین را از مشکلات مهم مردم برشمرد و افزود: اجاره مسکن فشار بسیار سنگینی بر مردم وارد می‌کند که دولت باید این مساله را کنترل کرده و راهکاری برای آن بیابد، چراکه مسکن نقش مهمی در رضایت مردم دارد.

وی، نوسانات نرخ ارز را نیز یکی دیگر از مشکلات برشمرده و گفت: این نوسانات بر اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد و دولت باید نسبت به تاثیرگذاری آن در مسائل اقتصادی برنامه‌ریزی داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به گرانی اقلام خوراکی و کوچک شدن سفره‌های مردم اشاره کرد و افزود: چه دلیلی دارد که بعضی از اقلام خوراکی تا این اندازه گران باشد؟ دولت باید راهکاری برای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته بیابد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به خصوص فرودگاه قم تاکید کرد و افزود: دولت‌ها حلقه اتصال یکدیگر هستند، هرچند این موارد در دولت شما آغاز نشده، ولی کاری است که باید در دولت شما انجام شده و به اتمام برسد.

وی قم را شهری ممتاز در جهان شیعه برشمرد و افزود: وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد جمکران و حوزه علمیه قم با بیش از هشتاد هزار طلبه، باعث می‌شود که قم شهری ممتاز و یگانه در جهان شیعه باشد و باید به این نکته توجه شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: رسم حوزه‌های علمیه بر این بوده که با کمک‌های مردمی اداره می‌شده و اکنون هم باید به همین صورت باشد و حوزه‌های علمیه هیچ‌گونه کمک مالی از دولت‌ها نمی‌خواهند، ولی انتظار دارند که مورد حمایت واقع شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی، کشور را متشکل از جمهوریت و اسلامیت دانست و بیان کرد: به همان اندازه که به جمهوریت اهمیت داده می‌شود، باید به اسلامیت هم اهتمام داشت.

وی راهکار حل مسائل و مشکلات فرهنگی کشور را تدبیر، تشویق و کار‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این مسائل فشار آوردن فایده‌ای ندارد. هرچند کار‌های بر زمین مانده در کشور فراوان است، اما امید انجام آن نیز بسیار است که با فعالیت‌هایی که دارید امید مردم نیز به حل مشکلات و انجام کار‌های بیشتر و بهتر می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی: اجازه ندهیم فساد در کشور اتفاق بیفتد

در دیدار سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری، آیت‌الله العظمی جوادی آملی اظهار داشت: ما در زمان دفاع مقدس جوانانی داشتیم که در شب‌های سرد زمستان در بالای کوه‌ها ایستادند و یخ زدند و شهید شدند تا از این مرز و بوم دفاع کنند، الان نیز چنین جوانانی و مردمانی داریم، این‌ها نعمت‌های ما هستند، باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم و اجازه ندهیم فساد در کشور اتفاق بیفتد.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: ما عالمان و دانشمندان بزرگی همچون ابن‌سینا و فارابی و امثال آن داریم، لذا شایسته است با مدیریت خوب، با ادب و احترام و براساس کرامت با مردم برخورد شود.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از خدماتی که انجام شده، ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما انسان را کریم خلق کردیم؛ ﴿و لقدْ کرمْنا بنِی آدم﴾ یعنی ساختار خلقت بشر کریمانه است، لذا مسوولین باید تمام همت‌شان این باشد که با مردم کریمانه رفتار شود. ما ملت ایران، ملتی بزرگ و بزرگ‌زاده‌ایم، ما در کشوری بزرگ که هم تاریخ و هم جغرافیا دارد، زندگی می‌کنیم، ما عالمان و دانشمندان بزرگی همچون ابن‌سینا و فارابی و امثال آن‌ها داریم، لذا شایسته است با مدیریت خوب، با ادب و احترام و براساس کرامت با مردم برخورد شود.

آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر همت مسوولین بر تولید و اشتغال در کشور، اظهار داشت: کشور ما دارای سرمایه‌های عظیم خدادادی است و باید از این سرمایه‌ها استفاده کرد، اینکه امیرالمومنین می‌فرماید: «من وجد ماءً و تُرابا ثُمّ افتقر فأبعدهُ‌الله» یعنی کشوری که آب دارد، خاک دارد و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد، خدا او را از رحمت دور کند! مسوولین باید این کلمات را مدنظر قرار دهند و بر تولید و اشتغال همت گمارند تا فقر را از کشور ریشه‌کن کنند. ما در زمان دفاع مقدس جوانانی داشتیم که در شب‌های سرد زمستان در بالای کوه‌ها ایستادند و یخ زدند و شهید شدند تا از این مرز و بوم دفاع کنند، الان نیز چنین جوانان و مردمانی داریم، این‌ها نعمت‌های ما هستند، باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم و اجازه ندهیم فساد در کشور اتفاق بیفتد.

تلاش برای تبدیل مشکلات به فرصت آبادانی و پیشرفت

رییسی صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی با ارائه توضیحاتی درباره اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات و بهبود اداره امور کشور، تصریح کرد: آمار‌ها و شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد دولت در مسیر صحیح برای حل مشکلات گام برمی‌دارد و کاهش مشکلاتی نظیر بیکاری، احیای واحد‌های تولیدی راکد، کاهشی شدن نرخ تورم و رشد نقدینگی و بهبود وضعیت ناهنجاری‌های اجتماعی در راستای پیگیری دغدغه عموم مردم کشور گواه این مدعاست.

آیت‌الله العظمی سبحانی هم در این دیدار با بیان اینکه «تلاش برای تبدیل مشکلات و تهدید‌ها به فرصت سازندگی و آبادانی، روند ترقی و پیشرفت کشور را سرعت خواهد بخشید»، خواستار توجه بیشتر به مسائلی ازجمله بهبود معیشت اقشار کم‌درآمد، مهار عوامل تورم‌زا در اقتصاد کشور، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و توجه به ملاحظات دینی در ساخت مسکن شد.

رییس‌جمهور پیش از ظهر جمعه هم با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کرد. آیت‌الله نوری همدانی هم در این دیدار با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم در جامعه اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و با ارزش‌ترین کار‌ها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی تاکید کرد. ایشان بر اهمیت همصدایی و همگامی مسوولان با مردم تاکید و آن را رمز پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر مردم احساس کنند که مسوولان مثل آن‌ها زندگی می‌کنند، مشکلات مسیر پیشرفت کشور را راحت‌تر تحمل می‌کنند.

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی