تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

شناسایی ۶۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۸۰ کودک دختر و پسر بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شده که اکثر این کودکان در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.

کد خبر: ۱۶۲۶۲
۱۰:۲۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - هادی زارع پور در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: ۱۸۰ نفر (83 دختر و 97 پسر) از این کودکان امسال تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند .

وی اظهار کرد: 500 کودک بازمانده از تحصیل استان شامل 250 دختر و 250 پسر هنوز تحت پوشش قرار نگرفته‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این کودکان بازمانده از تحصیل استان 16 نفر فوتی هستند، 100 نفر بیمار صعب العلاج و 75 نفر مهاجرت به استانهای دیگر داشتند.

زارع پور تصریح کرد: انسداد مبادی بی‌سوادی یکی از راهکارهای ریشه‌کن کردن بحث بی‌سوادی است که در این راستا باید بستر لازم برای تحصیل همه کسانی که در سن تعلیم هستند را فراهم کنیم .

وی ادامه داد: سال گذشته 15مدرسه تک دانش‌آموزی در سطح استان داشتیم و تلاش کردیم که حتی یک دانش‌آموز هم از تحصیل باز نماند . هم‌اکنون پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی استان 98.82درصد است.

ازدواج زودهنگام در روستاها یکی از علل بازمانده از تحصیل دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورتی که بستر لازم برای پوشش تحصیلی این کودکان را فراهم کنیم، می‌توانیم پوشش تحصیلی استان را به 100درصد نزدیک کنیم.

زارع پور بیان کرد: بیماری صعب‌العلاج کودک، مشکلات جسمی و حرکتی، اختلالات ذهنی کودک، کودک بدسرپرست، مهاجرت یا انتقال به استان‌های دیگر، ازدواج زودهنگام در روستاها و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و اشتغال کودکان(کودکان کار) از مهمترین علل عدم بازگشت تعدادی از دانش‌آموزان تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش استان است.

وی تاکید کرد: منظور از افراد و کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان 6تا 11سال بیشتر مدنظر است.

کهگیلویه بالاترین درصد بیسوادی کهگیلویه و بویراحمد را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 6400 دانش آموز دختر و پسر این استان در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند.

زارع پور از آغاز طرح انسداد مبادی بی سوادی در راستای کاهش میزان بی سوادی در استان خبر داد و افزود: این طرح می‌تواند نرم بی سوادی استان را به میانگین کشور برساند.

وی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه بالاترین درصد بی سوادی استان را دارد، تصریح کرد: با اجرای طرح جامع پایلوت سواد آموزی در این شهرستان دنبال کاهش این فاصله هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وجود دانش آموختگان بیکار، افزایش هزینه‌های تحصیلی در مناطق محروم، نامناسب بودن مدارس شبانه روزی، اجرا ‌نشدن دقیق طرح روستا مرکزی و پرداخت نشدن به موقع هزینه ایاب و ذهاب، البسه و ... از مهمترین دلایل بالا بودن نرخ بی سوادی در شهرستان کهگیلویه هستند.

بیشترین نرخ انصراف از تحصیل در کهگیلویه بین دختران سوم راهنمایی به بالاتر

زارع پور ادامه داد: براساس قانون در هشت‌سال اول تحصیل ( دو دوره تحصیلی)، آموزش اجباری و در سال‌های بعدی اختیاری است که یک خلاء قانونی می باشد.

وی اضافه کرد: بیشترین نرخ انصراف از تحصیل و ترک تحصیل در شهرستان کهگیلویه، استان کهگیلویه و بویراحمد بین دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی به بعد است که پس از آن دیگر ادامه تحصیل نمی دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، همچنین ۴۰ نوع مهارت آموزی در حوزه دانش آموزی در استان آغاز شده است، بیان کرد: آمادگی داریم تا برای افرادی غیر از دانش آموزان نیز با دستگاه‌های مختلف استان در این خصوص برای مدل اجرا تفاهمنامه امضاء کنیم.

زارع پور اظهار کرد: در هفته شوراها از شوراهای برتر در حوزه آموزش و پرورش تجلیل می شود و در برنامه کشوری هم برترین ها دعوت خواهند شد.

همچنین قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 5 خوابگاه شبانه روزی دانش آموزی در راستای جلوگیری از ترک تحصیل و بازماندن از تحصیل دانش آموزان مناطق محروم استان داریم که متاسفانه سیاست کمیته امداد در سطح کشور تعطیلی این خوابگاههاست اما با توجه به محرومیت استان تاکنون مقاومت کرده‌ایم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی