تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

حمله به یک کشتی در تنگه باب المندب

شرکت امنیت دریایی بریتانیایی «آمبری»، یکشنبه اعلام کرد که یک کشتی باری حامل پرچم بلیز، ثبت شده در بریتانیا و تحت مدیریت لبنان در تنگه باب المندب مورد حمله قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۶۱۵۶۲
۱۰:۳۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

حمله به یک کشتی در تنگه باب المندب

دیدارنیوز: خبرگزاری «رویترز» به نقل از «آمبری» نوشت که کشتی که مورد حمله قرار گرفت در حال حرکت از سواحل «خورفکان» در امارات به سوی سواحل «وارنا» در بلغارستان بود.

به گفته آمبری «ناو نیمه بارگیری شده برای مدت کوتاهی سرعت خود را به ده تا شش گره دریایی کاهش داد و از مسیر خود منحرف شد و با نیروی دریایی جیبوتی تماس گرفت و پس از مدتی به مسیر و سرعت قبلی خود بازگشت.»

از سوی دیگر سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا، یکشنبه ۲۸ بهمن اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۳۵ مایل دریایی جنوب بندر موخا در یمن دریافت کرده است.

این سازمان در ادامه گفت که نهاد‌ها در حال بررسی این حادثه هستند و به کشتی‌هایی که از این منطقه عبور می‌کنند توصیه کرده که احتیاط کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش کنند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا یک‌شنبه با تاکید بر لزوم افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، از عملیات دریایی برای بازگرداندن ثبات در دریای سرخ استقبال کردند.

بر اساس بیانیه دولت بریتانیا، دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت آزادی دریانوردی در دریای سرخ، ادامه حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در این دریا را محکوم کردند.

حوثی‌ها در واکنش به جنگ اسرائیل در نوار غزه در نوامبر حملات خود را به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن را گسترش دادند مسئله‌ای که باعث شده بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی از این منطقه دریایی که برای تجارت ضروری است، اجتناب کنند.

شبه‌نظامیان حوثی از ماه ژانویه تا کنون نیز در حال هدف قرار دادن کشتی‌های بریتانیایی و آمریکایی در پاسخ به حملاتی که ایالات متحده و بریتانیا به مواضع این گروه انجام می‌دهند، هستند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» یک‌شنبه ۲۹ بهمن، از پنج حمله به اهداف حوثی‌ها از جمله به یک زیردریایی، یک قایق شناور مسلح و سه موشک کروز در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان خبر داد.

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اولین بار است که شبه‌نظامیان حوثی از زیردریایی بدون سرنشین از آغاز حملات در ۲۳ اکتبر گذشته استفاده می‌کنند.

به نقل از العربیه، بر اساس این بیانیه، اهدافی که آمریکا بمباران کرد «تهدیداتی قریب الوقوع» علیه کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی