تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ما هرکجا که احساس کنیم نیاز به حضور داریم، حاضر می‌شویم

وزیر دفاع: حضور ایران در دریای سرخ امنیت‌ساز است

امیر آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه حضور ایران در دریای سرخ امنیت‌ساز است، گفت که یمنی‌ها مستقل تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۰۶۶۸
۱۰:۵۷ - ۱۳ دی ۱۴۰۲

وزیر دفاع: حضور ایران در دریای سرخ امنیت‌ساز است

دیدارنیوز: وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، به‌ویژه در این منطقه حساس، رصد کامل تحولات را انجام می‌دهیم.

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد یکی از سیاست‌های ما حمایت از کشور‌های مستقل، جبهه مقاومت و کشور‌هایی است که به دنبال مواجه با نظام سلطه مواجه و برخورد با آن هستند. ما این کشور‌ها را در همه ابعاد حمایت می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مباحث تسلیحاتی هم به همین شکل است. جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار در این زمینه قرار دارد. دستاورد‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم و حتماً از کشور‌هایی که می‌خواهند در مسیر استقلال و آزادی خودشان حرکت می‌کنند و می‌خواهند امنیت‌شان را حفظ کنند حمایت می‌کنیم. در این مسائل حتماً قواعد و قوانین بین‌المللی را هم رعایت می‌کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ، تأکید کرد: حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، به‌ویژه در این منطقه که منطقه حساسی است، رصد کامل تحولات را انجام می‌دهیم.

آشتیانی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت ایران از انصار الله یمن، اظهار کرد: یمن قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است و ما در همه ابعاد از آنان حمایت می‌کنیم، اما مستقل هستند و تصمیماتی که می‌گیرند را خودشان اتخاذ می‌کنند. یمن کشوری پیشرو است که علیه نظام سلطه گام برمی‌دارد و هر کشوری در این مسیر باشد حتماً حمایت منطقه و کشور‌ها را در پی دارد.

وی در پایه به این پرسش که حضور ناوشکن البرز تنش‌زایی آمریکا را کم خواهد کرد یا نه، تصریح کرد: این سئوالات جزئی است، اما اساساً ما هرکجا که احساس کنیم نیاز به حضور داریم، حاضر می‌شویم.

وزیر دفاع در واکنش به ادعای آمریکا درباره نقش ایران در حمله به یک کشتی حال مواد شیمیایی در اقیانوس هند، گفت: این‌ها فرافکنی است. تمام مواردی که به این شکل مطرح می‌شود فرافکنی‌های آمریکاست که باتوجه به خطا‌های راهبردی آنان در منطقه که تمام اذهان مردم کشور‌های دنیا را به محکومیت این اقدامات رسانده است، آنان را به شرایطی کشانده که برای فرار از این وضعیت ممکن است اتهامات مختلفی را به کشور‌های بسیاری بزنند در حالی که پایه و اساسی هم ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی