تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
یادداشت احمد حیدری به حواشی اظهار نظر حسن روحانی در مورد رای ندادن و انتخابات

خاتمی؛ امام جمعه تهران و سخن حسن روحانی!

حجت‌الاسلام احمد حیدری پژوهشگر دینی در یادداشتی که در اختیار دیدار قرار داد، به اظهارات حسن روحانی با عنوان «رأی ندادن در انتخابات به معنای نوعی رأی دادن است» و پاسخ امام جمعه تهران به روحانی، پرداخته است.

کد خبر: ۱۶۰۵۰۷
۱۱:۰۲ - ۱۰ دی ۱۴۰۲

خاتمی؛ امام جمعه تهران و سخن حسن روحانی!

 

دیدارنیوز ـ احمد حیدری*: رأی دادن یک «حق» است و خود افراد به اقتضای آزادی و اختیاری که خدا به آنان داده است، باید تشخیص دهند که استیفای این حق برایشان مفید است یا نه؟ اگر استیفای این حق را در راستای تحقق مردم‌سالاری و سالار بودن خودشان که غایت انقلابشان در سال ۵۷ بود، دیدند و انتخابات را واقعی و مجلس را مطابق قانون اساسی تنها کانون قانونگذاری یافتند و ...، طبیعی است که با شوق تمام در جهت استیفای حقشان اقدام خواهند کرد و هیچ دشمن دانا یا دوست نادانی آنان را از استیفای این حق خدادادی که تعیین کننده سرنوشتشان برای حداقل ۴ سال است، باز نخواهد داشت.

اما اگر ببینند دست اندرکاران، میدان انتخاب را برای آنان به انواع و اقسام روش‎ها محدود کرده‌اند از جمله با از بین بردن رغبت شرکت در انتخابات، عدم ایجاد زمینه برای حضور بسیاری از افراد کاردان، ردّ صلاحیت‌های بی‌ضابطه و محروم کردن با عنوان مجعول و ظالمانه «عدم احراز صلاحیت»، بی‌اثر بودن مجلس در نظام قانونگذاری با وجود شورا‌های عالی بالا دستی و ...، طبیعی است که در این صورت رغبتی برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت همچنان که در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ شاهد این بی‌رغبتی بودیم و برای تداوم این بی‌رغبتی عملکرد دست اندرکاران کافی است و نیاز به دعوت دشمنان آگاه یا دوستان نادان بر عدم شرکت هم نمی‌باشد.

به دلایلی که برای همگان آشکار است، عدم رغبت به شرکت در انتخابات اخیر به حدّی گسترده است که از همین الآن مسئولان عالی نظام را نگران کرده و گر چه برای اقدام به ایجاد نشاط دیر شده و جز با حکم حکومتی مبنی بر لغو کامل نظارت استصوابی و محدود کردن ردّ صلاحیت به استناد قانونی و با ارائه ادله معتبر و اثبات کننده، و ایجاد زمینه حضور برای همه واجدان صلاحیت از همه جناح‌هایی که به کشور علاقه‌مند بوده و به چارچوب‌های قانونی ملتزم هستند، نمی‌توان نشاطی برای شرکت در انتخابات ایجاد کرد، با این وجود بعضی از افراد هنوز با تمام همت به دعوت از مردم برای شرکت در انتخاابات اقدام می‌کنند.

از جمله افرادی که با تمام قوا به دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات همت کرده، حسن روحانی رئیس جمهور سابق است. ایشان در راستای دعوت از همگان حتی مأیوسان از انتخابات، به رأی دادن؛ گفته است: «گاهی مشارکت نکردن و رأی ندادن در انتخابات به معنای نوعی رأی دادن است؛ رأی دادن به همان نامزدی که او را برای کسب آن مسئولیت صالح نمی‌دانیم. چون در انتخابات مشارکت نمی‌کنیم، عملاً شرایط را برای انتخاب غیراصلح مهیا می‌کنیم.»

متأسفانه جماعتی چنان نفرتی از آقای روحانی دارند که بدون توجه به سخنش، او را در زمره دشمنان و دعوت کنندگان به عدم شرکت در انتخابات می‎شمرند. از جمله آقای سید احمد خاتمی امام جمعه تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری است که در جمع مردم تربت حیدریه می‌گوید: «دشمنان نظام اسلامی و در راس آن‌ها رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند، مردم ایران انتخابات امسال را به رفراندومی علیه نظام تبدیل کنند» و در ادامه رئیس جمهور سابق را در خط رئیس جمهور آمریکا شمرده و می‌گوید: «برخی می‌گویند رای ندادن خودش به معنی رای است» و در تفسیر این جمله می‌گوید: «این خواست دشمن است که اگر مردم در انتخابات حضورشان کمرنگ باشد، در حکم انجام رفراندومی با مضمون «نه به نظام اسلامی» است.»

آقای خاتمی پسندیده نیست که عضو خبرگان و امام جمعه تهران در سخن افراد دقت نکرده و آن را بر خلاف مقصودشان تفسیر کند و با استناد به آن، آنان را هم راستا با دشمنان معرفی کند.

 

 

برچسب ها: احمد حیدری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی