تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در خاورمیانه چه خبر است

حمله اردوغان به «قصاب غزه»

در پنجاه و چهارمین روز از جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، روز ششم آتش بس میان دو طرف جریان دارد و فشار جهانی برای تمدید این آتش بس ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۵۹۱۴۶
۰۸:۲۸ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ پاپ: صلح لطفا، صلح

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد پنجاه و چهارمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۲۶/ ۱۲ اسیر اسرائیلی امشب آزاد می‌شوند

به نقل از تسنیم، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ششمین گروه از اسرای اسرائیلی در غزه در آستانه آزادی و تحویل به صلیب سرخ قرار دارند.

این شبکه افزود که این گروه از اسرا شامل ۷ زن و ۵ کودک است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که احتمالا حماس امشب یک اسیر آمریکایی را در غزه آزاد کند.

ساعت: ۱۸:۴۱/ تاکید گوترش بر ضروت تمدید آتش‌بس

آنتونیوز گوترش، دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه ۸ آذر در جلسه شورای امنیت گفت: از آغاز جنگ بیش از ۱۴ هزار نفر در نوار غزه کشته شدند. ۴۵ درصد خانه‌ها بر اثر بمباران اسرائیل ویران یا آسیب دیده و ۸۰ درصد ساکنان غزه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. مردم غزه به آتش‌بس موقت امیدوارند و به تمدید آن نیاز است.

به نقل از العربیه، گوترش ادامه داد: باید از اماکن وابسته سازمان ملل که به پناهگاهی برای بیش از یک میلیون نفر در غزه تبدیل شده، محافظت شود. باید درباره خشونت‌های جنسی در حمله ۷ اکتبر و پاسخگو کردن عاملان آن تحقیق شود. قوانین بین‌المللی حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی را به آزادی فوری همه گروگان‌ها ملزم می‌کند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ نتانیاهو «قصاب غزه» است

ساعت: ۱۷:۲۲/ نتانیاهو «قصاب غزه» است

به نقل از بی بی سی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید که از توقف جنگ در غزه و مبادله گروگان‌ها و زندانی‌ها بین حماس و اسرائیل استقبال می‌کند.

او همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل راعامل «یهود ستیزی» در جهان و «قصاب غزه» توصیف کرد.

اردوغان پیش از این هم اسرائیل را به خاطر حمله به غزه در واکنش به حمله حماس در روز ۷ اکتبر، محکوم کرده بود.

رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی امروز خود در پارلمان گفته که اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، امید به اینکه توقف در جنگ ممکن است به «آتش‌بس کامل» تبدیل شود را کاهش داده است، اما ترکیه به تلاش دیپلماتیک در این زمینه ادامه می‌دهد.

او گفته که انتقال شهروندان ترکیه از غزه، تقریبا کامل شده است. اردوغان اواخر هفته برای گفتگو درباره جنگ به دوبی سفر خواهد کرد.

رئیس جمهور اسلامگرای ترکیه اسرائیل را «دولت تروریستی» و حماس را «گروه آزادیبخش» خواند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تاکید گوترش بر ضرورت تمدید آتش‌بس

ساعت: ۱۶:۴۱/ بمباران شمال غزه توسط اسرائیل

ارتش اسرائیل، چهارشنبه ۸ آذر و همزمان با ششمین روز آتش‌بس در نوار غزه شماری از منازل در شمال این باریکه را بمباران کرد.

ساعت: ۱۴:۰۶/ پاپ خواستار ادامه آتش بس شد

به گزارش واتیکان نیوز، پاپ فرانسیس خواستار ادامه آتش بس در غزه بین اسرائیل و حماس شد.

پاپ در پایان سخنرانی هفتگی خود صبح امروز (چهارشنبه) گفت: امیدوارم آتش‌بس در غزه ادامه یابد تا همه گروگان‌ها آزاد شوند و کمک‌های بشردوستانه لازم وارد شود.

وی گفت: «لطفا به دعا برای وضعیت جدی در اسرائیل و فلسطین ادامه دهیم.صلح لطفا، صلح.»

ساعت: ۱۰:۵۸/ وزرای خارجه گروه ۷ از تمدید آتش‌بس در غزه حمایت کردند

به نقل از یورونیوز، سران دیپلماسی کشور‌های عضو گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک از تمدید آتش‌بس کنونی در غزه و در صورت لزوم، از وقفه‌های آتی به منظور فراهم شدن امکان افزایش کمک‌ها و تسهیل آزادی همه گروگان‌ها حمایت کردند.

گروه ۷ ضمن تاکید بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود و مردم این کشور» و در عین حال لزوم «حمایت از غیرنظامیان و احترام به قوانین بین المللی» از حماس می‌خواهد که همه گروگان‌ها را «فوری و بدون قید و شرط» آزاد کند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمایت گروه ۷ از تمدید آتش‌بس

ساعت: ۰۹:۵۲/ ادعای بایدن درباره حماس

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی، جنبش حماس را به تلاش برای تضعیف همزیستی مسالمت‌آمیز میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها متهم کرد.

به نقل از ایسنا، بایدن با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: حماس یک حمله «تروریستی» به راه انداخت، زیرا آن‌ها از چیزی بیش از اینکه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هایی در کنار هم در صلح زندگی کنند، نمی‌ترسند.

او در ادامه اتهام‌زنی خود نوشت: ادامه مسیر ترور، خشونت، کشتار و جنگ به معنای دادن آن چیزی است که حماس به دنبال آن است. ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در پیام دیگری نوشت: راه‌حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت بلندمدت مردم اسرائیل و فلسطین است. برای اطمینان از اینکه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به یک اندازه در آزادی و کرامت زندگی می‌کنند، ما از تلاش برای رسیدن به این هدف دست نخواهیم کشید. ما تا زمانی که گروگان‌های حماس را به خانه نیاوریم دست از کار نمی‌کشیم.

ساعت: ۰۸:۴۶/ نقض آتش‌بس توسط قایق‌های جنگی اسرائیل

به نقل از تسنیم، قایق‌های جنگی ارتش اسرائیل بامداد امروز (چهارشنبه) چند گلوله به سمت ساحل خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه شلیک کردند.

براساس توافق آتش‌بس، هرگونه تحرکات و حملات ارتش اسرائیل در جنوب نوار غزه متوقف باید شود.

ساعت: ۰۸:۰۶/ اسرائیل ۳۰ زندانی فلسطینی را در ازای گروگان‌های آزاد شده توسط حماس آزاد کرد

به نقل از یورونیوز، مقامات زندان‌های اسرائیل اعلام کردند که ۳۰ زندانی فلسطینی که همگی زن و جوان زیر ۱۹ سال بوده اند را شامگاه سه‌شنبه در ازای آزادی ۱۰ گروگان در بندِ حماس در نوار غزه آزاد کرده است.

حماس از روز جمعه، هر روز حدود ۱۰ زن و کودکی که در حمله ۷ اکتبر به اسرائیل گروگان گرفته بود را در ازای آزادی سه برابری زندانیان فلسطینی آزاد کرده است.

توافق بر سر این مبادلات که شامل توقف درگیری‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، قرار است تا صبح پنجشنبه ادامه داشته باشد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی