تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...
در خاورمیانه چه خبر است

کابوس زمستان در غزه و حمله موشکی به تل‌آویو

در سی‌ونهمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۴۹۰
۰۸:۲۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله موشکی به تل‌آویو ۲ نفر را زخمی کرد

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد سی‌ونهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۳۹/ باران دردسر‌های بیشتری را برای فلسطینی‌های غزه به همراه دارد

به نقل از شبکه الجزیره، برای فلسطینی‌هایی که در غزه زیر حملات اسرائیل گرفتار شده‌اند، بارندگی امروز باعث ناامیدی بیش‌تری شده است، زیرا بسیاری خود را بی‌خانمان یا در چادر‌های موقتی می‌بینند که احتمال وقوع سیل باعث نگرانی از شیوع بیماری می‌شود.

فائزه سرور که از شمال غزه به خان یونس آواره شده، گفت: «زمستان یک کابوس است. در گذشته آرزو می‌کردم که زمستان برسد و باران ببارد. اما در حال حاضر، من هر روز دعا می‌کنم که باران نبارد. ما در چادر زندگی می‌کنیم و هیچ چیز از ما محافظت نمی‌کند. وقتی باران ببارد ما غرق خواهیم شد.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله موشکی به تل‌آویو ۲ نفر را زخمی کرد

ساعت: ۲۰:۰۵/ حمله موشکی به تل آویو دو نفر را زخمی کرد

شبکه الجزیره اعلام کرد که پس از رگبار موشک از غزه به تل آویو، دو نفر مجروح شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

مقامات پزشکی می‌گویند که وضعیت یک مرد ۲۰ ساله وخیم و یک زن ۴۳ ساله خفیف است که هر دو اکنون در بیمارستان ولفسون تل آویو تحت درمان هستند. ترکش در نهایت به خودروی آن‌ها اصابت کرد و سپس مقامات پزشکی در محل حاضر شدند.

ساعت: ۲۰:۰۱/ حماس: تنها ۱۰ بیمارستان فعال در غزه باقی مانده است

به نقل از اسکای نیوز، یکی از مقامات حماس بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) گفت که از زمان بمباران و تهاجم زمینی اسرائیل به مناطق تحت محاصره، ۲۵ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان غزه از دسترس خارج شده است.

اسامه حمدان، یکی از مقامات حماس مستقر در بیروت، افزود: این حمله همچنین ۹۴ ساختمان دولتی و ۲۵۳ مدرسه را ویران کرده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ کشته‌شدن ۴۶۳۰ کودک در غزه

ساعت: ۱۹:۴۱/ کشته‌شدن ۴۶۳۰ کودک در غزه

بنا به تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، شمار قربانیان غیرنظامی در جنگ اسرائیل علیه نوار غزه به ۱۱۲۵۵ کشته از جمله ۴۶۳۰ کودک افزایش یافته است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ فلسطین اظهارات وزیر اسرائیلی را محکوم کرد

ساعت ۱۸:۵۵/ فلسطین اظهارات وزیر اسرائیلی را محکوم کرد

به نقل از العربیه، وزارت خارجه فلسطین فراخوان وزیر دارایی اسرائیل برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه را «فاشیستی» خوانده و محکوم کرد.

بیانیه وزارت خارجه فلسطین اظهارات بتسالل اسموتریچ و استفاده او از عبارت «عرب‌های غزه» را نشانه انکار هویت و حقوق مردم فلسطین از سوی وزیر دارایی اسرائیل توصیف کرد.

ساعت: ۱۷:۳۱/ سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه دیگر کار نمی‌کنند

سازمان بهداشت جهانی گفته است که بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه دیگر کار نمی‌کنند.

این مرکز گفت که از ۳۶ مرکز پزشکی این منطقه، تنها ۱۴ مرکز هنوز فعال هستند در حالی که بقیه به دلیل "کمبود سوخت، آسیب، حملات و ناامنی" مجبور به تعطیلی شده‌اند.

این سازمان هشدار داد که بیمارستان‌های فعال «تدارکات کافی» برای انجام عمل‌های جراحی و ارائه مراقبت‌های بستری ندارند.

اسرائیل مدعی شده است که حماس از بیمارستان‌ها به عنوان بخشی از عملیات نظامی خود استفاده می‌کند اما این گروه شبه‌نظامی این اتهامات را رد کرده و استدلال می‌کند که نیرو‌های دفاعی اسرائیل غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

اسرائیل با وجود درخواست‌های سازمان‌های امدادرسان و جامعه بین‌المللی که مدعی است حماس آن را دریافت خواهد کرد، مانع از ورود سوخت به غزه شده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ محکومیت حمله اسرائیل به جنوب لبنان

ساعت: ۱۶:۴۴/ محکومیت حمله اسرائیل به جنوب لبنان

حمله اسرائیل به جنوب لبنان نشان دهنده "بی توجهی بی پروا به زندگی غیرنظامیان" است.

به نقل از اسکای نیوز، دیده بان حقوق بشر حمله اسرائیل به جنوب لبنان را به عنوان «بی اعتنایی بی پروا به زندگی غیرنظامیان» محکوم کرده است.

سه کودک و مادربزرگشان در اوایل ماه جاری بر اثر حمله نظامیان اسرائیلی به خودرویی بین شهر‌های عیناتا و عیتارون کشته شدند. مادر این کودکان از این حمله جان سالم به در برده و در بیمارستان بستری است.

این سازمان حقوق بشری گفت که مقامات اسرائیلی "مدت‌هاست که به طور قابل اعتمادی در مورد سوء استفاده‌های جدی خود تحقیق نکرده اند، حتی اگر اذعان داشته باشند که آن را انجام داده‌اند".

ساعت: ۱۳:۲۸/ ۳۰ کشته در بمبارن جبالیا

به نقل از العربیه، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند: در پی بمباران اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه از سوی جنگنده‌های اسرائیل، دست کم ۳۰ فلسطینی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

ساعت: ۱۲:۵۵/ ۱۷۹ نفر در گور دسته جمعی دفن شدند

مدیر بزرگترین بیمارستان غزه می‌گوید ۱۷۹ نفر در یک "گور دسته‌جمعی" در این مجموعه دفن شده‌اند.

محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان الشفا، گفت: «ما مجبور شدیم آن‌ها را در یک گور دسته جمعی دفن کنیم.» او افزود که هفت نوزاد و ۲۹ بیمار مراقبت‌های ویژه در میان مدفون‌شدگان هستند.

ساعت: ۱۱:۴۴/ مسلمانان هند محصولات اسرائیل را تحریم می‌کنند

به نقل از الجزیره، برخی از مغازه‌داران مسلمان در هند تصمیم گرفته‌اند دیگر محصولات اسرائیلی و آمریکایی را برای حمایت از مردم فلسطین ذخیره نکنند - و این جنبشی را در میان جامعه محلی آغاز کرده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آشپزی با هیزم در غزه

ساعت: ۱۱:۲۸/ آشپزی با هیزم در غزه

به نقل از شبکه العربیه، همزمان با قطعی برق و سوخت، داوطلبان فلسطینی برای آوارگان رفح، با هیزم آشپزی می‌کنند، در حالی‌که شمار زیادی از فلسطینیان در نبود آب و غذای کافی، با ظرف‌های خالی به امید غذا صف کشیده‌اند.

ساعت: ۱۰:۵۱/ بیمارستان شفا قادر به دفن اجساد نیست

پزشکانی که هنوز در بیمارستان شفا مانده‌اند می‌گویند اجساد در حیاط بر روی هم انباشته شدند و بوی تعفن گرفته‌اند و حتی سردخانه هم از کار افتاده است.

دکتر محمد ابو سلیمه به بی‌بی‌سی گفت که مقام‌های اسرائیل هنوز مجوز جابه‎‌جایی اجساد از بیمارستان برای دفن را نداده‌اند و حالا دیگر سگ‌ها وارد بیمارستان شده و شروع به خوردن جنازه‌ها کرده‌اند.

همزمان نگرانی فزاینده‌ای از سرنوشت چند نوزاد نارسی وجود دارد که به علت قطع برق بیمارستان امکانات حیاتی برای نجاتشان وجود ندارد.

دکتر سلیمه به بی‌بی‌سی گفت که تا روز دوشنبه ۷ نوزاد به علت کمبود اکسیژن جان باخته‌اند.

سخنگوی سازمان بهداشت می‌گوید شفا بزرگترین مرکز درمانی و پزشکی در نوارغزه در حال بدل شدن به «گورستانی» است که حتی قادر به «دفن اجساد خود نیست».

این بیمارستان که در چند روز گذشته کانون گزارش‌هایی از بحرانی انسانی بود که اکنون حتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستار محافظت از آن شده است. بیمارستان‌های غزه بدل به خط مقدم جنگ شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ کانادا: غذا و سوخت وارد غزه شود

ساعت: ۰۹:۵۸/ کانادا: غذا و سوخت باید برای حمایت از فلسطینیان وارد غزه شود

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا می‌گوید از اعلام سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه کمک آن‌ها به غیرنظامیان فلسطینی به دلیل کمبود سوخت در خطر پایان یافتن است، به شدت نگران است.

او در شبکه اجتماعی X، که قبلا توییتر نامیده می‌شد، نوشت: این قابل قبول نیست. غیرنظامیان باید محافظت شوند و غذا، سوخت و آب کافی باید وارد غزه شود تا کار نجات آن‌ها ادامه یابد.

جولی همچنین خواستار آزادی همه گروگان‌هایی شد که در غزه نگهداری می‌شوند و افزود که ۳۴۶ کانادایی از محاصره خارج شده و وارد مصر شده‌اند.

ساعت: ۰۹:۳۶/ یورش مرگبار اسرائیل به طولکرم

رسانه‌های فلسطینی دست‌کم از کشته شدن دو فلسطینی در پی یورش شبانه خودرو‌های نظامی اسرائیل به طولکرم در شمال کرانه باختری خبر دادند.

ساعت: ۰۸:۴۶/ حداقل ۴۲ روزنامه‌نگار کشته شده‌اند

تحقیقات اولیه توسط کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) نشان می‌دهد که حداقل ۴۲ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر کشته شده‌اند، که این مرگبارترین دوره برای خبرنگاران از زمان شروع جمع‌آوری داده‌های CPJ در سال ۱۹۹۲ است.

تا روز دوشنبه، مرگ ۴۲ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای تایید شد: ۳۷ فلسطینی، چهار اسرائیلی و یک لبنانی. گزارش شده است که ۹ خبرنگار مجروح شده و سه خبرنگار ناپدید شده‌اند. این گروه در بیانیه‌ای گفت: سیزده خبرنگار دستگیر شدند.

روزنامه‌نگارانی که جنگ را پوشش می‌دهند، «حملات متعدد، تهدیدها، حملات سایبری، سانسور و کشتار اعضای خانواده‌ها» را نیز تجربه کرده‌اند.

ساعت: ۰۸:۲۶/ دو سرباز اسرائیلی در نبرد‌های زمینی دوشنبه شب غزه کشته شدند

به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل دو سرباز کشته شده ۲۱ و ۲۷ ساله را شناسایی کرد. اسرائیل مدعی شد که این دو سرباز عصر دوشنبه در نبرد زمینی با مبارزان فلسطینی در نوار غزه کشته شدند.

حداقل چهار سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۱۰ کشته در حمله اسرائیل به خان‌یونس

ساعت: ۰۸:۰۲/ در پی حملات اخیر اسرائیل به خان یونس، شمار کشته شدگان به ۱۰ نفر افزایش یافت

به نقل از خبرگزاری وفا، چند کودک در میان ۱۰ نفر کشته شده در حملات اخیر جنوب غزه بودند.

در پی حمله جنگنده‌های اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی در شرق شهر خان‌ یونس، چندین نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش جداگانه الجزیره عربی، مجروحان در بیمارستان ناصر تحت مداوا بودند، اما پزشکان به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و دستگاه تنفس مصنوعی با مشکل مواجه هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی