تیتر امروز

تحمیل دین در بستر نامناسب، دین را به ابتذال و جامعه را به فساد می‌کشد/ انسان مدرن حق مدار است نه تکلیف مدار/ پیامبر تحکم آمیز رفتار نمی‌کرد که جامعه حس کند دیکتاتورمآبانه رفتار شده
در بیست و چهارمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد( بخش پایانی)

تحمیل دین در بستر نامناسب، دین را به ابتذال و جامعه را به فساد می‌کشد/ انسان مدرن حق مدار است نه تکلیف مدار/ پیامبر تحکم آمیز رفتار نمی‌کرد که جامعه حس کند دیکتاتورمآبانه رفتار شده

در بیست و‌ چهارمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه ادامه گفت وگوی قبل درباره "پیامبر مکی، پیامبر مدنی" پی گرفته شد.
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از نشست بررسی موضوع "گفت و گو"

"گفت‌وگو" روشی برای وفاق ملی

نشست تخصصی با موضوع "گفت‌وگو" در کانون فرهنگ و زندگی فرهنگسرای ملل با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار شد و گزارش اختصاصی دیدار از این نشست را می‌خوانید.
شایسته‌سالاری لازمه توسعه با نگاهی به نظام حقوق اداری، استخدامی و گزینشی ایران
گفت‌وگوی دیدار در برنامه معیار با حضور دکتر علی‌اکبر گرجی

شایسته‌سالاری لازمه توسعه با نگاهی به نظام حقوق اداری، استخدامی و گزینشی ایران

در یکی دیگر از قسمت‌های برنامه معیار، با حضور دکتر علی اکبر گرجی، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، به مشکلات و معضلات فلسفی، حقوقی و جامعه شناختی نظام استخدامی کارگزاران جمهوری اسلامی...
قالیباف اعلام کرد

ضرورت اصلاح شبکه حمل و نقل؛ ماشین‌هایی داریم برای ۷۰ سال پیش!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با اشاره به ضرورت اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی ناوگان، گفت: اکنون ما ماشین‌هایی داریم که برای ۶۰ تا ۷۰ سال پیش است و در همین تهران تردد و مصالح جابجا می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۷۱۸۲
۱۰:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

ضرورت اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی ناوگان

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ۷۰ درصد از کشنده‌ها مالک شخصی دارند، اولویت ما باید دادن معافیت به این مالکان برای نوسازی ماشین‌های خود باشد تا هم درآمد خانوار بالا برود و هم به اقتصاد کشور کمک کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز واردات اتوبوس و کشنده‌های کارکرده با عمر کمتر از ۱۰ سال به کشور باز می‌گشت، بیان کرد: این بند ازلایحه با قانونی که مدتی پیش در زمینه واردات خودرو‌های کارکرده در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، دو تفاوت دارد؛ در اینجا ذکر شده که به ازای اسقاط هر دستگاه می‌توان واردات انجام داد، اما در قانونی که قبلا تصویب شد الزامی برای اسقاط وجود ندارد که از نظر بنده به ضرر محیط زیست و مصرف سوخت بوده، اما خب مجلس در این زمینه تصمیم گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون ما ماشین‌هایی داریم که برای ۶۰ تا ۷۰ سال پیش است و در همین تهران تردد و مصالح جابجا می‌کنند.

قالیباف گفت: در بحث واردات ماشین‌های سنگین و کشنده‌ها باید توجه کنیم که چه میزان ارزبری دارند؟ زمانی که عمر کمتر از ۱۰ سال در نظر گرفته می‌شود قیمت پایین آمده و ارزبری کمتر می‌شود. اکنون بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد خودرو‌های ما امکان اینکه به خارج کشور بار ببرند ندارند چرا که از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قطعا نوسازی این ناوگان در صرفه‌جویی انرژی، امنیت جاده‌ای و ترانزیت کالا که ما روز گذشته قصد داشتیم آن را از ۱۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن در پایان برنامه افزایش دهیم نقش موثری دارد. برای دستیابی به این هدف باید شبکه حمل و نقل ما نوسازی شود.

قالیباف در پایان تاکید کرد: اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان یک موضوع ملی و برجسته است که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و امنیت جاده‌ها نقش ویژه‌ای دارد، اکنون ۷۰ درصد از کشنده‌ها مالک شخصی دارند، اولویت ما باید دادن معافیت به این مالکان برای نوسازی ماشین‌های خود باشد تا هم درآمد خانوار بالا برود و هم به اقتصاد کشور کمک کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی