تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

جمهوری اسلامی: در هیچ زمینه‌ای عدالت نداریم

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز (چهارشنبه) خود از نحوه تبلیغات امور دینی از سوی حاکمان انتقاد کرد و نوشت: در هیچ زمینه‌ای عدالت در جامعه ما جاری نیست.

کد خبر: ۱۵۳۳۵۳
۲۰:۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

جمهوری اسلامی: در هیچ زمینه‌ای عدالت نداریم

دیدارنیوز: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در هیچ زمینه‌ای عدالت در جامعه ما جاری نیست. اگر عدالت وجود داشته باشد، مردم بدون آنکه نیازی به سروصدا‌های تبلیغاتی و هزینه کردن پول‌های گزاف باشد، به احکام دینی پای‌بندی نشان خواهند داد و خودشان مبلغ دین خواهند بود.

جمهوری اسلامی نوشت: «اشتباه بزرگی که متولیان امور دینی و حکومتی ما با همسان دانستن تبلیغات مادی و معنوی مرتکب می‌شوند، موجب بی‌اثر شدن اصل تبلیغ شده است. در مناسبت‌های مختلف، مهمانی خیابانی به راه می‌اندازیم، در کنار خیابان‌ها و معابر مشغول پذیرائی از عابرین با شربت و چای و میوه می‌شویم، پول زیادی برای توزیع و نصب اقلام تبلیغاتی هزینه می‌کنیم، بسته‌های کمک معیشتی تهیه می‌بینیم و به همراه فیلم و عکس آن‌ها را توزیع می‌کنیم و البته خودمان را هم در این صدقه دادن‌ها مطرح می‌فرمائیم!

مردم، این‌ها را می‌بینند و می‌بینند که چیزی عوض نمی‌شود و تغییر نمی‌کند. علت اینست که در هیچ زمینه‌ای عدالت در جامعه ما جاری نیست. اگر عدالت وجود داشته باشد، مردم بدون آنکه نیازی به سروصدا‌های تبلیغاتی و هزینه کردن پول‌های گزاف باشد، به احکام دینی پای‌بندی نشان خواهند داد و خودشان مبلغ دین خواهند بود.

اینکه از بودجه ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی متعلق به بیت‌المال اینهمه هزینه تبلیغات مذهبی کنیم و چنین وانمود نمائیم که در فلان مناسبت، یک وعده غذا به عده‌ای از مردم داده‌ایم و در همان حال خودمان در ناز و نعمت زندگی کنیم، نه‌تن‌ها اعتقاد مردم به دین و مذهب را تقویت نمی‌کنیم بلکه آن‌ها را به اساس دیانت و معنویت بدبین خواهیم کرد. اگر با مردم صادقانه رفتار کنیم، علاوه بر تقویت دین‌داری در جامعه، مردم خودشان برای تبلیغ دین هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند و علاوه بر آن، به دولت و حکمرانان نیز برای مدیریت بهتر کشور نیز کمک خواهند کرد. ایجاد عدالت و رفتار صادقانه با مردم، عمل صالح و کاربردی‌ترین تبلیغ است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی